AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #61 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har mastergrad i miljøkjemi. Så selv om det er noe helt annet, så tenker jeg at det er relevant mtp miljø- og forurensingsspørsmål. Jeg har også tatt en del åpne emner hist og pist, så det er nok disse som gjør at jeg faktisk kan bli kvalifisert. Selv om jeg tenker komboen kjemi og risiko er en naturlig kombo. Det var jo lett å legge inn søknad, og om jeg ikke søkte kom jeg definitivt ikke inn. (Tror ikke jeg kommer inn i år heller, men prøver igjen neste år om ikke). Ja, vesentlig færre søkere enn i fjor. Og i år har de egen nordisk kvote også. Men det finnes så få digitale, fleksible masterstudier, så jeg skjønner godt det er populært! Det er jo det digitale og fleksible (og at det er gratis) som gjør at jeg kan prøve meg på det på tross av jobb og familie og et liv laangt unna Tromsø. Anonymkode: 50b6c...ae2 Ja, jeg har tenkt det samme - at fleksibelt + digitalt gjør det mulig å gjennomføre. Jeg har også en god del «diverse emner» herfra og derfra, men listen over fagområder var ganske diffus, så det er jo mye som kunne tenkes å inngå der. Mitt problem er at jeg har mye «risk» i utdanningen min (relatert til helse og biologi/zoonoser), men det vises ikke nødvendigvis så godt på vitnemålene mine. Så jeg var forberedt på å måtte selge meg inn litt/forklare emnene mine, UiT åpnet for å sende med informasjon for å fylle ut søknaden. Men jeg endte altså med å la være å søke… får evt gjøre en ny vurdering neste år. Anonymkode: 934b0...b16 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #62 Skrevet 7. juli 2024 Jeg tenker også at en master i miljøkjemi må være veldig relevant, forresten! De skriver jo at masteren er multidisiplinær, og nevner spesifikt for eksempel klimaendringer. For min del er nok pandemier mest relevant av det de nevner som eksempler. Jeg har mye epidemiologi og epizootiologi, for eksempel. Opptakskravene er jo ekstremt vide: Admission requires 80 ECTS covering specialization in risk, crisis, societal security, disaster management, QHSE (quality, health, safety and environment), climate change, development studies, safety, resilience, emergency services, political science, organizational studies, sociology, planning or geography. Anonymkode: 934b0...b16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå