AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Vi er på ferie med søsteren min og i vi sover på hotell. I går var vi i fornøyelsespark. Da tok søsteren min konsekvent bilde av skjermen for å slippe å betale for bilde. Forstår at barn gjør dette, men en voksen person med mye penger. I dag når vi vadde frokost på hotellet tok hun og barna og tok mat med seg som kaker, crossaint osv, når hun spurte om vi ikke skulle ha med sa jeg vi har betalt for frokosten ikke lunsj. Da ble hun litt sur, hun sniker i kø og tar seg til rette, osv. jeg føler hun mangler folkeskikk hun mener jeg har en kost opp i reven. Kjenner tanken på resten av ferien er slitsom. Anonymkode: b8b60...64e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Hvis du slutter å legge deg opp i hva søsteren din gjør så blir nok ferien din bedre skal du se 🙂 Anonymkode: b88c5...342 11
Bombasi Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Høres ut som om at hun har snylting og sparing som hobby, og det har gått henne til hodet rundt små bagateller. Dere bør ta dere en prat med henne om dette. 1 2
Meadow Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Jeg synes det er pinlig når folk oppfører seg sånn, så jeg skjønner deg godt TS. Erfaringsmessig er det lite som funker, det er som regel alle andre det er noe galt med i følge dem. 11 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Skikkelig flaut, jeg ville bare holdt litt avstand og ikke fulgt med på den ufordragelige oppførselen. Andre gjester legger gjerne merke til sånne folk Anonymkode: 77dc2...cb7 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Enig med deg TS at hun mangler folkeskikk. Jeg ville ikke konfrontert henne nå i ferien, men heller holdt litt avstand i buffeten osv. Krysser fingrene for at dere ikke ligner veldig utseendemessig🤞🤞 Anonymkode: 76892...e36 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Så flaut for henne. jeg hadde tatt litt avstand og forsøkt å ikke la det ødelegge ferien. Har en venninne med god økonomi som er lik. Når det er gavepapir på rull i butikker, så tar hun med seg en halv rull hjem, tar alltid med medbrakt godteri på kino, ønsker å dele på ett kakestykke på kafé osv. Når hun skal spare på ALT blir det bare slitsomt, og snylting er så flaut å være vitne til. 😂 Anonymkode: 15e6c...46b 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så flaut for henne. jeg hadde tatt litt avstand og forsøkt å ikke la det ødelegge ferien. Har en venninne med god økonomi som er lik. Når det er gavepapir på rull i butikker, så tar hun med seg en halv rull hjem, tar alltid med medbrakt godteri på kino, ønsker å dele på ett kakestykke på kafé osv. Når hun skal spare på ALT blir det bare slitsomt, og snylting er så flaut å være vitne til. 😂 Anonymkode: 15e6c...46b Akkurat det med medbragt godteri på kino er fornuftig. Prisene i kiosken på de fleste kinoer er ekstreme. Jeg tar stort sett med godteri hjemmefra om jeg har mye liggende, eller handler på rema/kiwi før kinoen. Det andre du nevner er ikke greit, hvertfall ikke å ta med seg diverse ting. Deling av kakestykke er greit om det går på at man ikke orker hele og da skal det gjelde begge som deler. Er det kun pga prisen er det slitsomt og flaut i lengden ja. Anonymkode: a863f...abe 2
RockyRose Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Sniking og stjeling av mat syns eg er direkte flaut. Spesielt når du har tatt deg råd til ein slik ferie, og i tillegg er vaksen. Eg ville gjort som du føler deg komfortabel med, og passa på at borna ikkje følgjer hennar fotspor. Vi var i fornøyelsespark med eit vennepar ein gong. Dei sneik i køen på kvar karusell, medan eg og mannen stod igjen. Dei prøvde å vinke oss med og fram til dei, men vi turte/ville ikkje. Dei fekk tatt karusellane 2 gongar før vi fekk tatt 1 gong, men vi slapp å vise såå lite respekt for alle andre i køen 😂 Flaut. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 Jeg liker den "gi faen"-holdningen til søsteren din. Mye mer irriterende med folk med "kost i ræva". Har selv alltid lyst til å gjøre som din søster, men som oftest tør jeg ikke i frykt for dømmende blikk. De gangene jeg tar mot til meg så føles det enormt bra. Anonymkode: c8d0b...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er på ferie med søsteren min og i vi sover på hotell. I går var vi i fornøyelsespark. Da tok søsteren min konsekvent bilde av skjermen for å slippe å betale for bilde. Forstår at barn gjør dette, men en voksen person med mye penger. I dag når vi vadde frokost på hotellet tok hun og barna og tok mat med seg som kaker, crossaint osv, når hun spurte om vi ikke skulle ha med sa jeg vi har betalt for frokosten ikke lunsj. Da ble hun litt sur, hun sniker i kø og tar seg til rette, osv. jeg føler hun mangler folkeskikk hun mener jeg har en kost opp i reven. Kjenner tanken på resten av ferien er slitsom. Anonymkode: b8b60...64e Heilt greitt, og fult lovleg å ta med nistepakke ved frokostbordet på hotellet. Sniking i køen kjem alt an på situasjonen ein står i. Anonymkode: f6bd6...2ed
Fjaselina Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Heilt greitt, og fult lovleg å ta med nistepakke ved frokostbordet på hotellet. Sniking i køen kjem alt an på situasjonen ein står i. Anonymkode: f6bd6...2ed Det er fullt lovlig dersom hotellet legg opp til det og det blir betalt ekstra for matpakke. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Heilt greitt, og fult lovleg å ta med nistepakke ved frokostbordet på hotellet. Sniking i køen kjem alt an på situasjonen ein står i. Anonymkode: f6bd6...2ed Nei, det er ikke lov å lage nistepakke fra frokostbuffeten uten å betale ekstra for det. Man gjør ikke det noen steder. F eks er du på pizzabuffet på Egon, du tar ikke med deg 4 stykker i veska med deg hjem vel? Anonymkode: b606c...18c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Frokostbuffet er alltid all-you-can-eat (og putte i lommene). Å ta skjermbilde er.. lovlig. Men å snike i kø er ufint. Eneste jeg reagere på. Anonymkode: 403b0...41a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heilt greitt, og fult lovleg å ta med nistepakke ved frokostbordet på hotellet. Sniking i køen kjem alt an på situasjonen ein står i. Anonymkode: f6bd6...2ed Ofte koster det noe å smøre med seg matpakke fra frokosten. Jeg har reist mye med jobb og gjør ofte det. Får da boks/papir av servitørene og setter det på rommet. Anonymkode: e2ad0...24b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 Tenker at nå i ferien må du akseptere det som noe du ikke får gjort noe med. Du gjør ditt, og så kan du tenke ditt om henne i ditt stille sinn. Du kan heller ta det opp når dere kommer hjem, om du tror det vil få henne til å tenke seg om. Har vært borti noe lignende. Folk som tror de kan stjele mat og ta seg til rette er mindre smarte i mine øyne. Køsnikere fortjener å dø. Anonymkode: 767ce...752
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 Sist gang vi var på tivoli, så tok jeg bilde av skjermen, sånn at jeg skulle huske nummeret vi skulle kjøpe nøkkelhank fra. Jeg hadde ikke med noe å skrive med/på. Anonymkode: 450c9...10e
Djungelvrål Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 21.20): Heilt greitt, og fult lovleg å ta med nistepakke ved frokostbordet på hotellet. Sniking i køen kjem alt an på situasjonen ein står i. Anonymkode: f6bd6...2ed Er det lov? Du må betale, det er en frokostbuffe, hadde det vært lov ville de jo tilbydd deg noe å ha maten i.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 On 7/5/2023 at 10:31 AM, AnonymBruker said: Vi er på ferie med søsteren min og i vi sover på hotell. I går var vi i fornøyelsespark. Da tok søsteren min konsekvent bilde av skjermen for å slippe å betale for bilde. Forstår at barn gjør dette, men en voksen person med mye penger. I dag når vi vadde frokost på hotellet tok hun og barna og tok mat med seg som kaker, crossaint osv, når hun spurte om vi ikke skulle ha med sa jeg vi har betalt for frokosten ikke lunsj. Da ble hun litt sur, hun sniker i kø og tar seg til rette, osv. jeg føler hun mangler folkeskikk hun mener jeg har en kost opp i reven. Kjenner tanken på resten av ferien er slitsom. Anonymkode: b8b60...64e Ta bilde for å slippe å betale for bilde? Hva vil dette si? Anonymkode: 58c1f...1e6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 Jeg skjønner at det er pinlig, men du er egentlig veldig heldig dersom disse bagatellene her er det du liker minst ved å være sammen med søsteren din. Kanskje du ville få se annerledes på hennes irriterende vaner om du snakket med venner som har søsken med store utfordringer. Anonymkode: 54557...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå