AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Hun har begynt å våkne hele natta og spørre etter melk de siste ukene, og det går på humøret løs. Hun drikker lenge og på dagen vil Hun kanskje ha hvert 10 min på det verste. Alt er fryd og gammen med pappa, men når jeg kommer inn i rommet er det opp med toppen og forsyne seg og lete og grine. Har reist bort til min mor for 2 netter i går og der føles helt feil. Pappan hadde sovet 2 timer i natt og det var mye skriking. Svigers heier på at jeg blir her selv om jeg ville hjem, men jeg føler det er for brått og brutalt. Jeg reiser hjem i morgen og da har pappaen gjesterommet med hennes seng, jeg sover alene med ørepropper. Bør hun kanskje få melk videre på dagen? Som en nedtrapping? Vil kanskje melkesprenget bli mindre hvis jeg dropper nattammingen? Er så fortvilet nå, alle sa reis vekk hvis du skal slutte, jeg føler jeg har etterlatt meg bare elendighet og stress og forlatt barnet mitt. Det er nok en del hormoner og ustabilitet her ja. Anonymkode: c5256...a82
Surriball Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Huff, det høres slitsomt ut! All medfølelse til deg! Jeg synes også det høres ut som en god ide å slutte på natta, men det er ingenting i veien for å fortsette på dagen om du ønsker det. Det er opp til deg - det handler om hva DU er komfortabel med. Barnet ditt har ikke rett til å overstyre dine behov, og akkurat dette kan ikke mannen bestemme heller. Jeg støtter forsåvidt tanken om å sove borte om natta, og at pappa blir trøtt må han bare tåle. Du har vel vært trøtt i 1,5 år. Om det føles bedre for deg å være hjemme og sove på et annet rom med ørepropper, så gjør du det. Kanskje kan det være fint å være tilgjengelig for avlastning og kos til mini også. Men jeg anbefaler deg å ikke gi etter og gi puppen hvis du har bestemt deg for å avslutte nattamming. Da skyter du deg selv i foten. Masse kos og trøst, ja, men ikke pupp. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Var gjennom det samme med min yngste, men hun var ikke så masete på dagen. På natta derimot.. mange oppvåkninger og hyling etter pupp. Løsningen her ble å kutte hele ammingen, hjalp ikke å bare skulle amme på dagen. Kunne ikke ha slike netter lenger, for hun ga seg virkelig ikke. Jeg skulle reise bort tre netter og tok det i forbindelse med det. Far fikk virkelig kjørt seg ja, men det hjalp. Etter det hadde vi endelig gode netter med søvn. Jeg ville stått i det nå om jeg var deg. For noen barn funker ikke dette med nedtrapping, det blir bare kaos for dem når de får pupp noen ganger og andre ganger ikke. Har hatt to vidt forskjellige unger her (med eldste funket nedtrapping helt fint). Anonymkode: 7d733...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Jeg avsluttet natt amming først. Men gjor det gradvis, f.eks først bestemte jeg meg for at barnet skulle sovne uten å amme, så våknet han jo å ville ammes, da forskjøv jeg tidspunktet og tenkte at nå får han ikke før kl 2-3-4-5 osv. og det fungerte for meg, han ble vant til det ganske fort og sov da lengre, oppvåkningene var liksom blitt en rutine. Etterhvert så sluttet bare dagamming av seg selv når han var rundt 2 år. Anonymkode: 4fc71...48b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Takk for svar 💜 er fortsatt bortreist, de hadde hatt en kjempefin dag til tross for lite søvn, og svigers kan avlaste i morgen. Hun var oppe og tullet igjen nå etter å ha sovnet 22tiden så dette blir slitsomt med døgnrytmen, men håper det går seg til etter hvert. Eldste var jo likedan, men han bare glemte av melka i noen dager jeg jobbet sent etter hverandre, så var det løst. Det gikk seg jo til for han, så det må jo gå det her også! Føler bare det er så voldsomt for kroppen å kutte tvert, pumpa føles ut som den ikke får ut alt.. men kanskje det får ned produksjonen. Jeg håper det Anonymkode: c5256...a82
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #6 Skrevet 5. juli 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar 💜 er fortsatt bortreist, de hadde hatt en kjempefin dag til tross for lite søvn, og svigers kan avlaste i morgen. Hun var oppe og tullet igjen nå etter å ha sovnet 22tiden så dette blir slitsomt med døgnrytmen, men håper det går seg til etter hvert. Eldste var jo likedan, men han bare glemte av melka i noen dager jeg jobbet sent etter hverandre, så var det løst. Det gikk seg jo til for han, så det må jo gå det her også! Føler bare det er så voldsomt for kroppen å kutte tvert, pumpa føles ut som den ikke får ut alt.. men kanskje det får ned produksjonen. Jeg håper det Anonymkode: c5256...a82 Absolutt ikke ideelt for kroppen din å slutte brått. Stor sjanse for brystbetennelse og tette melkeganger, så det er viktig å være oppmerksom på om du får noen symptomer på det. Anonymkode: 57099...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå