AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Vi er hektiske mennesker, og har mye å gjøre, visse mennesker synes vi tilbringer for lite tid sammen. Et nær familiemedlem sendte idag melding om at vedkommende valgte å ikke ha familien på sosiale medier lenger, fordi hen ønsker vi heller snakker og sees fysisk. Personen synes det er ubehagelig at vi skal se hva de gjør, og føle det er "nok" uten og ha fysisk kontakt og snakke sammen. Vedkommende sa at det har vært skuffende å føle at man må sende snaper av barnas store ting i livet, når vi har så lite tid til å tilbringe sammen. Og at uten sosiale medier, må vi kanskje snakke mer direkte sammen. Er dette et godt poeng? Anonymkode: f38fd...fba 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og at uten sosiale medier, må vi kanskje snakke mer direkte sammen. Er dette et godt poeng? Selvsagt er dette et godt poeng. Men jeg velger å ikke gjøre som ditt familiemedlem, for meg er sosiale medier eneste måte å ha daglig kontakt med familie. Jeg kan ikke ringe barn og barnebarn daglig, en snap eller fire om dagen, det gjør godt ❤️ Anonymkode: e96d9...6bb 7 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Nei, jeg syns ikke det. Hverdagen er hektisk. Tiden strekker ikke alltid til å møtes. Jeg møter familien 2-3 ganger i uka, men jeg syns likevel man har en unik anledning til å være en del av hverdagen til hverandre via sosiale medier. De små øyeblikkene. Anonymkode: 1d69c...77e 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt er dette et godt poeng. Men jeg velger å ikke gjøre som ditt familiemedlem, for meg er sosiale medier eneste måte å ha daglig kontakt med familie. Jeg kan ikke ringe barn og barnebarn daglig, en snap eller fire om dagen, det gjør godt ❤️ Anonymkode: e96d9...6bb Samme her. Jeg er sengeliggende på fjerde året av sykdom - eneste kontakt jeg har er såogsi vis bilder/snap osv. Anonymkode: 815f5...df9 1 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Hun mener det er sårende når vi aldri gir noen respons tilbake, og kun mates med ting barna opplever. Det virker som vi ikke setter pris på det. Anonymkode: f38fd...fba
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Ja, det er jo i grunn det. Jeg bruker sosiale medier selv, men ikke som erstatning for fysisk samvær med nære og kjære. Dersom det har blitt slik, så forstår jeg vedkommende. En skjerm kan aldri erstatte det å fysisk møte noen. Anonymkode: 1a735...ed5 7 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun mener det er sårende når vi aldri gir noen respons tilbake, og kun mates med ting barna opplever. Det virker som vi ikke setter pris på det. Anonymkode: f38fd...fba Hva slags respons er det hun ser etter? Anonymkode: 1d69c...77e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Jeg legger aldri ut noe på seme, sender heller aldri noe på snap. Hvis jeg hat et ønske om å fortelle eller vise noe, gjør jeg det personlig. På telefon eller epost/pm. Synes likevel det er greit å ha en fin og insta konto, og ser ingen grunn til å slette noen venner. Anonymkode: 361bf...6a7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags respons er det hun ser etter? Anonymkode: 1d69c...77e Når vedkommende f eks sender bilde av barnas første skoledag, så forventet hun respons, og føler vi ikke bryr oss uten respons. Anonymkode: f38fd...fba
Smascha Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun mener det er sårende når vi aldri gir noen respons tilbake, og kun mates med ting barna opplever. Det virker som vi ikke setter pris på det. Anonymkode: f38fd...fba Kan jo skjønne henne. Ho etterlyser å faktisk vere ein deltakar i livet til kvarandre, ikkje berre ein observatør. 12 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Høres ut som et bra initiativ, om dette er nær familie så burde det prioriteres å få med seg begivenheter i hverandres liv. Anonymkode: 01817...cfc 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Merkelig ,de fleste har travle liv og kan ikke alltid prioritere familie liksom Anonymkode: cce34...c67
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når vedkommende f eks sender bilde av barnas første skoledag, så forventet hun respons, og føler vi ikke bryr oss uten respons. Anonymkode: f38fd...fba Det er ikke så rart at hun føler det, hvis du bryr deg må du jo vise det Anonymkode: 01817...cfc 7 4 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merkelig ,de fleste har travle liv og kan ikke alltid prioritere familie liksom Anonymkode: cce34...c67 Trenger ikke prioritere dem alltid, du må sette grenser selv for hvor mye du prioriterer Anonymkode: 01817...cfc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når vedkommende f eks sender bilde av barnas første skoledag, så forventet hun respons, og føler vi ikke bryr oss uten respons. Anonymkode: f38fd...fba Åpner du bare bildene? Svarer du med emojis? Reaksjoner? Hvor enkelt kan dere møte hverandre ellers? Anonymkode: 1d69c...77e 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 En tenker at en har uendelig med tid til å treffes og snakke sammen. Men en dag er det for sent. Så en bør faktisk prioritere fysisk samvær fremfor skjerm. Anonymkode: 2d27c...5d3 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åpner du bare bildene? Svarer du med emojis? Reaksjoner? Hvor enkelt kan dere møte hverandre ellers? Anonymkode: 1d69c...77e Vi sees ikke så ofte. Nei svarer sjeldent noe som helst. Anonymkode: f38fd...fba
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi sees ikke så ofte. Nei svarer sjeldent noe som helst. Anonymkode: f38fd...fba Da forstår jeg henne godt. Hvis du aldri reagerer på bildene hun sender, eller svarer henne. I min familie, bruker vi emojis, eller skriver en kort chat. Ikke til alle bilder, men i løpet av dagen, spesielt til begivenheter. Anonymkode: 1d69c...77e 14 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 Men bryr du deg egentlig om det hun sender da? Det er jo veldig sjeldent man ikke har tid til å svare med en liten setning eller i det minste en emoji eller noe? Jeg ville vel tenkt som henne, kanskje det er bedre å vente med å fortelle til man møtes istedenfor å sende snapper som ingen egentlig bryr seg om… Anonymkode: 70485...757 7 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå