Gå til innhold

Skal til tannlegen om to timer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal jeg til tannlegen kl. elleve, og gruer meg noe forferdelig. Jeg har tannlegeskrekk, og nå skal jeg til en tannlege jeg ikke har vært hos tidligere på Omniaklinikken. Det er bare en vanlig undersøkelse, men gud som jeg gruer meg. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan roe meg selv ned litt?

For et år siden var jeg hos tannlegen, og da lå jeg helt spent i tannlegestolen, og skalv, det var helt forferdelig, og det gjør ikke at jeg gruer meg noe mindre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med tannlegen din om dette.

Det gjorde jeg når jeg fikk ny tannlege, og hun tok meg alvorlig og sa alt hun gjorde.

Grunnen til at jeg var så redd var at en gang jeg skulle bore ett hull virket ikke bedøvelsen, og tannlegen måtte sette sprøyte flere ganger før det virka. Så jeg må ha sterkere bedøvelse enn de vanligvis bruker. Men har vel blitt flinkere til å pusse tenner og bruke tanntråd, så nå er det lenge siden jeg har hatt hull.

Har ikke tannlegeskrekk lenger heldigvis :)

Skrevet (endret)

Jeg lider av tannlegeskrekk selv, men har løst det på en ok måte. Jeg tar min årlige sjekk hos en tannpleier. H*n gjør samme jobben som tannlegen når det gjelder fjerning av tannstein, røntgen, sjekker etter hull osv. Det er mye billigere (350.- kr) enn å gå til tannlegen og du får samme jobben utført.

Dersom h*n finner ut at du har hull eller noe annet som det må gjøres noe med vil hun henvise deg til en tannlege.

Dermed er jeg helt trygg når jeg skal til h*n, for jeg vet at det ikke kommer til å "skje" noe den dagen uansett.

Endret av villemo69
Gjest Trådstarteren her
Skrevet

Ingen hull :klappe: Jippi.

Men...til gjengjeld ble jeg henvist til en kirurg for å trekke visdomstenner! :tristbla:

Skrevet

Så deilig!! :klem:

Hadde heller ingen hull når jeg var hos tannlegen på tirsdag! :)

Kjipt det med visdomstennene da, men går helt klart veldig bra! Er fort gjort og etterpå er du kvitt dem! Snakk med han kirurgen og, og fortell at du har tannlegeskrekk, så skal dem jo ta hensyn til det!

Men det går så bra uansett så! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...