Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 igår opplevde jeg noe litt ekkelt. jeg har ei datter på 5 år , som lekte med sin venninne, jeg overhørte samtalen deres , og den gikk ut på og prate stygt om datteren til kjæresten min som vi er sammen med annenhver helg. det jeg lurer på er om jeg skal si dette ti min kjæreste ? Det må sies at datteren hans er noe spesiell , og har en litt ego oppførsel. kanskje litt bortskjemt også. så min datter hadde jo litt rett i sin mening. men jeg snakka selvfølgelig til henne.
Gjest |H| Skrevet 13. januar 2006 #2 Skrevet 13. januar 2006 Hun fortalte det til sin vennine og ikke til deg, siden du bare overhørte samtalen.Viss du forteller dette til kjæresten din, og datteren din ser følgene av dette, så er ikke sikkert hun tør å åpne seg for sin vennine mer. Jeg hadde latt det være med å gjøre noe stort ut av den saken! De er jo bare 5 år.. er ikke sikkert de mener det så alvorlig. Du skriver at du har snakket med henne om det. Og viss hun forstår at man ikke skal snakke stygt om andre, så er vel det kanskje nok?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 Alle barn snakker stygt om andre barn, også/spesielt søsken...... ikke noe å ta på vei for! Da jeg var på den alderen, var vi tre unger som var bestevenner. Når jeg bare var sammen med A, var B bare sååååå teit, og A og jeg var enige om å slutte å være sammen med B. Og når jeg bare var sammen med B, var A såååååå dum, og vi skulle aaaaldri være sammen med henne mer. Når de to var sammen, var jeg sikker kjempeteit også! Likevel var disse to mine aller beste venner (annenhver dag...)
Annie Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Ville ikke sett så alvorlig på det. 5 åringer snakker stygt om andre hele tiden. Det viktigste er at du heller følger med å "tar" henne om hun faktisk gjør eller sier noe hun ikke burde til stedatteren din.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Dersom jeg hadde overhørt en samtale der datteren min pratet stygt om andre venninner ville jeg tatt det opp som et tema en dag vi to var alene. Ville ikke nevnt at jeg overhørte samtalen mellom venninnene, men snakket med henne om det på et "generelt" grunnlag. Feks spurt henne hva hun syns om at folk snakker stygt om hverandre, fortalt henne om episoder da jeg var liten og jeg opplevde at andre snakket stygt om meg, snakket om hvor lei seg noen kan bli hvis man får vite at andre snakker stygt om en etc. Jeg syns ikke det skal være sånn at det skal være greit at unger snakker dritt om andre og stenge dem ute. Dette er en forferdelig egenskap vi jenter er særdeles flink til. Husmusa Husmusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå