AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har i årevis slitt med sterke muskelsmerter som sprer seg gjennom skulderblad, på siden/oversiden av ene brystet, og armen. Tar jeg visse steder så kjenner jeg at det er veldig ømt og stramt. Jeg har ikke klart å finne ut nøyaktig hva som trigger det/gjør det verre, men jeg ser for meg at det kan være relatert til stress. Det ødelegger nattesøvn. Lurer på om noen har slitt med det samme, og hva slags behandling (ikke medisiner) som har hjulpet for dere. Er utredet hos nevrolog for mange år siden, og vet at det ikke dreier seg om nerver i klem o.l. Anonymkode: 96d36...de2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Skrevet 5. juli 2023 Fysioterapaut og kiropraktor har hjulpet for meg. Fysio går jeg til ukentlig og har fått en helt ny livs kvalitet. Det koster jo endel, men for meg er det verst det. Da får jeg massasje behandling og øvelser jeg gjør hjemme. Fysisk aktivitet har også hjulpet meg. Ikke hardt, men rask gange og gå med armene likt som man ville brukt staver. Anonymkode: a6ce5...544
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 Massasje, ligge på tennisball, jobbe konsekvent med sittestilling, kroppsholdning og avslappingsøvelser, og ikke minst aktivitet/trening/styrkeøvelser. Massasjen hjelper til å finne hvor smertene og stivheten sitter slik at jeg kan fokusere på det området selv. Anonymkode: b4a2e...7e7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har slitt med det samme. Smertene forverrer seg om natten, spesielt siden jeg ligger konsekvent på siden/magen og har armene høyt løftet. Våkner ofte av at armene dovner, samt smerter i hele øvre del av overkroppen fra brystet og opp). Anonymkode: b5fcb...5ad
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fysioterapaut og kiropraktor har hjulpet for meg. Fysio går jeg til ukentlig og har fått en helt ny livs kvalitet. Det koster jo endel, men for meg er det verst det. Da får jeg massasje behandling og øvelser jeg gjør hjemme. Fysisk aktivitet har også hjulpet meg. Ikke hardt, men rask gange og gå med armene likt som man ville brukt staver. Anonymkode: a6ce5...544 Godt å høre at du har blitt bedre! Jeg har ikke sjans til ukentlige behandinger, hadde håpet at en håndfull behandlinger og instruks med egentrening vil holde. Finner ingen med driftsavtale her jeg bor, som ikke har 8 mnd ventetid. Anonymkode: 96d36...de2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Massasje, ligge på tennisball, jobbe konsekvent med sittestilling, kroppsholdning og avslappingsøvelser, og ikke minst aktivitet/trening/styrkeøvelser. Massasjen hjelper til å finne hvor smertene og stivheten sitter slik at jeg kan fokusere på det området selv. Anonymkode: b4a2e...7e7 Der sa du noe. Jeg ligger mye pga sykdom, og da har jeg innimellom pc på fanget med knær oppbøyd. Det gjør at armene mine blir trukket veldig tilbake, og det kan sikkert bidra til at ting låser seg. Anonymkode: 96d36...de2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå