AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Nysgjerrig på hvor lenge andre klarer å være på hytta i ferien, med sine foreldre? Da tenker jeg en «normal» hytte, inne store hus med mye privatliv og space. Selv er jeg veldig avhengig av egentid og space, og kjenner jeg får litt klaustrofobi av hytta. Ikke minst gå oppå, og fungere sammen med andre voksne over tid, da mine foreldre. Barna er en tenåring som er som tenåringen flest, og et per yngre barn som oppfører seg deretter uavhengig av ferie. Altså trass kan forekomme, krangling likeså. Anonymkode: c0977...640 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nysgjerrig på hvor lenge andre klarer å være på hytta i ferien, med sine foreldre? Da tenker jeg en «normal» hytte, inne store hus med mye privatliv og space. Selv er jeg veldig avhengig av egentid og space, og kjenner jeg får litt klaustrofobi av hytta. Ikke minst gå oppå, og fungere sammen med andre voksne over tid, da mine foreldre. Barna er en tenåring som er som tenåringen flest, og et per yngre barn som oppfører seg deretter uavhengig av ferie. Altså trass kan forekomme, krangling likeså. Anonymkode: c0977...640 Og foreldre som gjør ting på sin måte, vi på vår. Vi tilpasser oss selvfølgelig hverandre, og prøver jo å gjøre det så kjekt for alle man som mulig. Og det er jo fint. Meeeen, hvor lang tid tar det før dere kjenner på irritasjon, små ting begynner å plage dere, og dere tenker det blir godt å komme hjem? Anonymkode: c0977...640
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 En hel påskeferie, så iallfall 10 dager. Vi har ikke prøvd mer, men tror det går bedre sommerstid da man kan være mer ute. Vi har en avtale om ansvar for middag annenhver dag (innkjøp, tilberedning, oppvask og rydding), og har den samme dagen ansvar for å rydde/vaske etter andre måltider. Ellers gjør vi aktiviteter sammen og hver for oss i ulike konstellasjoner. Den som blir lei av selskap går ut en tur, hogger ved eller andre ting. Anonymkode: 9af31...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Hos svigers 1 uke, hos mine foreldre 2 dager Anonymkode: 555f0...b54 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Hos svigers, 3-4 netter. De er eldre og har veldig liten hytte. Blir derfor tett og trangt. Og mer etablerte rutiner. mine foreldre, maks en uke. Større hytte og mer å gjøre utendørs. deg er hyggelig. Men, merker jeg har behov for å være med bare vår familie også i feriene. Blir fort til at vi er på besøk overalt. Det gjør meg sliten. Anonymkode: 699d3...6b9 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Har vært med svigerfar 1 uke på det meste,gikk veldig fint. Han er veldig hyggelig og legger seg ikke oppi ting. Han tar sønnen sin ett tak føler han jeg gjør for mye,han er alltid enig med meg😂 Min mor maks et par dager. Hun er verdens greieste, men det blir litt mye. Anonymkode: f9c98...6ad 3
harma Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Et par netter. Foreldrene mine bygger på hytta nå for å få plass til alt av barnebarn, barn og svigerbarn. Jeg kjenner at det er en veldig dårlig ide 🙈 Kan nok også føye til at dersom det bare hadde vært meg og foreldrene mine kunne jeg fint klart det lenger, men med mann og barn holder det med to netter. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Vi har vel ikke prøvd mer enn en uke med mine foreldre, det går helt strålende og kunne gjerne vært lenger. Men ikke for ofte, dette er gjerne en gang eller to i året. Svigerfar hadde jeg holdt ut en natt eller to, kommer an på om jeg kunne vært mye ute med barna eller om vi hadde blitt sittende oppå hverandre. Anonymkode: c10ba...8b7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 Et par timer med mor. Noe lengre med far. Anonymkode: 8a5a3...327 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Masse helger og sommerferier på hytta til foreldrene mine, et voksent søsken og min mann og et barn. Har gått helt fint. Nå har jeg og mannen et eget soverom i annekset da, og det er supert. Hender jeg rømmer dit for å lese bøker og ha litt egentid. Er sommerhytte, så noen er alltid ute. Mannen min elsker å være der. Ingen familiekonflikter, så aldri noe krangling og styr. Bytter på å lage mat og sånt. Anonymkode: 92c7a...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 Det har gått bra i to uker, faktisk. Både med min far og svigerforeldre samtidig. Det er jo ikke sånn at vi henger på hverandre 24/7. Anonymkode: 19599...16d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 En ukes tid om det er finvær og vi kan finne på ting ute. Kortere om det er regnvær og alle er stuket inn på stua😅 Anonymkode: ee571...7f2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #17 Skrevet 5. juli 2023 Nesten uendelig. Jeg liker å være på hytta sammen med foreldrene mine. Noe av det beste jeg vet er å drikke øl og akkevit ute i sola mens vi spiller Besserwisser og hører på musikk. Vi gjør dette i timesvis hver eneste dag på hytta. Anonymkode: 0a3fa...fc6 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #18 Skrevet 5. juli 2023 Kommer helt an på. Har man flere soner og er flere sammen (feks alle søsken m/familier) kan vi være sammen i ukesvis. Er det kun oss med foreldre så maks en helg. Anonymkode: 70dc4...67a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #20 Skrevet 5. juli 2023 Et par netter. Har prøvd lenger og da blir enten jeg eller min mann gal. Det er mye greier med begge våre foreldrepar. De skal ha ting på sin måte og er opptatt av veldig slitsomme ting. I ferien vil jeg bare slappe av, ikke hele tiden bekymre meg for den neste krangelen som skal bryte ut eller måtte høre på min mor som snakker i evigheter om alle sykdommer og forferdelige ting som skjer i verden. Anonymkode: 5048c...373 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå