Gå til innhold

Hormonspiral - skal jeg fjerne den etter 14 dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kraftige mensblødninger siste årene og fikk anbefalt hormonspiral av gynekolog. Jeg spurte om bivirkninger og fikk vite det kun ville være noen småblødninger i begynnelsen.

Nå blør jeg som en "vanlig" mens og dette har jeg gjort i et par uker, plutselig er det bedre, så fosser plutselig blod ut. Jeg har magesmerter, luft i magen og puppene har eksplodert.

Nå vil jeg bare ha den ut, selv om jeg får høre at det blir bedre om 3-4 måneder. Skal på ferie om kort tid og orker ikke tanken på disse bivirkningene.

Noen erfaringer?

Anonymkode: 161c4...bfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt kraftige mensblødninger siste årene og fikk anbefalt hormonspiral av gynekolog. Jeg spurte om bivirkninger og fikk vite det kun ville være noen småblødninger i begynnelsen.

Nå blør jeg som en "vanlig" mens og dette har jeg gjort i et par uker, plutselig er det bedre, så fosser plutselig blod ut. Jeg har magesmerter, luft i magen og puppene har eksplodert.

Nå vil jeg bare ha den ut, selv om jeg får høre at det blir bedre om 3-4 måneder. Skal på ferie om kort tid og orker ikke tanken på disse bivirkningene.

Noen erfaringer?

Kan blødningene komme fra andre steder? Jeg opplevde samme og tok den ut, men hadde hatt den i 4-5 mnd. Da viste det seg at jeg blødde fra livmorhalsen, et sår. Kan du be om en ekstra sjekk? 

Anonymkode: 935a9...448

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan blødningene komme fra andre steder? Jeg opplevde samme og tok den ut, men hadde hatt den i 4-5 mnd. Da viste det seg at jeg blødde fra livmorhalsen, et sår. Kan du be om en ekstra sjekk? 

Anonymkode: 935a9...448

Takk for innspill! Har bestilt time i dag og skal høre med gynekolog. Like ille som blødningene synes jeg det er at puppene har doblet seg i størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...