AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Dama mi har fått linken til tråden fordi at jeg har kommet så langt i dette forholdet, at jeg trenger seriøse råd. Par terapi blir ikke å skje, så jeg vil ha råd fra folk her som har gått gjennom det samme.. Så jeg skal forklare alt som har skjedd mellom meg og henne, men på en kortest mulig måte. Jeg og dama ble kjent via tiktok live tidlig desember. Det tok ikke lange tiden før at jeg hjalp henne med penger, og før hun begynte å spørre om penger. Forholdet våres har vært utrolig ustabilt de 3-4 siste måndene pågrunn av at det har absolutt vært null samarbeid her. Jeg er ekstremt opptatt av økonomi og skal klare å ha penger alltid tilgjengelig. Men dessverre så har det sånn at hun har sløst bort ekstremt mye penger på avhengigheter(nikotin). Hun har også en bror som har vært voldelig mot henne i en periode da hun var litt yngre, kastet henne, slo henne kastet henne ned trappa.. Han ble anmeldt av henne. 3-4 månder siden så gikk faren vekk. Og det har vært ekstremt turbolens i forholdet siden da. broren har sagt til henne at farens død er pågrunn av henne, at hun er så stygg at hun burde ta livet av seg og kommet med uendelig med trusler til meg om at han skal ta meg og diverse. jeg sa ifra til henne at jeg kan dessverre ikke ha denne personen i livet mitt fordi jeg har mange unger i familien min som jeg er sammen med daglig. Og vil absolutt fra holde meg folk som driver med vold å trusler mot meg og familien min. Dette er noe hun gikk med på og hun blokkerte fyren, (Selv at alle vennene hennes og mine sa at hun burde gjøre det, fordi hun blir ødelagt psykisk) I den siste perioden så har hun tatt kontakt med han bak ryggen min, sendt meg ut av min leilighet for og snakke med han i skjul, snakket dritt om meg. Hun har også ekstremt mye angst.. Både mot vindt, varme,kulde, høydeskrekk, får randome panikkanfall av så og si ingenting. jeg har prøvd å hjelpe henne med og si at hun burde dra til legen for og få hjelp, noe hun gjorde men tross alt han sa så ignorerte hun rådene. Hun har også fått et problem med foten, som hun har fått MR time til, som hun ikke gikk til heller fordi hun sier hun ar klausterforbi. Hun har klaget på smerter og problemer til meg daglig i flere månder, og jeg har prøvd å hjelpe henne.. Hun driver og psyker seg ned og søker opp ting som hun ikke har.. Hun trur hun har blodpropp, kreft og hele pakka. Som hun har fått beskjed at hun ikke har (Fra 2-3 leger) Jeg forstår at hun går gjennom en sorgprosess og det er ok, jeg tok tog i 10 timer dagen faren gikk bort for å være der for henne(`Jeg var den som fant ut at faren var død, fordi broren hennes hadde stengt abonnomanget hennes enda den var betalt for å straffe henne, selvfølgelig på den dagen faren hennes gikk bort) Hun har kastet bort pengene sine, gjort meg blakk fordi jeg måtte ha hjelpet henne med mat og avhenginghetene hennes. Det har også gått ut over dyrene mine da hun har prioritert og bruke sine siste penger på det istedentfor og gi dem mat. Dessverre så hadde jeg heller ikke penger fordi de siste gikk til mat (Og hun skulle kjøpe mat til dyrene). Jeg har så og si betalt det meste til henne de siste 4 måndene, noe jeg har skrevet ned og bilder av fra banken(viser det ikke her, men har mye bevis på det) Hun kastet en periode brukte snus i sengen min lenge, mens jeg lå på det, kastet det på kommoden og det lå under madrassen og til ingen måter. Hun har også fått 5 klager fra huseieren min om å sortere riktig noe hun aldri gjør. Jeg sendte henne tilbake til sin hjemplass fordi vi begge ble enige om å ta en liten pause (Hun hadde lovet at hun ikke skulle ta kontakt med broren i denne perioden , fordi broren kom til å lage et helvete om hun fjerner blokkeringen). 2 timer etterpå finner jeg ut at hun tok kontakt med broren, og har sagt til meg i flere dager at hun ikke hadde det. Helt til jeg fant det ut at han var der. Jeg klarer dessverre ikke å gå fra henne, fordi jeg har ekstremt mye følelser for henne og bryr meg om henne fordi jeg vil henne alt godt. De siste dagene så har familien min sagt at dem kan for at hun skal flytte til hjemmeplassen min, evt leie en egen leilighet sånn at ho kan få litt pause fra alt (men at hun er i trygge hender her, og ikke har en gal psykopat broder som skal ta henne) Den siste dagen så har broren lagt skyld på henne og skal kreve ditt å datt ut av henne. For og si det sånn.. Jeg har prøvd HARDT i 5 månder, med løgn, bedrageri, (hun har snakket med exene fremfor meg og fortalt hvor fint dem hadde det sammen) og mye annet.. Så spørsmålet er: Hvordan i all verden skal vi eller jeg klare å redde dette forholdet? Fordi uansett hvor hardt jeg prøver å gå fra henne, så greier jeg det ikke å ho greier ikke å gå fra meg. Familien min og vennene hennes + mine er oppgitt over hvordan hun har holdt på de siste 5 måndene, og noen av vennene hennes vil faktisk snart ikka ha noe med henne å gjøre. Så nå spør jeg om hjelp fra KG, selv om det virker umuligt. Hva ville dere gjort? Håper på seriøse svar, damen har fått linken til denne tråden og leser også svarene mens vi sitter i samtale. Ha en fin dag. Jeg vil også ramse opp noen småting hva jeg faktisk har gjort: 1. Vippset henne 5000,10 000 den første månden jeg ble kjent med henne 2. Kjørte 500 km til henne for og overaske henne 3. Kjørte henne og hjalp henne daglig med faren, i tilegg til at jeg kjøpte mye for han fordi hun ikke hadde råd 4. Kjøpte switch til henne 5. Kjøpte ny sofa til henne som jeg betalte fult ut på nedbetaling 6. Kjøpt henne en pc 7. Hjelpet henne med mat og snus 8. Tok toget samme dagen faren gikk bort, og ingen andre av hennes familie eller venner tok kontakt med henne 9. Aldri løget til henne eller gått bak ryggen på henne, jeg har ALLTID støttet henne i alt hun gjor. Anonymkode: c82bf...ee7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Glemte også og tilføye at jeg solgte bilen min for og klare å ha nok til mat for oss den siste månden.. Anonymkode: c82bf...ee7
Populært innlegg Crobern Skrevet 4. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 4. juli 2023 Vel, dette hadde jeg gjort: Gjort det slutt og tatt ansvar for barna mine og meg selv. Følelsen for denne personen vil dabbe av etterhvert. Men å vite at jeg hadde satt familien min i en økonomisk knipe eller utrygghet kunne jeg ikke ha levd med. 33 3 28
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Jeg har lest den forrige tråden du skrev om blandt annet snusposer som ble lagt overalt. Dere er altfor forskjellige til at dette kan funke. Du er nødt til å ende dette forholdet. Hvis du ikke klarer det, så nei vel da må du leve med hennes måte å leve på. Du får ikke en annen person til å forandre seg slik som du ønsker ved å opprette tråd etter tråd på kg. Dessuten så har dere vært sammen i så kort tid at det burde gå relativt raskt å komme seg over henne ved et brudd. Anonymkode: 042d3...22f 26 1 4
Bacteria Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Hvorfor har hun fortsatt kontakt med denne broren? Hvis han er så ille som det høres ut… Det høres ut som det trengs hjelp til både husstell og økonomistyring her. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Hun er en parasitt du må komme deg unna. Kjærlighet gjør blind. Anonymkode: 1f607...7fa 15 1 13
Tvist Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Om du ikke vil gjøre det slutt, flytt fra hverandre og ta en pause til ting roer seg. Ofte trenger man avstand for å se det klart. 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Du kan ikke klage over gaver/ting du har gitt, det har du gjort frivillig. Det er heller ikke du som bestemmer om hun skal ha kontakt med bror eller ikke, det er ett valg hun selv må ta og hun må da klare å sette grenser for han selv. Hvis du føler forholdet bare går en vei så er det vel det beste å bare gjøre det slutt og ta ansvar for deg og ditt eget. Anonymkode: 2184a...845 12 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Du kan ikke klage over gaver/ting du har gitt, det har du gjort frivillig. Det er heller ikke du som bestemmer om hun skal ha kontakt med bror eller ikke, det er ett valg hun selv må ta og hun må da klare å sette grenser for han selv. Hvis du føler forholdet bare går en vei så er det vel det beste å bare gjøre det slutt og ta ansvar for deg og ditt eget. Anonymkode: 2184a...845 Det du skrev øverst er helt korrekt. Problemet er at hun sier hun ikke vil ha noe med han å gjøre, for og så gjøre det likavell. Dobbeltmoralsk vil jeg kalle det. Men hun innser ikke selv at broren prøver å ødelegge henne, og selvfølgelig vil jeg hjelpe henne med det. Jeg elsker henne tross alt. Anonymkode: c82bf...ee7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 Du må snakke med en terapeut så du kan få hjelp til å gå fra henne. Du kommer til å ødelegge livet ditt ved å bli. Anonymkode: 46ef2...641 12 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Hun burde søke hjelp til psykolog. Husk at hun er glad i alt du gjør for henne, så det er forståelig at hun ikke vil du skal dra. Ikke at hun ikke elsker deg det kan ikke vi vite, men hun utnytter deg iallefall uansett å det er fært. Du må sette grenser, du kan ikke ruinere livet og alt og alle du har i det for henne. Du fortjener bedre. Beklager til kjæresten din, for at jeg sier det, plis søk hjelp og slutt å utnytt andre. Anonymkode: 44a0a...d4f 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 Dette kommer til å bli trolig verre. Hun trenger seriøst psykisk helsehjelp. Dette er destruktivt og hun utnytter deg. Sikkert ikke for ar hun er slem, men fordi hun ikke har en grunnleggende trygghet i seg. Hun høres for meg ut traumatisert og deprimert. Før hun får nye problemer som du dras inn i bør du sette et ultimatum. Hun må få hjelp ellers ender du forholdet. Anonymkode: 871f7...92a 10 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Så modig du er som spør på dette patetiske forumet. Har ingen råd å gi. Var det meg hadde jeg kvittet meg med dama. Anonymkode: 32bae...8c4 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 "Jeg er ekstremt opptatt av økonomi og skal klare å ha penger alltid tilgjengelig" Det virker jo først og fremt, utifra det du skriver, som at dette absolutt ikke stemmer. Hvis du har lånt og kjøpt så mye så kan du da umulig være så opptatt av å ha orden på økonomien? Når det kommer til broren så er det dessverre ikke du som kan bestemme hva hun skal gjøre, og hva som er best for henne. Å kutte kontakt med et familiemedlem, selv der hvor et familiemedlem oppfører seg sånn, er vanskelig (snakker av erfaring). Jeg tenker at forholdet deres er såppas ferskt at enten så må du bestemme deg for å stå i det, eller så må du gå. Alt kan løses, men det vil kreve mye av dere begge. Men om dere skulle komme dere gjennom det sammen så vil dere stå sterkt på den andre siden. Men husk at hun må få bestemme over seg selv. Jeg sliter selv med mye av det du nevner. Angst, klaustrofobi, traumer - blablabla.. Og jeg har full forståelse for hvorfor hun gjør som hun gjør, og hvorfor hun unngår eller velger å ikke gjøre ting. Du kan ikke endre et mennesket i den retningen du vil. Du kan hjelpe de på vei til en bedre hverdag, men til sist så er det hun som må få velge hva hun ønsker å gjøre. Om hun vil snakke med broren sin så må hun få lov til det. Hvis hun ikke vil ta mr pga klaustrofobi så må du bare respektere det. Forhold er ingen dans på roser - for noen. Enten så må man velge å stå i det, eller så må man gå. Respekter hverandre for den dere er. Du kan sette regler på pengebruken, og du kan velge hvordan du disponerer dine egne penger. Men hvordan hun føler, og hva hun ønsker - må hun velge selv. Anonymkode: 29db2...48b 9 3
Lorieen Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Dette er ikke et forhold. Hun snylter på deg og du lar henne. 9 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 Hva jeg hadde gjort? Kasta henne ut, og blokkert henne. Hun er kun problemer!! Det kommer ALDRI til å bli bedre. Hun trenger profesjonell hjelp, og det kan ikke du gi henne! Kom deg så langt vekk som mulig, hun utnytter deg. Anonymkode: 8bfd3...edc 10 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 Det beste er jo at du innser at hun bare bruker deg. Snylter rett og slett. Hun kjører deg i grøfta, det kommer ikke no godt ut av det å være sammen med henne. Hjelp deg selv og kom deg unna før det går for langt. Snus i senga? Det er ikke normalt, hun er jo en fant. Anonymkode: d72e0...73e 9 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 Sitat fordi broren hennes hadde stengt abonnomanget hennesenda den var betalt for å straffe henne, Denne stusser jeg litt på. Hvordan kan broren ha fått stengt abonnementet hennes? Anonymkode: c25d0...2f9 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Denne stusser jeg litt på. Hvordan kan broren ha fått stengt abonnementet hennes? Anonymkode: c25d0...2f9 Hun har hennes abonnomang på han fordi hun ikke kan få pågrunn av for mye gjeld Anonymkode: c82bf...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå