AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg blir alltid veldig forstoppet på ferie, og det er så utrolig plagsomt og ubehagelig. Jeg har "sjenert" tarm, og det har ikke noe å si om jeg er på hyttetur med familie eller deler feriehus med venner. Fordøyelsen står like bom fast uansett. Det nytter ikke å vente til de andre er ute av huset heller, for da føler jeg meg presset og stresset og da klarer jeg i alle fall ikke å gå på do. Og det er så teit! Jeg vet jo at det er en helt normal funksjon som ikke er pinlig i det hele tatt, men det nekter fordøyelsessystemet mitt å gå med på Denne gangen tenkte jeg å ta med Dulcolax. Jeg har aldri prøvd det før, er det greit å bruke på en ukes ferietur når man har dette problemet? Anonymkode: d4dad...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Del Skrevet 4. juli 2023 Ville ikke anbefalt tabletter.. Jeg tok en tablett på kvelden en gang, våknet midt på natta med tidenes mageknip og satt på dass i smerter i 40 min og dreit ut hele tarmsystemet, det var helt jævlig. Skal sies at jeg tok det for å prøve å tømme tarmen fordi jeg skulle i bryllupsfest dagen etterpå, uten at jeg måtte ta det. Det var et skikkelig dumt valg! Anonymkode: 998b6...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Del Skrevet 4. juli 2023 Test det først. Mange vi bruker det på på sykehjemmet lekker gjerne avføring hele dagen om det gis på morgenen. Anonymkode: cf5c3...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg er stadig obstipert og bruker Dulcolax i blant. Dette kan du ikke ta for ofte. Min erfaring erfaring er at det kun løsner ytterste tarmdel. Skal du ha full tømming så må du ha pulver i vann regime. Det er enda litt tøffere for systemet, b.l.a overfor fuktbalanse i tarm. I ditt tilfelle gjetter jeg på at du blir fornøyd nok med Dulcolax. Fast tilskudd av probiotika er også gunstig. Anonymkode: fdf87...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Del Skrevet 4. juli 2023 Prøv hjemme først. Jeg har tatt stikkpiller noen ganger og sitter på do i 30 minutter. Vondt i magen. Men det er effektivt da. Anonymkode: ba517...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg har tatt det to ganger og trodde jeg skulle dø begge gangene. Vondere enn fødsler! Lå og gråt på badet en hel natt.. Aldri mer. Da ville jeg heller spist en pakke svisker Anonymkode: 9070a...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Del Skrevet 4. juli 2023 Bruk Movicol istedet. Anonymkode: 66845...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg syns Dulcolax tablett man svelger funker supert. Tar det før jeg legger meg, og når jeg står opp, så kommer alt ut på do. Det står jo også på pakningen(6-8timer) En gang tok jeg to, og det ble for hardt, da fikk jeg skikkelig mageknip og kaldsvetting😅 Anonymkode: 71941...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Del Skrevet 4. juli 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Bruk Movicol istedet. Anonymkode: 66845...d51 Takker for tips. Det ser ut som en bedre idé etter å ha lest de andre svarene Anonymkode: d4dad...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Del Skrevet 4. juli 2023 Dulcolax er ganske kraftig. Du kan risikere å okkupere toalettet i mange timer, og det kan også bli ganske høylydt… snakker av erfaring 😆 Ville heller tatt Dulcosoft eller Movicol daglig under ferien, kanskje til og med begynne litt før. Det mykgjør avføringen og du blir ikke så lett forstoppet. Husk å drikke mye vann i tillegg. Anonymkode: 9b61a...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Del Skrevet 4. juli 2023 Movicol virker over tid, og krever stort drikke inntak daglig.(vann) . Dulcolax virker mer akutt. Anonymkode: fdf87...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Del Skrevet 4. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dulcolax er ganske kraftig. Du kan risikere å okkupere toalettet i mange timer, og det kan også bli ganske høylydt… snakker av erfaring 😆 Ville heller tatt Dulcosoft eller Movicol daglig under ferien, kanskje til og med begynne litt før. Det mykgjør avføringen og du blir ikke så lett forstoppet. Husk å drikke mye vann i tillegg. Anonymkode: 9b61a...b6e 1 minutt siden, AnonymBruker said: Movicol virker over tid, og krever stort drikke inntak daglig.(vann) . Dulcolax virker mer akutt. Anonymkode: fdf87...131 Høres ut som det er et bedre alternativ ja. Å drikke masse vann er ikke noe problem. Takk for svar Anonymkode: d4dad...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 4. juli 2023 #13 Del Skrevet 4. juli 2023 Dulco kan virkelig ødelegge ferieturen din..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg bruker den til det. Tar den kvelden første dag. Anonymkode: 172f7...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå