AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Kjøpte en bolig for noen år siden, der det var en hybel vi kunne leie ut. Hybelen har vært leid ut hele tiden, og det har fungert veldig bra. Helt til nå. Kjøleskapet "daua". Det viser seg nå at tidligere eiere har valgt en noe merkelig montering av hybelkjøkkenet. Først har de satt inn kjøleskapet (benkehøyde). Og satt støpselet i veggkontakten (ca. 1 meter oppe på veggen). Deretter har de montert benkeplate, kjøkkenvask og induksjonstopp, Benkeplata (og alt det andre) er satt opp etter at kjøleskapet ble tilkoblet. Sånn det ser ut nå, må vi demontere hele kjøkkenet for å bytte ut det jxxxa kjøleskapet. Tips for å ikke måtte demontere alt? Anonymkode: c8348...348
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Sikker på at det ikke bare er å klippe over ledningen og så trekke den ut? Anonymkode: 07a13...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sikker på at det ikke bare er å klippe over ledningen og så trekke den ut? Anonymkode: 07a13...fe3 Jo, ledningen må klippes. Så det går helt greit å få ut det ødelagte kjøleskapet. Men hvordan setter vi inn et nytt kjøleskap? Anonymkode: c8348...348
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Skrevet 5. juli 2023 Flott at dette ble oppdaget. Alle elektriske apparater skal være slik at man trygt kan stenge strømmen fra dem. Dette kjøleskapet har vært en direkte brannfelle og nå er dere kvitt det. Skjønner det er kjipt å måtte fikse litt, men alternativet er verre. Hadde jeg oppdaget dette som leietaker ville jeg flyttet. Skummelt at dere ikke visste om dette i egen bolig🫣 Anonymkode: 839cd...cb8 3
Mt3 Skrevet 5. juli 2023 #5 Skrevet 5. juli 2023 Ta bilder og hør på en lokal byggvarebutikk. Kan det bare være å Borre et så stort hull et sted at du kan få støpselet til kjøleskapet igjennom? Klarer ikke helt å se fra meg hva som er problemet 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 Ta ut støpslet av kontakten, klipp av for å få gjennom og kjøleskapet ut. Så får dere elektriker til å sette opp en ny stikkontakt på et fornuftigere sted og kan få inn nytt kjøleskap. Anonymkode: b3492...f0e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Har du bilde? For helt ærlig så forstår jeg ikke problemet. Kan du ikke trekke ut kjøleskapet og dytte inn det nye? Anonymkode: 421c0...825
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Flott at dette ble oppdaget. Alle elektriske apparater skal være slik at man trygt kan stenge strømmen fra dem. Dette kjøleskapet har vært en direkte brannfelle og nå er dere kvitt det. Skjønner det er kjipt å måtte fikse litt, men alternativet er verre. Hadde jeg oppdaget dette som leietaker ville jeg flyttet. Skummelt at dere ikke visste om dette i egen bolig🫣 Anonymkode: 839cd...cb8 Hvorfor mener du at dette er en brannfelle? Støpselet er superenkelt å koble fra. Bare å trekke ut kontakten. Anonymkode: c8348...348
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kjøpte en bolig for noen år siden, der det var en hybel vi kunne leie ut. Hybelen har vært leid ut hele tiden, og det har fungert veldig bra. Helt til nå. Kjøleskapet "daua". Det viser seg nå at tidligere eiere har valgt en noe merkelig montering av hybelkjøkkenet. Først har de satt inn kjøleskapet (benkehøyde). Og satt støpselet i veggkontakten (ca. 1 meter oppe på veggen). Deretter har de montert benkeplate, kjøkkenvask og induksjonstopp, Benkeplata (og alt det andre) er satt opp etter at kjøleskapet ble tilkoblet. Sånn det ser ut nå, må vi demontere hele kjøkkenet for å bytte ut det jxxxa kjøleskapet. Tips for å ikke måtte demontere alt? Anonymkode: c8348...348 Hvis jeg misforstår deg rett; kjøles og støpsel er på hver sin side av benkplata? Få en elektrikker til å sette opp en mer egna kontakt. Anonymkode: d2dd6...caf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå