AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg er i et vikariat som snart går ut. Det er lyst ut nytt vikariat i samme stilling som jeg har søkt på. Det har kommet inn en del søknader og jeg vet at minst en person er mye bedre kvalifisert enn meg og har jobbet her før. Intervju er denne uken. Fikk 2 dagers varsel, selv om jeg sendte inn søknad for noen dager siden. Det er satt opp tre intervju denne uken (den ene er meg). Det ene intervjuet er i morgen, og de to siste på torsdag, der jeg er satt opp sist. De håper på rask prosess og ta avgjørelse denne uken. Det vil egentlig si at de håper å få det i boks på fredag. Det hele virker litt rigget da de skal bruke så kort tid på å bestemme seg. Så spørsmål er, skal man ta det som et bra eller dårleg tegn at man blir satt opp sist som intern søker, særlig siden de kjenner en av de eksterne søkeren fra før? 🙈 Eller kan det tale litt i mitt favør? At jeg får sen beskjed siden det ligger litt i kortene at de vil gi vikariatet til intern søker? Jeg synest det virker i overkant kort tid å skulle få sjekket opp referansene mine når jeg har intervju sent på torsdag visst avgjørelsen skal tas samme dag eller på fredag. Anonymkode: e255e...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Del Skrevet 4. juli 2023 Har ingen betydning. Lykke til! 🙂 Anonymkode: cfe4c...ac7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 4. juli 2023 #3 Del Skrevet 4. juli 2023 Det trenger ikke å bety noe, men det kan kanskje bety at de vil intervjue de andre først, og så se hvordan du gjør det i forhold til de eksterne søkerne? Du bør sjekke referansene dine på forhånd, ikke vent til etter intervjuet, men hvis du allerede er vikar der, så har du vel oppgitt referansene dine allerede ..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i et vikariat som snart går ut. Det er lyst ut nytt vikariat i samme stilling som jeg har søkt på. Det har kommet inn en del søknader og jeg vet at minst en person er mye bedre kvalifisert enn meg og har jobbet her før. Intervju er denne uken. Fikk 2 dagers varsel, selv om jeg sendte inn søknad for noen dager siden. Det er satt opp tre intervju denne uken (den ene er meg). Det ene intervjuet er i morgen, og de to siste på torsdag, der jeg er satt opp sist. De håper på rask prosess og ta avgjørelse denne uken. Det vil egentlig si at de håper å få det i boks på fredag. Det hele virker litt rigget da de skal bruke så kort tid på å bestemme seg. Så spørsmål er, skal man ta det som et bra eller dårleg tegn at man blir satt opp sist som intern søker, særlig siden de kjenner en av de eksterne søkeren fra før? 🙈 Eller kan det tale litt i mitt favør? At jeg får sen beskjed siden det ligger litt i kortene at de vil gi vikariatet til intern søker? Jeg synest det virker i overkant kort tid å skulle få sjekket opp referansene mine når jeg har intervju sent på torsdag visst avgjørelsen skal tas samme dag eller på fredag. Anonymkode: e255e...6ed Hvorfor skal de sjekke referansene dine når du allerede jobber der, og vet hvordan du er? Anonymkode: 5a050...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 4. juli 2023 #5 Del Skrevet 4. juli 2023 Hvem som kommer på intervju først eller sist betyr absolutt ingenting. Men jeg vil si det er en fordel for deg å være sist. For den første husker man minst og den siste husker man best når man skal skrive innstilling. For øvrig uproft med 2 dagers varsel til intervju. Det burde minst være 1 uke, men gjerne 2, slik at kandidaten kan forberede seg og gjøre seg tilgjengelig for intervju. Siden du søker internt så betyr dette mindre, men likevel... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Del Skrevet 5. juli 2023 Vil tro det ikke spiller noen rolle. Det jeg synes høres merkelig ut er at det utlyses nytt vikariat i lik stilling som du allerede har. Når jeg jobbet i vikariat ble det forlenget når det nærmet seg slutten og behovet fortsatt var der/jeg potensielt var på tur bort. Det ble så arbeid med og opprettet en fast stilling som var det samme som vikariatet og den ble utlyst i den " nye " vikariat perioden. Denne stilling var sådan skreddersydd for meg og jeg fikk jobben. Husk å sjekk opp hvor lenge de kan ha deg gående i vikariat før du evt har krav på fast jobb. Anonymkode: 8dc21...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Del Skrevet 5. juli 2023 Bombasi skrev (20 timer siden): Hvem som kommer på intervju først eller sist betyr absolutt ingenting. Men jeg vil si det er en fordel for deg å være sist. For den første husker man minst og den siste husker man best når man skal skrive innstilling. For øvrig uproft med 2 dagers varsel til intervju. Det burde minst være 1 uke, men gjerne 2, slik at kandidaten kan forberede seg og gjøre seg tilgjengelig for intervju. Siden du søker internt så betyr dette mindre, men likevel... Men om de vil ta avgjørelsen nå, ts fikk to dagers varsel, og det bare er noen dager siden ts søkte, så kan det tyde på at de generelt har en kjapp prosess, eller at ts ikke har giddet søke tidlig. Jeg vil si det er veldig flott at de faktisk vurderer ts sin søknad på så kort tid... Anonymkode: a821e...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå