Gå til innhold

Dusje med 3 mnd gammel baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere noen tips? Hvor varmt skal vannet være?😊 hsr bare badet han i balje til nå, men virker så koselig og dusje sammen. 

Anonymkode: 6ef3e...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere noen tips? Hvor varmt skal vannet være?😊 hsr bare badet han i balje til nå, men virker så koselig og dusje sammen. 

Hvor varmt vann har du i balja? 

Anonymkode: e9704...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare pass på temperaturen. Men jeg hadde ikke turt å dusje med mine som babyer. Blir så glatte. Livredd for å miste dem ned. Baljen er tryggest.

Anonymkode: c5ff9...e77

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde holdt meg til baljen, hadde aldri turt å dusje med babyen min 😅 Vannet skal være ca i kroppstemperatur 😊 

Anonymkode: 725f5...93a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For meg virker det bare masete å dusje med en baby.

Skal du bare stå under dusjen med babyen? Hva om du sklir? Pleier ikke å krisemaksimere, men akkurat i dusjen er det fort gjort å skli, spesielt hvis du absolutt ikke skal gjøre det. 

Anonymkode: 1fa93...887

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syntes det var styr. Helt ok og litt koselig i deler av tida. Men var jo glatt, og når man håndterer kranen for å endre vannet har man kun ei hånd til våt og glatt baby. 

Anonymkode: dcadb...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke det var noe særlig før babyen kunne sitte pålitelig selv.

Anonymkode: e618a...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mer styr enn kos men enkelt å få seg en vask. Satt på å tempererte dusjvannet før vi gikk inn i dusjen. Går fint å holde baby sålenge du har en hånd under rumpa hens. Men ikke så lett å såpe inn osv😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som andre sier, så er det mer styr enn kos 😄 men min liker ikke å dusje da, blir bare klengete og tviholder rundt nakken min. Elsker baljen da, artig å plaske. 

Anonymkode: 61645...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dusjet med baby på babysvømming, men syns det var ubehagelig å gi oss begge en ordentlig dusj med såpe. Babyen blir skikkelig glatt og det er fort gjort å glippe den! Men å bare stå under rennende vann en liten stund er koselig. Min baby likte i alle fall godt å stikke hendene inn i vannet, øve på å få vann over hodet osv, mens hun var trygt i armene mine.

Anonymkode: e1644...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dusjet alltid med mine, satte på vannet først og holdt dem godt. Brukte aldri såpe på dem så ble ikke så glatt. Jeg vet at ulykkes skjer, men var aldri i nærheten av å skli eller snuble, og det kan jo uansett skje når som helst man bærer et barn (syntes trapper var skumlere). Begge likte best å dusje.

Når baby var ferdig pakket jeg henne inn i et håndkle og enten la henne på et teppe på gulvet foran dusjen, eller satte henne i bilstolen. Dusjet kjapt ferdig selv. Var alene med første, fungerte fint 😊 

Anonymkode: 2f54d...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dusj deg selv først. Så tar du med baby inn og setter deg på gulvet med baby i fanget. Og lav stråle og lunkent vann. Brukk albuen dinnden spisse delen da får du kjent på.hvor varmt vannet er. Så kan du bruke litt baby såpe i håndflaten og såpe baby inn mens den ligger eller sitter på fanget ditt. Sitt heller det er tryggere både for deg og babyen. 

Anonymkode: 5814b...840

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dusj deg selv først. Så tar du med baby inn og setter deg på gulvet med baby i fanget. Og lav stråle og lunkent vann. Brukk albuen dinnden spisse delen da får du kjent på.hvor varmt vannet er. Så kan du bruke litt baby såpe i håndflaten og såpe baby inn mens den ligger eller sitter på fanget ditt. Sitt heller det er tryggere både for deg og babyen. 

Det gir deg tid til og se på kose og leke med babyen underveis. Jeg gjorde alltid det funka som bare det. Putt baby i vippestol foran deg mens du dusjer også.når du er ferdig kan du ta med baby inn åå fanget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her elsket babyen dusjen. Så beroligende med vannet rennende 🥰 Far stod ved siden av å passet på om jeg måtte skifte håndgrep , og han tok imot baby med håndkle og la på stellebordet før jeg gikk ut av dusjen selv :) 

Temperatur ikke for varmt og ikke for kaldt😅 Kjenn med innsiden på håndleddet, der er huden tynnest. 

Anonymkode: 68c34...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har dusja eit par gongar med mine. Vaskar då godt nedantil før dusjen, sånn at det kun er hår og kroppen igjen. Temperatur skal vere behageleg, kanskje litt kaldare enn du ville hatt i balja. Syns det er verre å få varmt vatn rennande på meg enn i badekar.

Men obs! Babyar blir svinglatte, så hold godt fast!! Eg følte eg haldt på å miste minsta forrige gong, for plutseleg sklir dei 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

De blir ikke så glatte om du ikke bruker såpe. Vil du være tryggere, kan du sitte på en liten dusjkrakk f.eks.

Anonymkode: a180f...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elsket å dusje med mine! Har brukt en badeslynge ved behov, eller bare hatt dem inne i dusjen en kort stund. Med små babyer har jeg pleid å dusje hår først, mens baby ligger på håndkle, og så dusje litt sammen etterpå. Vaske over baby, tøyse litt, sprute litt vann i ansiktet. Når baby blir større og kan sitte selv har jeg latt baby sitte og plaske i vannet mens jeg dusjer. Genialt for underholdning og en måte å få god tid til en dusj på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så små babyer trenger uannsett ikke såpe så dropp såpen så er det tryggere å dusje med dem :)

Jeg har bare dusjet med min på babysvømming og syntes det var litt stress men der var det og vanskelig å regulere hvor hard dusjen var. 

Anonymkode: c6f13...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke blitt å gjort det. Både du og baby blir glatte så lett å miste. Det ser nok veldig harmonisk ut på videoer på sosiale medier, men ikke helt slik i virkeligheten.

Anonymkode: 19a0c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...