Gå til innhold

Må samboer godkjenne leasingavtale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en situasjon hvor samboer ikke ønsker å ta opp lån på leilighet for å bekoste billån. Jeg ønsker meg nokså ny el-bil. Han hater å kjøre bil, og ser det kun som et nødvendig onde for å komme fra A tilÅ.

Jeg ønsker mer. Vi har så langt hatt biler fra før 2010. Jeg ønsker en ny bil. eller "ny" bil. Etter masse krangel osv har vi nå kjøpt en model fra 2008, som for meg er helt meningsløs. Masse krangling osv i forkant før det ble slik.

Så det jeg nå lurer på, er om jeg er avhengig av samboers underskrift for å få. inngå leasingavtale?

Anonymkode: 35b45...1cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg at skal være nødvendig, det er jo i ditt navn i så fall. Det vil vel bare ta deg noen få minutter å sjekke det egentlig, google leasingbiler så finner du nettsidene.

Samboeren din har for øvrig rett, det er for de aller aller fleste totalt unødvendig og bortkastede penger å ta opp billån.

Går an med en mellomting mellom en ny bil og en 15 år gammel en da.

Selv kjører jeg en 11 år gammel bil jeg kjøpte for 85 000 for 2 år siden, den går som smurt. Mer dingser og funksjoner enn jeg trenger, god plass og bilen glir mykt av gårde.

Anonymkode: d5e2a...b61

• Liker 1
Skrevet

Leasing er ikke direkte økonomisk lurt... Det er dyrt, lite fleksibelt, og det kan være horribelt dyrt om det er noe som kan ligne på "utenfor normal bruksslitasje". 

De fleste leasingavtaler forutsetter 3 år, og 15'000km/året. Alt under det er tap for din del, og alt over det må du betale blodpris på. 

Oppstartsgebyret kan fort bli 50-120'000, avhengig av kostnad på bilen, og ytterligere 4000-8000kr/måneden. Så det blir mye penger til slutt. Husk også at renta er på vei oppover, så det vil bli dyrere

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp lån i bolig for å kjøpe bil fordi du «vil ha» en ny bil, så skal du lease? 🙄

Anonymkode: 8bdb9...1f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har en fornuftig samboer ts. Vi har vurdert både leasing, ny bil og nesten ny bil men det mest økonomiske er å beholde den 2013 modellen vi har en så lenge som mulig.

Anonymkode: a4dee...6e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke hans underskrift. Det hadde du ikke trengt om dere var gift heller. Holdt nesten på å si dessverre, for jeg har ingen mulighet til å stanse mannen når han igjen og igjen betaler altfor mye for biler som ikke kommer til å overleve neste eu-kontroll.

Anonymkode: be9a6...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...