Gå til innhold

Jeg spurte OneCall om bedre pris på abonnementet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære ts. Jeg tenker at flere som meg føler litt på at du prøver å henge noen ut, fordi du ikke helt fikk det som du vil. Du fikk uansett et godt tilbud da.  Også må man si ja takk eller neitakk til det.

Mange reagerer også når du skriver at dere bruker så mye GB i mnd både hjemme og på telefoner og snakker om å spare,  og sparinga ikke går på iht å redusere eget forbruk. Mulig det høres litt provoserende ut.

Har selv onecall. Dritfornøyd, da man ikke får uventede regninger og har god dekning overalt.  

Anonymkode: ff5d4...9a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.29):

Mange fattige over her. Glad jeg har ubegrenset 4G, men kanskje dere bare sitter hjemme hele tiden?

Anonymkode: 680a7...289

Alle har uvegrenset 4g om de er innenfor dekning. Datamengden er imidlertid aldri ubegrenset.

Anonymkode: 2e625...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle har uvegrenset 4g om de er innenfor dekning. Datamengden er imidlertid aldri ubegrenset.

Nei, det finnes abonnementer som er begrenset selv om man er innenfor dekning.

Det finnes til og med de som er geoblokkert til en spesifikk lokasjon.

Det finnes de som har ubegrenset datamengde også, men da blir ofte hastigheten satt ned etter et visst forbruk.

Og en eller annen dag burde folk få med seg at 5G nærmer seg LTE-dekningen, og det er 5G mange av oss bruker.

Og vedr. forbruksdebatten; jeg bruker selv mellom 20 og 40 gb mobildata i mnd. Hjemme har det gått 3,5 TB over firewallen (ut og inn kombinert) siste 30 dager. Med andre ord, forbruk er veldig subjektivt. For min del går det en del på streaming, men også mye møter, videosamtaler, film og serier, lydbøker, VPN-server (tar ikke mye data alene), Plex-server hvor andre kan strømme fra mitt bibliotek osv. osv. (osv.).

Anonymkode: ca4a0...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Et unntak fra min post over, i teorien får man selvfølgelig en databegrensning på enhver type dataoverføringsteknologi. Om man for eks. bruker maks hastighet over n-antall timer så får man bare så og så mye data ned.

Siden vi først skal være kverulante, så er det greit å ha kunnskapen i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Et unntak fra min post over, i teorien får man selvfølgelig en databegrensning på enhver type dataoverføringsteknologi. Om man for eks. bruker maks hastighet over n-antall timer så får man bare så og så mye data ned.

Siden vi først skal være kverulante, så er det greit å ha kunnskapen i orden.

Jepp. Den eneste som er i nærheten av fri data er ICE med sine 1000 gb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Den eneste som er i nærheten av fri data er ICE med sine 1000 gb.

Du gikk nok glipp av poenget, men det er ikke så farlig.

Det er flere som sier de har fri data, fordi de setter kun ned hastigheten, og ikke datakvoten. I praksis blir det nesten det samme, med unntak av at du beholder noe konnektivitet kontra at mobildata blir kuttet helt. Det er det vel heller få aktører som nå driver med.

ICE har også klare unntak, sist jeg sjekket måtte du ha dekning fra deres relativt begrensede nett, blant annet. Men joda, de er kanskje nærmest om man ser pris mot datamengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du gikk nok glipp av poenget, men det er ikke så farlig.

Det er flere som sier de har fri data, fordi de setter kun ned hastigheten, og ikke datakvoten. I praksis blir det nesten det samme, med unntak av at du beholder noe konnektivitet kontra at mobildata blir kuttet helt. Det er det vel heller få aktører som nå driver med.

ICE har også klare unntak, sist jeg sjekket måtte du ha dekning fra deres relativt begrensede nett, blant annet. Men joda, de er kanskje nærmest om man ser pris mot datamengde.

Jeg har Talkmore "ubegrenset". Etter 100GB settes hastigheten ned ja, men det er til hele 3Mbit/s. Det merkes ikke mye i praksis, jeg kan fortsatt streame på iPad med god kvalitet. Andre setter ned til 128kbit/s eller noe sånt, da blir det totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...