Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det linklær som ikke blir krøllete etter én dags bruk? Mener at jeg har lest at det blir mer krøllete hvis det er 100% lin. I så fall, hvilken linblanding er best?

Anonymkode: 1be09...41b

AnonymBruker
Skrevet

All lin krøller vel? Kjøp deg en steamer, jeg drar over alt som krøller etter at jeg har brukt det, tar et par minutter bare.

Anonymkode: 3d237...2f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lin krøller. Hvis du vil ha mindre krøll, må du kjøpe linblandinger med feks 50/50 lin og bomull. Men lin er mye mer miljøvennlig enn bomull, så egentlig bør du stryke linen eller bare holde ut at det er krøllete. 

Anonymkode: 96900...599

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 8.59):

All lin krøller vel? Kjøp deg en steamer, jeg drar over alt som krøller etter at jeg har brukt det, tar et par minutter bare.

Joda, det krøller, men stor forskjell på hvor mye det krøller. Noen plagg jeg har ser ordentlig stygge ut etter å ha brukt dem én dag på jobb (kontorjobb). Jeg har ikke tid (eller ork) stil å steame alt jeg bruker så det utgår. 

AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 9.06):

Lin krøller. Hvis du vil ha mindre krøll, må du kjøpe linblandinger med feks 50/50 lin og bomull. Men lin er mye mer miljøvennlig enn bomull, så egentlig bør du stryke linen eller bare holde ut at det er krøllete. 

Anonymkode: 96900...599

Mulig all lin blir krøllete, men synes det er stor forskjell på hvor krøllete det blir. Hadde en bukse i mange år som fint kunne brukes flere ganger uten at jeg så ut som en uteligger, men den har jeg dessverre ikke lengre. Husker ikke hvilken blanding den var. Tenker det er mer miljøvennlig å kjøpe plagg i lin og bomull som man faktisk bruker enn noen som bare blir liggende i skapet eller som man evt må stryke hver dag. Må jo være belastende for miljøet det også 😊

Takk for tips om bomull/lin-blanding.

Anonymkode: 1be09...41b

AnonymBruker
Skrevet

Lin- og viskoseblanding syns jeg krøller mindre enn 100% lin

Anonymkode: 3ea9b...f4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 8.59):

Hjelper det på lin?

Anonymkode: 26bf4...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Lin krøller uansett hva det er blandet med, har en bukse som er viskose og lin og den krøller og videt seg veldig ut.  Men slik er jo lin. 

Anonymkode: d983b...69e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjelper det på lin?

Anonymkode: 26bf4...c8b

Tøydamper er veldig fint på lin, ja.

Jeg hater for øvrig blanding av viskose og lin. Lin må være rent eller blandes med bomull eller silke.

Anonymkode: 987ed...56f

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns at det er bare sjarmerende med linplagg at de er krøllete :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...