Gå til innhold

Til dere menn som maser dere til sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør fordi jeg helt oppriktig lurer på hva som er greia? Hvorfor i alle dager gjør dere dette?

Det går knapt noen få dager mellom hver gang slike tråder dukker opp. Mannen blir sur og grinete om han ikke «får sex», og dama sprer beina og utfører pliktsex for å bevare husfreden - selv om hun egentlig ikke vil.

Hva får dere ut av å ha sex med en person som egentlig ikke vil ha sex med dere? Gjør dere dette med god samvittighet?

Jeg er dame og jeg kan sikkert ikke sette meg inn i mannlig seksuell frustrasjon, men ærlig talt? Jeg forstår også at det er stor forskjell på hvor ofte man ønsker sex. Det er det mellom meg og min mann også, og han skulle ønske at vi har sex oftere enn vi har. Men i en hverdag med travle dager er det ikke alltid tid og energi strekker til og dette forstår han heldigvis. Blir «trykket for stort» så fikser han seg selv. Han sier at dette overhodet ikke gir den samme tilfredsstillelsen som «The real deal», men at det hjelper. Han klarer ikke å ha sex med et menneske som egentlig ikke vil som han sier, og han gjennomskuer meg utrolig kjapt dersom han merker at jeg egentlig ikke er så gira. 

Jeg sier overhodet ikke at min mann er perfekt, men denne koden har han knukket. Så jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som er bakgrunnen for mange av disse trådene? Hvorfor blir dere sure og grinete når dere vet at resultatet er sex med en person som egentlig ikke vil?

Håper noen er tøffe nok til å svare.

Anonymkode: 24b93...3bc

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt svare jeg.

For det første, du vil aldri forstå det. Du vil ikke forstå akkurat det fordi du ikke er i den situasjonen at du har mer lyst enn din mann. At han er tenker det er greit nok å nappe løken er helt fint det, men da er gjerne ikke forskjellen på lysten hos dere større enn at dere holder det i sjakk, og han kan si det han sier. Som helt sikkert er riktig.

For det andre, (og nå snakker jeg kun på egne vegne) så gjør man altså i lang tid jevnlige fremstøt når lysten kommer og får bare en kald skulder. Kanskje først daglig, så noen dager i uka, så noen ganger i mnd. Når man blir avvist, så blir man frustrert. Når man blir frustrert over tid, blir man gretten. Det er ikke noe man tenker at faen, nå skal jeg mase som en unge - og får jeg det ikke som jeg vil skal jeg pinadø være pottesur. Det er en utvikling over tid. Dette tror jeg ikke er en mannegreie, men en lyst/behovgreie

Jeg vil bli veldig overrasket om det ikke er ting i ditt/deres liv du blir frustrert over og som du over tid blir grinete av. Enten det er romantikk, dassringen, husarbeid eller en eller annen odde hobby som mannen din driver med.
Og er det ingenting du blir frustrert over, og det er gjensidig for din man - så har du nok skutt gullfuglen og funnet en mann du er perfekt kompatibel med på alle måter. Da er det heller ikke rart du ikke forstår..

Fyr løs

Anonymkode: 59f7a...5c1

• Liker 13
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Fleste disse tråder omhandler kvinner som er ferdige med mannen sin men er for økonomisk avhengige at de ikke kan ta initiativ til brudd/skilsmisse. 

Mannen din har ikke knekt noen kode. Du bare er fortsatt forelsket i han. Det er koden. 

Med en gang en mann vet at kvinnen han er sammen med ikke vil ha noe sexliv og er kun fokusert på det praktiske. Da er forholdet over. Det er så enkelt. Men de lyver til disse mennene og seg selv og «føler»

Anonymkode: 2f1e6...383

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan godt svare jeg.

For det første, du vil aldri forstå det. Du vil ikke forstå akkurat det fordi du ikke er i den situasjonen at du har mer lyst enn din mann. At han er tenker det er greit nok å nappe løken er helt fint det, men da er gjerne ikke forskjellen på lysten hos dere større enn at dere holder det i sjakk, og han kan si det han sier. Som helt sikkert er riktig.

For det andre, (og nå snakker jeg kun på egne vegne) så gjør man altså i lang tid jevnlige fremstøt når lysten kommer og får bare en kald skulder. Kanskje først daglig, så noen dager i uka, så noen ganger i mnd. Når man blir avvist, så blir man frustrert. Når man blir frustrert over tid, blir man gretten. Det er ikke noe man tenker at faen, nå skal jeg mase som en unge - og får jeg det ikke som jeg vil skal jeg pinadø være pottesur. Det er en utvikling over tid. Dette tror jeg ikke er en mannegreie, men en lyst/behovgreie

Jeg vil bli veldig overrasket om det ikke er ting i ditt/deres liv du blir frustrert over og som du over tid blir grinete av. Enten det er romantikk, dassringen, husarbeid eller en eller annen odde hobby som mannen din driver med.
Og er det ingenting du blir frustrert over, og det er gjensidig for din man - så har du nok skutt gullfuglen og funnet en mann du er perfekt kompatibel med på alle måter. Da er det heller ikke rart du ikke forstår..

Fyr løs

Jeg er kvinne og var samboer med en mann jeg hadde 1000 ganger mer sexlyst enn han. Gikk 2-3 mnd melllm hver gang og vi var i 20 årene. Egentlig har jeg hatt høyere sexlyst enn de fleste jeg har vært med.  Har aldri mast om sex fordet. Normale folk respekterer andres nei 

Anonymkode: 5724c...d9a

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne og var samboer med en mann jeg hadde 1000 ganger mer sexlyst enn han. Gikk 2-3 mnd melllm hver gang og vi var i 20 årene. Egentlig har jeg hatt høyere sexlyst enn de fleste jeg har vært med.  Har aldri mast om sex fordet. Normale folk respekterer andres nei 

Hvis du føler deg maset på, da vil du ikke i utgangspunktet. Du ser på sin partners seksualitet som noe du et nødt til hanske med. På lik linje og en bonde som må fjerne drit i fjøset, så kuene ligger ikke i den. Dette er ikke noe en som er forelsket hadde følt og eller sagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du føler deg maset på, da vil du ikke i utgangspunktet. Du ser på sin partners seksualitet som noe du et nødt til hanske med. På lik linje og en bonde som må fjerne drit i fjøset, så kuene ligger ikke i den. Dette er ikke noe en som er forelsket hadde følt og eller sagt. 

Hæ? Leste du hva jeg skrev i det hele tatt?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Men var det frustrende ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bra det, men kvinner har ikke testosteron hormonet med påfølgende sædproduksjon. Hannkjønn av pattedyr (som vi er) har et biologisk behov for utløsning (helst sex) som er helse frembringende og demper aggresjon.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5342957/

Anonymkode: 34a78...548

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bra det, men kvinner har ikke testosteron hormonet med påfølgende sædproduksjon. Hannkjønn av pattedyr (som vi er) har et biologisk behov for utløsning (helst sex) som er helse frembringende og demper aggresjon.

I 2023 er det vel allmennkunnskap at sex lyst er individuelt og en kjønns greie…

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alle er slitne av å til, i de fleste forhold går man gjennom barnefødsel og lignende som selvfølgelig påvirker lysten. Så det er helt vanlig at forhold har «tørkeperioder». Det betyr ikke at alle forhold ender opp med mas og surmuling. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fleste disse tråder omhandler kvinner som er ferdige med mannen sin men er for økonomisk avhengige at de ikke kan ta initiativ til brudd/skilsmisse. 

Mannen din har ikke knekt noen kode. Du bare er fortsatt forelsket i han. Det er koden. 

Med en gang en mann vet at kvinnen han er sammen med ikke vil ha noe sexliv og er kun fokusert på det praktiske. Da er forholdet over. Det er så enkelt. Men de lyver til disse mennene og seg selv og «føler»

De er jo ofte ferdig med mannen på grunn av plikt sex… Tror mas om sex tar liv av mange forhold. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men var det frustrende ?

Ja i begynnelsen men ble vant til det og satte min respekt for hans grenser over mitt "behov" 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette her er bare en gammel myte samme som voldtektsmenn bruker om at de bare må ha sex samme om personen sier nei. 

Såkalt blue balls rammer kvinner like mye som menn, se dokumentaren Spør Dr Ruth https://tv.nrk.no/program/KOID23003719

Men jeg onanerte i dusjen og det gikk helt fint. At du sier menn må helst ha sex for å få utløsning er løgn og misogynistisk. Menn trenger ikke engang runke for å få utløsning da det vil skje av seg selv i søvne når kroppen trenger å lette på trykket 

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (6 minutter siden):

De er jo ofte ferdig med mannen på grunn av plikt sex… Tror mas om sex tar liv av mange forhold. 

Hvis du føler deg maset på, da vil du ikke i utgangspunktet. Du ser på din partners seksualitet som noe du et nødt til hanske med. På lik linje og en bonde som må fjerne drit i fjøset, så kuene ligger ikke i den. Dette er ikke noe en som er forelsket hadde følt og eller sagt. 

Nei, det som tar livet av forhold er fravær av kærlighet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du føler deg maset på, da vil du ikke i utgangspunktet. Du ser på din partners seksualitet som noe du et nødt til hanske med. På lik linje og en bonde som må fjerne drit i fjøset, så kuene ligger ikke i den. Dette er ikke noe en som er forelsket hadde følt og eller sagt. 

Alle forhold som varer en stund kommer in i faser med lite lyst, barnefødsler, sykdom eller småbarnsliv. Man kan elske hverandre så mye man vill men takler man ikke tørkeperioder så er forholdet over. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (20 minutter siden):

Alle forhold som varer en stund kommer in i faser med lite lyst, barnefødsler, sykdom eller småbarnsliv. Man kan elske hverandre så mye man vill men takler man ikke tørkeperioder så er forholdet over. 

Her får du et copy paste svar jeg skrev i en annen tråd med liknende problematikk,

"Avlastning for hva. Vi har maskiner til alt og vi passer ikke barne våre selv heller. 

Hvis du trenger overskudd, gå i gymmet og tren. Du får mer energioverskudd, får flottere rumpe og blir mer kåt. Og slutt å gnål om hva alt er vanskelig.

Dere har god unnskyldning så lenge ungen er helt avhengig, blir ammet og ikke går i barnehage. Etter det har dere ingen unnskyldning.

Dere er så innmari late og bortskjemte hele gjengen. Kvinner som var oppe på 16, 17 og 1800 tallet hadde ledd seg skakk i hel hvis de hadde vist om hvordan fremtidige kvinner har blitt. 

Sitter i sofaen med chips og ser på serier og samtidig på KG, å hetse på Caroline Berg  Eriksen dagen lang og klager på å ikke ha overskudd og «føler» dere må ha pliktsex… gtfo!

Ja, dette gjelder også om mange av nåtidens menn, hvis noen skal leke « hva om menn leken»"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer jeg med et svar som sikkert mange er uenig i, men jeg tror kanskje en del kvinner kan være enig i det. 

Vi kvinner er ofte hovedpersonen i familien AS. Ja, menn bidrar også, men det er noe rart ved at det oftest er kvinnene som må koordinere. Vi må gjøre innkjøp av klær til barna, sørge for at de får på og med seg riktig tøy i barnehage og skole, følger opp beskjeder fra skole og barnehage, barnehage og skole sender mødrene meldinger/ringer, matpakker skal smøres, oppfølging på helsestasjon. Ofte er det vi som står for mye av hus og hjem. Innkjøp, rydding, rengjøring. Barna maser på oss mødre "mamma, mamma, kan jeg???". Om de spør far så sier ofte fedre "spør mamma". Er det besøk, bursdager osv, så er det mødrene som arrangerer og må styre på. 

Dette gjør mødre utslitt. Det kan godt være kvinner uten barn også, mange står likevel for mest i hus og hjem. 

Når kvinner er utslitt så har de ikke lyst. Eller vi kvinner har hele tiden hengende over oss "det må handles, det må ryddes, det må vaskes, det må forberedes". Og når da mannen kommer ut av det blå og er klar for sex, da undres jeg over hvor han får lysten fra. Åja, jo, for han har hatt tid til å sitte i rush på vei hjem fra jobb og høre på radio. Ikke trengt å tenke på hva han må handle og hva som må gjøres når han kommer hjem, eller planlegge hvordan barna kommer seg til aktiviteten de skal på hvor der ikke går buss. En lang tur på wc når han kommer hjem, en såkalt pause. Så er middagen klar og han kan spise uten å løfte en finger. Barna maser på mamma etter middag mens far halvsover på sofaen. Mor er trøtt når ungene blir lagt 1930. For det var hun som måtte stå opp med barna og sørge for at de fikk sendt med det de trengte til turdag i barnehagen. Også måtte klærne i full fart i tørketrommelen, for de var glemt i vaskemaskinen dagen i forveien. 

Vi kvinner må få TID til å slappe av, TID til å koble av, TID til å faktisk ha mulighet til å kanskje tenke et minutt på sex som kanskje etterhvert fører med seg mer lyst. Og vi må få TID til å komme oss etter graviditeter. Mange "forfaller", men det er også pga mangel på tid. Mor bor få mulighet til å komme seg litt ut, trene, komme seg i form. Far kan ta seg mer av hus, hjem og barn. Når kvelden kommer så er kanskje mor mer opplagt og når man er mer opplagt så er det lettere å få lyst. Det er også lettere å få lyst når ting er på stell hjemme. Når begge bidrar og ikke utsetter. 

Og jeg tror mange kvinner har pliktsex fordi de er redd for å bli sett på som kjedelig, lat, uten lyst. Og noen kanskje fordi de er redd mannen blir mer interessert i andre om de ikke gir han det han vil ha. Og ofte når det er travelt i småbarnsfasen så tror menn at sex er det som skal til for at forholdet skal bedre seg / fortsette slik det var. De tenker ikke på at nærhet og kos er en viktig del av et samliv også. De tenker ikke at kvinnene en periode faktisk har mer behov for det. Og de maser i stedet for å gi kvinnene tid til å slappe av og selv ta iniativet når de er klar. Mas gir ikke lyst. 

Anonymkode: bd693...9cd

• Liker 14
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Drittlei av unyanserte tråder som skaper ett bilde av at menn og kvinner er veldig ulike, når folk i bunn og grunn er folk, samme hvilket kjønn man har. Det er også unyansert at menn har noe høyere lyst enn kvinner og er parten som maser eller manipulerer seg til sex kvinner enten ikke ønsker eller er rimelig lunken til. Sånne ting er vel så ofte motsatt. Fordi disse tingene er svært individuelle og ikke ett kjønnsproblem. 

Anonymkode: e3595...a0e

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja i begynnelsen men ble vant til det og satte min respekt for hans grenser over mitt "behov" 

Dette her er bare en gammel myte samme som voldtektsmenn bruker om at de bare må ha sex samme om personen sier nei. 

Såkalt blue balls rammer kvinner like mye som menn, se dokumentaren Spør Dr Ruth https://tv.nrk.no/program/KOID23003719

Men jeg onanerte i dusjen og det gikk helt fint. At du sier menn må helst ha sex for å få utløsning er løgn og misogynistisk. Menn trenger ikke engang runke for å få utløsning da det vil skje av seg selv i søvne når kroppen trenger å lette på trykket 

Du sammenligner Dr. Ruth med seriøs forskning?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Drittlei av unyanserte tråder som skaper ett bilde av at menn og kvinner er veldig ulike, når folk i bunn og grunn er folk, samme hvilket kjønn man har. Det er også unyansert at menn har noe høyere lyst enn kvinner og er parten som maser eller manipulerer seg til sex kvinner enten ikke ønsker eller er rimelig lunken til. Sånne ting er vel så ofte motsatt. Fordi disse tingene er svært individuelle og ikke ett kjønnsproblem. 

Anonymkode: e3595...a0e

Ja og nei. Du har helt rett i at det også er forhold der det er kvinnen som har mest lyst, men det er en kraftig kjønnsforskjell i hvordan dette er fordelt i befolkningen. Dette på tvers av ulike kulturer, slik at det vil være kontrafaktisk å diskutere dette uten å ta hensyn til kjønn. Det er i gjennomsnitt vesentlige forskjeller mellom kvinners og menns biologiske seksualitet. Vi menn har for eksempel ikke eggløsning, og med det ikke den for kvinner vanlige syklusen med ulik sexlyst. Kun som et eksempel. Så kommer de kulturelle aspekter, som vi kan misslike men som er realitet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pliktsex kan ødelegge kjærligheten i et forhold. Det starter med at (oftest) kvinnen vil gi av kjærlighet, mannen vil gi av kjærlighet. Men kvinnen er til forskjell fra mannen ikke kåt. Etterhvert blir det en utvikling der sex og seksualitet for begge blir preget av angst, og med det blir begges seksualitet ødelagt.

Tror det er viktig å skille mellom dem med mer sexlyst som samtidig:

- Ikke bryr seg om at partneren skal ha det bra med sex og forholdet for øvrig

- Dem (majoriteten håper jeg) som bryr seg om at partneren skal ha det bra med sex og forholdet i øvrig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her får du et copy paste svar jeg skrev i en annen tråd med liknende problematikk,

"Avlastning for hva. Vi har maskiner til alt og vi passer ikke barne våre selv heller. 

Hvis du trenger overskudd, gå i gymmet og tren. Du får mer energioverskudd, får flottere rumpe og blir mer kåt. Og slutt å gnål om hva alt er vanskelig.

Dere har god unnskyldning så lenge ungen er helt avhengig, blir ammet og ikke går i barnehage. Etter det har dere ingen unnskyldning.

Dere er så innmari late og bortskjemte hele gjengen. Kvinner som var oppe på 16, 17 og 1800 tallet hadde ledd seg skakk i hel hvis de hadde vist om hvordan fremtidige kvinner har blitt. 

Sitter i sofaen med chips og ser på serier og samtidig på KG, å hetse på Caroline Berg  Eriksen dagen lang og klager på å ikke ha overskudd og «føler» dere må ha pliktsex… gtfo!

Ja, dette gjelder også om mange av nåtidens menn, hvis noen skal leke « hva om menn leken»"

Unnskyldning?? Jeg trenger da for f.... ikke noen unnskyldning utover det at jeg ikke har lyst. Er det rart man velger å være singel når man ser hvilke holdninger som finnes blant menn der ute :himle:

Anonymkode: 96d47...af7

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...