AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Det blir kortere og kortere mellom hver mens. Kan det være et tegn på at jeg nærmer meg overgangsalder? Hatt mens siden jeg var 10 år. Den har vært som ei klokke hele tiden. Nå er jeg 42 år. Og ja er drit lei mens sånn sett. Men jeg hadde tenkt at det er lenge til jeg mister mensen for min mor var veldig gammel når hun hadde sin siste mens. Type 60 år. Så jeg hadde blitt veldig glad for å slippe. Anonymkode: c60db...a28
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Det kan være det, men det kan også være stress og andre ting. Anonymkode: d6d0e...7c5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Ca samme hele tiden, men kan gå 30 dager i ny å ne eller 10 dager. Men de fleste mnd de sedvanlige 22 dagene. Holdt på sånn 4 år nå, er 48. Håper hver gang denne er den siste. Tror jeg er i overgangsalder grunnet mensen jo er litt ustabil, men vet jo ikke. Anonymkode: b5eb3...46d
Helene Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Fra meg får du ikke noe svada svar. Du er helt innenfor det som kalles overgangsalderen. Selv, hadde ustabil mens i 2 år. Ja, noen ganger var der 3 uker innimellom, noen ganger små blødninger i en måned. Hele mitt voksne liv har jeg hatt mens som en klokke. Så da overgangsalderen kom, ble ikke overrasket. Dette skjer med oss damer. Du kan ikke vri deg unna på noe vis. Nå varer overgangsalderen i flere år. Dette begynte mens jeg var sambo. Må bare få si, x sambo var helt fantastisk. Vi hadde en god dialog. Jeg fortalte han alt. Og han var kjempefin. Jeg svettet og frøs i sengen. Overgangsalder.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Jeg har aldri hatt mensen i mer enn 5 dager i strekk. Men nå så har jeg akkurat hatt mensen i litt over 2 uker, og synes noen måneder, er det veldig kort mellom mensen. Jeg er 46 år. Men har ellers ingen symptomer på overgangsalderen. Anonymkode: f9708...ac2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Tror det er vanlig. Jeg er også 42 og den er i år mer rotete. Vært så presis før. Noen kortere sykluser nå, krympet med to dager. Så en pause i 7 uker. 42 er litt tidlig tror jeg, men ikke helt uvanlig tidlig heller. Anonymkode: cb193...292
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det blir kortere og kortere mellom hver mens. Kan det være et tegn på at jeg nærmer meg overgangsalder? Hatt mens siden jeg var 10 år. Den har vært som ei klokke hele tiden. Nå er jeg 42 år. Og ja er drit lei mens sånn sett. Men jeg hadde tenkt at det er lenge til jeg mister mensen for min mor var veldig gammel når hun hadde sin siste mens. Type 60 år. Så jeg hadde blitt veldig glad for å slippe. Anonymkode: c60db...a28 Ja, hos meg var det første tegnet. Hyppigere, langvarige og kraftigere blødninger. Men det pågikk noen år før det ble sjeldnere og mindre og jeg kom helskinnet ut på andre siden. Dvs håper det i hvert fall, over 8 mnd siden forrige blødning nå. Anonymkode: 474d0...1c2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Ja, snart har du lagt ditt siste egg! Anonymkode: b2180...13e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Jeg har fått både kortere syklus, kraftigere blødninger og større smerter. Jeg er nå 51 år og gleder meg til den forsvinner for godt. Har ingen andre symptomer da, så vet ikke om jeg har kommet "skikkelig" i gang ennå. 🤷♀️ Anonymkode: 6e5af...6d3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 Jeg har ikke noe imot å komme i overgangsalder. Er en del av livet. Finnes verre ting. Jeg har voksne barn så å legge mitt siste egg er perfekt for min del. Jeg har vært min mor på alt annet så jeg hadde ikke sett for meg at jeg kan starte tidlig. Men deilig å få slippe mens så det gleder jeg meg til. Siste årene så har jeg hatt kraftig blødninger. Som om at jeg ble tenåring igjen. Uhel og mye smerter. Og nå kommer det oftere og oftere. Så jeg kjenner jeg er sliten på det. TS Anonymkode: c60db...a28
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, snart har du lagt ditt siste egg! Anonymkode: b2180...13e Håper det. Er så lei av dette mensen greia. Anonymkode: c60db...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå