Gå til innhold

Levere barn i lekeland/barnepass i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Søsteren min med sine to barn på 5 og 4 kommer på dagsbesøk til meg i Oslo i dag. Jeg lurte på om det finnes noe lekeland eller noe sånt, med barnepass der vi kan levere de i 2-3 timer sånn at vi kan få litt alenetid? Jeg vet at dette finnes i andre byer, men når jeg googler rundt så finner jeg ikke noe i Oslo der voksne ikke må være med. Noen som har noen tips eller erfaringer? 🙂 

Edit, altså kanskje ikke så lenge som 3 timer, det er vel litt lenge? Heller 1-2 timer. (jeg har ikke barn selv så jeg vet ikke hva som er en okei tid for de å leke "alene")

Endret av villebarespørre
  • Liker 1
Skrevet

Ikea har vel barnepass?

• Liker 2
Skrevet
Just now, Blizz1 said:

Ikea har vel barnepass?

Ja det har de sikkert! Tusen takk for tips! Jeg skal sjekke ut

AnonymBruker
Skrevet

De kommer på dagsbesøk og du er ute etter å dumpe tantebarna dine i 3 timer? Nei, det finnes ikke slike steder. Ikke i Oslo og heller ikke i andre byer. Barnepass på IKEA er for at man skal kunne handle uten masete barn, man kan ikke sette ungene der og stikke av. 

Anonymkode: ae09a...6db

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen treningssenter har barnepass, men du må være medlem

Anonymkode: 5182c...90a

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker said:

De kommer på dagsbesøk og du er ute etter å dumpe tantebarna dine i 3 timer? Nei, det finnes ikke slike steder. Ikke i Oslo og heller ikke i andre byer. Barnepass på IKEA er for at man skal kunne handle uten masete barn, man kan ikke sette ungene der og stikke av. 

Anonymkode: ae09a...6db

:´) wow, nydelig meldt. De. bor 1 time unna Oslo og jeg ser de veldig ofte. Derimot har jeg veldig sjeldent alenetid søsteren min som er så og si alenemamma da mannen hennes ikke stiller opp i det hele tatt (det er en ille situasjon), og hun har nesten aldri noen minutter for seg selv. Vi tenkte å ta en yogatime og en kopp kaffe for å tilbringe litt tid sammen, og få muligheten til å snakke mer om hvordan det står til der hjemme da hun så klart ikke snakker om dette foran barna. Barna går heller ikke i barnehage (pga mannen hennes ikke vil det), og de har faktisk bare godt av å leke med andre barn og få litt stimuli utenom å kun henge med mamma (og pappa hvis han orker å være med dem alle), siden de også bor veldig isolert til i skauen.

Så til deg, anonym bruker, vil jeg bare gi deg et lite tips: When you assume you make an ass out of you and me. God sommer videre 

Edit: Det er absolutt slike steder rundt omkrig, f.eks. på kjøpesenter hvis man vil handle i fred. Det handler ikke om å ikke ville være med barna, det handler bare om at man av og til ikke har anledning til å ta de med over alt, eller at man bare trenger en pust i bakken. Alle har ikke råd til dagmamma, har partner som stiller godt nok opp eller har familie i nærheten. 

Endret av villebarespørre
  • Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen treningssenter har barnepass, men du må være medlem

Anonymkode: 5182c...90a

ja det er sant, takk for tips 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Der kan jo bestille barnevakt gjennom barnevaktstjenester på nett. Koster litt, men de er jo proffe 

Anonymkode: 7ab8a...4e3

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bare treffes hos henne og så skravle mens barna leker på rommene sine? Hvorfor trenger du å bli kvitt barna? 

Anonymkode: a1696...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om noen steder med pass, men hva med å gå til en lekeplass hvor barna kan leke mens dere får pratet litt? Jeg skal til Oslo med mine på 3 og 5 i helgen, og vi skal kose oss sammen. Men vi skal også hilse på ei venninne av meg som ikke har barn og som står en tøff situasjon om dagen, og jeg planlegger å ta turen til lekeplassen i Sofienbergparken. Av erfaring leker og koser barna seg der slik at jeg kan stå på sidelinjen og følge med samtidig som jeg får pratet litt med venninnen uten at barna hører alt.

Anonymkode: b08fb...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo uansett ikke levere barna på et lekeland i feks kjøpesenter og så dra avgårde på yogatime og cafe. Det må være et sted hvor dere er i samme bygg samtidig, sier seg jo selv. Det er ingen som leverer barn der og drar andre steder. 

Ville tatt en tur på IKEA og så kan dere sette dere i cafeen der og skravle litt mens ungene leker i lekerommet. 

Anonymkode: f537c...b56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

IKEA passer barna gratis i en time :) da kan dere jo sette dere i restauranten og ta en kopp kaffe og et kakestykke😄 jeg har jobbet i barnepassen på ikea og vi hadde noen kunder som leverte barna sine og dro ut av varehuset i 3 timer. Please ikke gjør det😅

Anonymkode: 4c8d7...f44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke bry deg om snerpete svar, ts. Ikke heeelt Oslo, men Fornebu S har barnepass, og hyggelige restauranter dere kan spise på. https://www.childplanet.no/de-fire-årstider-fornebu/barnepass

Anonymkode: fe1e1...0f5

De har gått konkurs for noen år siden

Anonymkode: 31dfa...303

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å se om du har en tenåring i omgangskretsen din som kan tenke seg å passe barna et par timer? Da kan dere jo evt legge barna hjemme og så gå ut og spise middag en kveld.

Anonymkode: 1a372...323

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke skravle når barna er i seng?

Anonymkode: 065c0...da0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...