AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Skrevet 5. juli 2023 Søsteren min har barn på 4 og 5 år. Hun og familien blir ikke med på utenlandstur i år for de mener at de ikke har råd. Hun fortalte at det de skal gjøre med barna i sommerferien er å være på hytta og dra på noen utflukter til åpen gård, folkemuseet, naturhistorisk museum, en dyrepark og sånn. Men dette er jo ting som man gjør med barna i helger/ fridager så jeg tenker barna vil bli veldig skuffet. Og kanskje blir barna utenfor i barnehagen etter ferien fordi de ikke har gjort noe gøy. Bør jeg si noe? Hva bør jeg si? Synes det er rart hun ikke skjønner at sånne hverdagslige ting ikke er ferie for barna. Anonymkode: 01fd0...340
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juli 2023 Dårlig forsøk... mulig andre som ikke har så innholdsrik ferie her? Anonymkode: 6c764...c2a 127 48
Populært innlegg Polly Ester Skrevet 5. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 5. juli 2023 Barna er 4 og 5 år så det vil være ferie nok for dem å slippe barnehagen og være med foreldrene sine på småturer hit og dit. De skal jo på hytta. Det er ferie det også. Nei, jeg syns ikke du burde si noe. 48 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 5. juli 2023 Det der høres ut som en helt super ferie for fire og femåringer. Bei, du skal ikke si noe, for da dummer du deg ut. Anonymkode: 0a993...8ca 66 1 18
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 For så små barn er dette helt topp, verre for 12 og 13 åringer. Anonymkode: 4ea2a...b9a 5
Grønt blad Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Dette må være er trolletråd, men jeg skal svare aom om det er seriøst. Ferie er jo det samme som fridager, og hva er det som ikke er ferie med det? Å være på hytta er det jo mange som er i ferien. Noen har fast "hytte" på campingplass, men det er jo det samme. Utfluktene du nevner er jo kjempefine og absolutt ferieaktiviteter! Barnehagebarn snakker uansett ikke om slikt. Du bør si at det høres ut som en super ferie. Om du sier at det ikke er ferieaktiviteter, dummer du deg loddrett ut. Det blir bare flaut. 13 11
senior Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Høres ut som barna får en flott ferie. Barn kan da ikke forvente utenlandstur i ferien. Synes du ikke burde blande deg inn. 6 3
Frøkenfryden Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Var på min første tur utenfor Skandinavia som 18-åring. Har klart meg fint altså og har gode ferieminner. 14 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Trolling. Men svarer likevel. Jeg har reiseglade foreldre og vi dro til utlandet hver sommer, og det har jeg selvsagt gode minner fra, men må si at når jeg tenker på barndommens ferie og skal bli sånn skikkelig nostalgisk, så er det først og fremst bare det å være hjemme - når alle vennene også hadde fri, og vi bare badet hele dagen og freste rundt og lekte og kom hjem til grillmat. Sommerferie er jo først og fremst fri, egentlig Anonymkode: f9517...596 13 8
Gjest Adobyen Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 (endret) Snobb! Hva i all verden er det som gjør en utenlandstur riktigere og bedre enn dette? Status? Endret 5. juli 2023 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 Fineste ferieminne til eldstemann var da vi kjøpte vannpistoler til alle barna i borettslaget, oppblåsbart vannbasseng og hadde fri flyt av frukt og saftis til alle barna. Vi har vært i utlandet, hyttefeltet, besøke-andre-ferie, men dette er det fineste minnet. Anonymkode: aa75b...531 5 3 2
Carrot Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Jeg har sagt det i flere tråder her inne, ferie er å gjøre noe annet, ferie er ikke ensbetydende med utenalndstur eller reise.. Og det er egentlig mer synd i de som tror de "må" på tur enn de som har skjønt at det er viktigere å bruke tiden sin godt til ting som gir påfyll.. 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 Høres ut som din søster har planlagt perfekt ferie ❤️ Anonymkode: d33e6...74d 5 1 2
Vera Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Tror det er mange som misforstår begrepet ferie her inne.. 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 Opplev Norge heter det. Høres supert ut. Anonymkode: 093fa...b4c 1 2
Daria Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 Hytta var ferie for meg hele oppveksten. Vi dro gjerne på en annen tur i løpet av sommeren også (men ikke utenlands hvert år, og ikke utenfor Skandinavia før jeg var 15) og det var opplevelse, men lange, late dager og uker på hytta var ferie, og noe jeg minnes med stor glede som voksen. 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #17 Skrevet 5. juli 2023 Og jeg som syns ferie kan være sofaen. Anonymkode: 1683a...e72 4 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #18 Skrevet 5. juli 2023 Tenker og at du troller, evt er barnløs. For to på 4 og 5 år så er det der topp. Vi gjør også slike ting i «vanlige» helger, men i selve sommerferien er vi stort sett bare på hytta og barna elsker det. Det er stedet de helst vil være, mye ute og en stor frihet til å finne på ting der, samt at vi foreldete har fri og er sammen med de. Så mine barn får ikke de småturene en gang om sommeren, de savner det ikke og da unngår vi lett å reise dit i fellesferien. Og de forteller masse fra hytta i barnehagen (krabbefiske, snekring, bading, båtkjøringa, isspising). Anonymkode: d73ef...a29 3 1 3
lillevill Skrevet 5. juli 2023 #19 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søsteren min har barn på 4 og 5 år. Hun og familien blir ikke med på utenlandstur i år for de mener at de ikke har råd. Hun fortalte at det de skal gjøre med barna i sommerferien er å være på hytta og dra på noen utflukter til åpen gård, folkemuseet, naturhistorisk museum, en dyrepark og sånn. Men dette er jo ting som man gjør med barna i helger/ fridager så jeg tenker barna vil bli veldig skuffet. Og kanskje blir barna utenfor i barnehagen etter ferien fordi de ikke har gjort noe gøy. Bør jeg si noe? Hva bør jeg si? Synes det er rart hun ikke skjønner at sånne hverdagslige ting ikke er ferie for barna. Anonymkode: 01fd0...340 Hun har rett 🤣 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #20 Skrevet 5. juli 2023 Høres ut som en flott ferie dette. Hun sier jo at de ikke har råd, så hva tenker du er alternativet her egentlig? Vi drar hvert år på gårdsferie til familien. I følge barna er dette det beste med sommeren. De vil heller til gården enn til Legoland og andre parker. Så vi er jo heldige der😊 Anonymkode: e6ada...92d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå