AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #41 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 22.30): Hahaha, føler mulighetene er lik null😅 vi får søke til neste år virker så spennende! Anonymkode: 08f0d...3ea Blir spennende å se om vi rykker frem i køen når svarfristen går ut i kveld! (Men skal vel mye til at vi får plass da.. 😂) Anonymkode: 50b6c...ae2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #42 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Blir spennende å se om vi rykker frem i køen når svarfristen går ut i kveld! (Men skal vel mye til at vi får plass da.. 😂) Anonymkode: 50b6c...ae2 Kommer an på om det er mange utenlandske søkere som trekker seg når de må betale flere hundre tusen i skolepenger… Anonymkode: 934b0...b16 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #43 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir spennende å se om vi rykker frem i køen når svarfristen går ut i kveld! (Men skal vel mye til at vi får plass da.. 😂) Anonymkode: 50b6c...ae2 Ja, virkelig! får vi mail montro, eller må man logge inn på søknadsportalen og sjekke? Anonymkode: 08f0d...3ea
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #44 Skrevet 12. juli 2023 Skal du bli en master? Anonymkode: 369cc...350
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #45 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Blir spennende å se om vi rykker frem i køen når svarfristen går ut i kveld! (Men skal vel mye til at vi får plass da.. 😂) Anonymkode: 50b6c...ae2 Rykket opp hele *trommevirvel* SYV plasser 🤣🤣 Anonymkode: 08f0d...3ea
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #46 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Rykket opp hele *trommevirvel* SYV plasser 🤣🤣 Anonymkode: 08f0d...3ea Jeg rykket opp ni 😂 Anonymkode: 50b6c...ae2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #47 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg rykket opp ni 😂 Anonymkode: 50b6c...ae2 Eller kanskje det var ni😅 anyway, vi får se når semesteravgiften skal betales. Kan hende det er noen som faller fra 😅 Anonymkode: 08f0d...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #48 Skrevet 25. juli 2023 Hvordan har det gått med dere? jeg er fortsatt på venteliste på helseinformatikk, tviler på at jeg kommer inn. Men har søkt på noe annet på restplass i Oslo. Blir spennende å se om jeg kommer inn!! Anonymkode: 683b8...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #49 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan har det gått med dere? jeg er fortsatt på venteliste på helseinformatikk, tviler på at jeg kommer inn. Men har søkt på noe annet på restplass i Oslo. Blir spennende å se om jeg kommer inn!! Anonymkode: 683b8...bf8 Har ikke fått oppdatert noe mer. Men har søkt på et enkeltemne da. Anonymkode: 08f0d...3ea
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #50 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 23.11): Har ikke fått oppdatert noe mer. Men har søkt på et enkeltemne da. Anonymkode: 08f0d...3ea Jeg gikk inn og sjekket nå, bare på innfall. Har brått rykket opp fra 117 til 57 på ventelista. Bare 3x antall plasser som må takke nei nå. 😂 Anonymkode: 50b6c...ae2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #51 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 12.38): Hvordan har det gått med dere? jeg er fortsatt på venteliste på helseinformatikk, tviler på at jeg kommer inn. Men har søkt på noe annet på restplass i Oslo. Blir spennende å se om jeg kommer inn!! Anonymkode: 683b8...bf8 Venteliste nr 7 på jordmor. Veldig spent! 70 plasser. Så vi får se. Kanskje blir det noen som ikke møter til studiestart. Anonymkode: a6428...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #52 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 0.07): Contemporary Issues in Risk and Crisis Management. Men siden det var 500 søkere til 25 plasser visste jeg sjansen var minimal... Hva søkte du på? Anonymkode: 50b6c...ae2 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 8.42): Samme som deg 😅 skjønte også det når jeg så hvor vanvittig mange søkere det var. Synd det er en internasjonal master. Kunne kaanskje hatt en mulighet ellers. er på 130 på venteliste😅 Anonymkode: 08f0d...3ea Har du søkt i år også? Jeg ble nr 52 på ventelista i år. Så bedre start enn 120! 😂 I fjor gikk jeg jo fra 120 til 57, så kanskje... (Selv om jeg tror det er venteplassene mellom som forsvant og ikke de som faktisk hadde plass). Anonymkode: 50b6c...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #53 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du søkt i år også? Jeg ble nr 52 på ventelista i år. Så bedre start enn 120! 😂 I fjor gikk jeg jo fra 120 til 57, så kanskje... (Selv om jeg tror det er venteplassene mellom som forsvant og ikke de som faktisk hadde plass). Anonymkode: 50b6c...ae2 Hvor mange søkere var det i år? Jeg vurderte også å søke på denne masteren, men valgte å droppe det. Jeg var usikker på om jeg er kvalifisert (veldig diffuse fagområder som er oppført som opptakskrav), og jeg trenger strengt tatt ikke en master. Men den ser spennende ut, da! Lykke til! Anonymkode: 934b0...b16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #54 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 9.09): Hvor mange søkere var det i år? Jeg vurderte også å søke på denne masteren, men valgte å droppe det. Jeg var usikker på om jeg er kvalifisert (veldig diffuse fagområder som er oppført som opptakskrav), og jeg trenger strengt tatt ikke en master. Men den ser spennende ut, da! Lykke til! Anonymkode: 934b0...b16 Dytter på denne. Anonymkode: 934b0...b16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #55 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 9.09): Hvor mange søkere var det i år? Jeg vurderte også å søke på denne masteren, men valgte å droppe det. Jeg var usikker på om jeg er kvalifisert (veldig diffuse fagområder som er oppført som opptakskrav), og jeg trenger strengt tatt ikke en master. Men den ser spennende ut, da! Lykke til! Anonymkode: 934b0...b16 25 plasser og 232 søkere, 15.5 søkere pr plass. Ikke det studiet med flest søkere ved UiT (det var jordmor), men det med flest søkere pr plass. (Jeg kontaktet UiT før jeg søkte, for å høre om min fagbakgrunn ville kvalifisere. Fordi jeg også syntes def var vanskelig å avgjøre. Har mastergrad fra før av, så trenger det ikke - men tenker på andre muligheter i arbeidslivet) Anonymkode: 50b6c...ae2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #56 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 25 plasser og 232 søkere, 15.5 søkere pr plass. Ikke det studiet med flest søkere ved UiT (det var jordmor), men det med flest søkere pr plass. (Jeg kontaktet UiT før jeg søkte, for å høre om min fagbakgrunn ville kvalifisere. Fordi jeg også syntes def var vanskelig å avgjøre. Har mastergrad fra før av, så trenger det ikke - men tenker på andre muligheter i arbeidslivet) Anonymkode: 50b6c...ae2 Hei! Hvor er søknadstallene til master/lokale opptak 2024 publisert? Jeg finner bare link til intranettet til UiT. Anonymkode: 8506a...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #57 Skrevet 7. juli 2024 Har noen fått svar på masteropptak fra UiB? Jeg har søkt Master i EU og EØS rett og vanlig Master I rettsvitenskap 2årig. Anonymkode: 8bdf8...2af
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #58 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Hvor er søknadstallene til master/lokale opptak 2024 publisert? Jeg finner bare link til intranettet til UiT. Anonymkode: 8506a...e2a Står her https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=845956 Anonymkode: 50b6c...ae2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #59 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 25 plasser og 232 søkere, 15.5 søkere pr plass. Ikke det studiet med flest søkere ved UiT (det var jordmor), men det med flest søkere pr plass. (Jeg kontaktet UiT før jeg søkte, for å høre om min fagbakgrunn ville kvalifisere. Fordi jeg også syntes def var vanskelig å avgjøre. Har mastergrad fra før av, så trenger det ikke - men tenker på andre muligheter i arbeidslivet) Anonymkode: 50b6c...ae2 Det var mange søkere - men færre enn i fjor? Da var det vel flere søkere utenfor EU - men nordiske går vel uansett på en egen kvote? Hva sa UiT da? Jeg fikk bare til svar at jeg bare måtte søke, de kunne ikke si noe på forhånd om jeg var kvalifisert eller ikke… Jeg har i tillegg mye av utdanningen min fra et annet karaktersystem enn A-F, så det ville vært veldig uforutsigbart om jeg hadde kommet inn, de ville etter det jeg forstår gjort en individuell vurdering. Og jeg har en bakgrunn som er ganske på siden, selv om jeg mener den kommer klart inn under risk, men jeg kan ikke skrive den her, for da blir jeg lett å kjenne igjen. 🤣 Jeg landet altså på at jeg ikke søkte, selv om den ser veldig spennende ut. Lykke til, håper du kommer inn! Kan jeg få spørre hvilken faglig bakgrunn du har? Anonymkode: 934b0...b16
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #60 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var mange søkere - men færre enn i fjor? Da var det vel flere søkere utenfor EU - men nordiske går vel uansett på en egen kvote? Hva sa UiT da? Jeg fikk bare til svar at jeg bare måtte søke, de kunne ikke si noe på forhånd om jeg var kvalifisert eller ikke… Jeg har i tillegg mye av utdanningen min fra et annet karaktersystem enn A-F, så det ville vært veldig uforutsigbart om jeg hadde kommet inn, de ville etter det jeg forstår gjort en individuell vurdering. Og jeg har en bakgrunn som er ganske på siden, selv om jeg mener den kommer klart inn under risk, men jeg kan ikke skrive den her, for da blir jeg lett å kjenne igjen. 🤣 Jeg landet altså på at jeg ikke søkte, selv om den ser veldig spennende ut. Lykke til, håper du kommer inn! Kan jeg få spørre hvilken faglig bakgrunn du har? Anonymkode: 934b0...b16 Jeg har mastergrad i miljøkjemi. Så selv om det er noe helt annet, så tenker jeg at det er relevant mtp miljø- og forurensingsspørsmål. Jeg har også tatt en del åpne emner hist og pist, så det er nok disse som gjør at jeg faktisk kan bli kvalifisert. Selv om jeg tenker komboen kjemi og risiko er en naturlig kombo. Det var jo lett å legge inn søknad, og om jeg ikke søkte kom jeg definitivt ikke inn. (Tror ikke jeg kommer inn i år heller, men prøver igjen neste år om ikke). Ja, vesentlig færre søkere enn i fjor. Og i år har de egen nordisk kvote også. Men det finnes så få digitale, fleksible masterstudier, så jeg skjønner godt det er populært! Det er jo det digitale og fleksible (og at det er gratis) som gjør at jeg kan prøve meg på det på tross av jobb og familie og et liv laangt unna Tromsø. Anonymkode: 50b6c...ae2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå