Gå til innhold

Hund og epilepsi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hunder med epilepsi? 
Hvor ofte får de anfall? Går de på forebyggende medisiner? Hjelper det? 
erfaringer?

Anonymkode: 949f3...ad5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyr kan ikke få epilepsi.

Anonymkode: 0dbec...c3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo det kan de absolutt. Google det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

og dette har du dekning for? 😎

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har hunder med epilepsi? 
Hvor ofte får de anfall? Går de på forebyggende medisiner? Hjelper det? 
erfaringer?

Naboen her hadde en hund som fikk medisiner men over tid fungerte det dårlig for dem fordi de hadde en redningshund og var aktive innen dette og da lot det seg ikke kombinere til slutt. Men i starten hjalp det, så jeg tror (uten at jeg er udannet osv) at det i noen situasjoner har god virkning mens i andre ikke er nok. På samme måte som med mennesker er det ulike medisiner og ulike erfaringer, men for noen fungerer det veldig godt. Det kommer ann på antall anfall for eksempel og hvilke bivirkninger hunden opplever, til syvende og sist er det hundens livskvalitet som er avgjørende. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en hund med epilepsi tidligere. Det var litt vanskelig å finne rett dose og medisin til han, men det gikk greit en stund. Etter hvert ble han noe endret mentalt og viste tendenser til å ville bite/utagere før et anfall kom. Det var tydelig at han ikke hadde det bra så det ble dessverre avliving.

Anonymkode: 7906d...45e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 8.40):

Hadde en hund med epilepsi tidligere. Det var litt vanskelig å finne rett dose og medisin til han, men det gikk greit en stund. Etter hvert ble han noe endret mentalt og viste tendenser til å ville bite/utagere før et anfall kom. Det var tydelig at han ikke hadde det bra så det ble dessverre avliving.

Anonymkode: 7906d...45e

Uff, så leit å høre. Han er jo bare 1 år og vi er jo så glad i han. Han ble aggressiv og fjern etter anfallet. Fikk deres kun medisiner forebyggende? Eller var det epi penn når det sto på? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en hund som fikk epilepsi. Han fikk forebyggende medisiner, men vi måtte også til dyrlege når han fikk anfall, husker ikke hva han fikk da, men tror det var noe morfin lignende. Han ble da veldig sløv.

Anfallene ble etter noen mnd hyppige, og vi måtte la han få slippe. Han var full av angst når han fikk anfall, for han skjønte jo ikke hva som skjedde med han. 

Anonymkode: 31349...e70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker for meg selv. Jeg hadde epilepsi som ungdom og til tross for medisinering hadde jeg ofte anfall. De kommer ut av det blå og det var ikke gøy når jeg var hjemme alene. 
Hvor mange anfall og når de kommer er det ikke noe fasit på, dessverre.

Mitt råd om hunden din er en del hjemme alene, så hjelp hunden med å avslutte livet.

Epileptiske anfall kan være skumle og ikke minst totalt utmattende. Både mennesker og dyr kan skade seg nåe de er alene når anfallet kommer.

Jeg har selv hatt hunder og jeg var helt klar på en ting og det var at det ble avlivning om hunden fikk diabetes eller epilepsi. Heldigvis hadde ikke mine hunder det.

Anonymkode: 89ade...7ef

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en husky med epilepsi. Han var også engstelig og unnvikende. Begynte på lav dose phenoleptil og ble kvitt både angsten og anfallene. Han har et helt nytt liv og er en glad og frisk hund. 6 år og har brukt medisin i ett år. Så det finnes da gode historier og 🥰

Anonymkode: d1b09...c29

AnonymBruker
Skrevet

For mange år siden hadde jeg en unghund med epilepsi.Han fikk så kraftige anfall at han desverre måtte avlives.

Anonymkode: 3243c...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...