Gå til innhold

Jeg spurte OneCall om bedre pris på abonnementet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Årvåkent at du ikke tok for gitt at det lønnet seg :klappe:

Neste gang svarer du; beklager menneske, men du høres ikke ut som den smarteste kniven i skuffen :knegg:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri sagt jeg har et krav om det. Jeg forhandlet pris, som er fullt lov å gjøre. Jeg gjør det jevnlig på renter, forsikringer og div abonnementer. Mange slike instanser kan gi bedre priser på forespørsel enn de oppgitte prisene på hjemmesidene deres. Jeg har fått en bedre deal av nettopp OneCall tidligere, denne gangen kunne de ikke tilby dette. Helt greit!

Sånn generelt er jeg ikke så interessert i å måtte betale mer enn jeg må for ting. Du må gjerne gjøre det, jeg har spart mange tusen opp gjennom årene på å forhandle priser, både på varer og tjenester. Vil ikke du det, er det helt opp til deg. 

Jeg og min familie har behov for relativt mye GB pr mnd, så det er ikke aktuelt å gå ned i forbruk og da til et rimeligere abonnement, selv om det er fryktelig tungt for deg og enkelte andre å forstå. Vi må nesten ha nok GB til det vi trenger det til. Det har heller aldri vært snakk om at jeg ikke har råd til abonnementet, JEG FORHANDLET PRIS.

Uavhengig av om du skal kjøpe Ferrari eller VW, for å bruke ditt eksempel, er det direkte idioti å ikke spørre om en bedre deal enn den annonserte prisen. 

Jeg klager ikke heller, jeg bare lo litt av "tilbudet" de kom med, som var en dyrere deal for meg enn det jeg betaler i dag. Det var poenget med innlegget. 

Anonymkode: 67b2e...b42

Men hvorfor latterliggjøre OneCall da, når de faktisk gir deg det som objektivt sett (når man bruker så mye data som det du gjør) får et bedre tilbud? Bare ikke det tilbudet du vil ha?

Anonymkode: d9016...244

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.29):

Er jo ikke rart dere har det trangt økonomisk. 1000/1000 fiber og 150 gb mobildata. Det er mer enn vi har for 10 ansatte på jobb.

Anonymkode: a0594...66c

Sitter vel å gamet hele dagen hele gjengen

Anonymkode: 73477...96a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.58):

Både banker, forsikringsselskaper og mobiloperatører har ofte mer å gå på. Mulig du synes det er frekt å spørre, jeg synes ikke det. Jeg har fått lavere rente på huslånet to ganger i år og forsikringene ble forhandlet ned i april. Mange tusen spart. Har tidligere fått forhandlet ned mobilregningen, denne gangen gikk det ikke. Så vil si jeg er ganske så økonomisk.  😉

Og dere som kommenterer forbruket av nett og mobil kan ta dere ei bolle, dere aner ikke hvorfor vi har behov for kjapt internett og mer GB enn en del andre. 🤣🤣

Forumet her er fantastisk, man blir dømt av vilt fremmede på helt feil grunnlag fordi de tror de vet sannheten når de bare har fått en liten bit. ❤️❤️🤣🤣

Jeg vet. KG i et nøtteskall. 😆

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor så usmakelig, TS?

Du prøver først å drite ut OneCall, noe du ikke lykkes med.

Deretter svarer du samtlige spydig.

Dernest gjør du deg interessant ved å virke mystisk. Det funker ganske dårlig, det er lite som er spennende med en som må løpe til KG for å fortelle om et "hinsides" tilbud fra en mobiloperatør.

Synes nesten litt synd på deg, jeg. Stakkars.

Anonymkode: b8729...99e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Det har jeg svart på mange ganger; for min del jobbing som utføres mye på reisefot/hotell, de andre pendler og jobber med sitt på reisen. Ene ungdommen går på en skole hvor nettet tydeligvis ikke matcher antall elever, så hun bruker heller privat, hvis mulig. Er det virkelig helt fjernt for mange av dere at mediefiler, som film, kan være en del av arbeidet? 🙊🙊

Les tidligere innlegg, det kan være flere grunner til at arbeidsgiver ikke betaler. F eks at man faktisk ikke har arbeidsgiver eller at man har forhandlet høyere lønn mot å dekke utstyr og abonnement selv, f eks for å få det utstyret man selv ønsker. Bruk fantasien!

Har du ikke arbeidsgiver har du ikke arbeid heller

Anonymkode: eca82...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sitter vel å gamet hele dagen hele gjengen

Anonymkode: 73477...96a

Du gir deg ikke du. 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dernest gjør du deg interessant ved å virke mystisk. Det funker ganske dårlig, det er lite som er spennende med en som må løpe til KG for å fortelle om et "hinsides" tilbud fra en mobiloperatør.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du velger å tolke det jeg skriver i verste mening. Min opplevelse i denne tråden er at noen regelrett tror jeg lyver og prøver å nærmest prøver å drite meg ut. Jeg velger å le av det. For det er så latterlig dumt å lage et "helvete" ut av at vi (min familie) trenger relativt mye GB i vår hverdag. Jeg har da ingen forpliktelser til å opplyse hva jeg jobber med fordi jeg lager en tråd om et dårlig tilbud. Jeg har ikke behov for å bevise hvorfor jeg trenger GB for å få gjort jobben min. Det er ikke relevant for tråden overhode. At det sitter fremmede folk på nett og bestemt mener de vet hva akkurat jeg trenger av hjelpemidler i min jobb, uten at de vet hva jeg jobber med, er jo så dumt at jeg kan ikke annet enn å le av det. 

Du har jo vært aktiv i denne tråden, så litt interessant må det jo ha vært for deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 19.53):

siden jeg har det trangere økonomisk nå enn før. Forklarte at jeg innhenter tilbud på alt fra forsikringer og abonnementer til renter for tiden og spurte også OneCall (nåværende mobiloperatør) om de kunne komme med en bedre pris på abonnementet, da jeg ønsker å få ned utgiftene. Betaler i dag ca 1120,- pr mnd for 150GB som kan fordeles som vi vil på husstandens fire medlemmer. "Tilbudet" jeg fikk var å få ubegrenset data for bare 1155,-. 🤪🤪 Altså, å bruke mer penger enn vi allerede gjør var ikke akkurat det jeg spurte om. 😂 Sikkert et godt tilbud hvis man har behov.

Da sjekker man hos andre tilbydere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (19 minutter siden):

Da sjekker man hos andre tilbydere.

Jepp, holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykt morsomt og flaut at en operatør ikke har mer å gå på ja, fy flate😂 altså, skulle jeg byttet til onecall måtte jeg betalt 1219kr for 80GB fordelt på de 4 medlemmene. De har ikke ubegrenset å file på, det beste de kunne gi deg uten å redusere GB var ubegrenset til samme pris (35kr er ingenting å snakke om), syns det er fair.

Det er lurt å reforhandle avtaler som du gjør, de fleste får en karakter ut i fra hvor gode kunder de anses å være og handlingsrom til kundebehandleren blir  deretter, men når du har gjort det nok ganger så havner du som «ikke rabatt»-kunde. Du får melde flytting til en annen operatør og krysse fingrene for at du har hatt godt nok kundeforhold til de sender deg over til de som innhenter gamle (gode) kunder, de har ofte litt mer å gå på enn callsenteret.

Anonymkode: 5b625...7a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er poenget ditt med tråden egentlig? 

Skryte av at du bruker masse data?

snikskryte for at du egentlig har god råd? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jodaneida skrev (10 timer siden):

Men hva er poenget ditt med tråden egentlig? 

Skryte av at du bruker masse data?

snikskryte for at du egentlig har god råd? 

Dette stusser jeg også på. Hvorfor fortelle om noe man har opplevd, når man allikevel ikke bryr seg om hva de man forteller det til synes? Virker som en veldig egosentrisk holdning. Og svarene utover i tråden hjelper ikke på, akkurat...

Anonymkode: 2d8d0...9d3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.12):

🤣🤣🤣 Det vet du jo absolutt ingenting om! Vi har fiberbredbånd hjemme med 1000/1000 hastighet men det spiller veldig liten rolle når vi samlet sett ligger på 100-120 GB pr mnd på mobilene. Og nei, det er ikke aktuelt å gå ned på forbruket. 😊

Poenget med historien var bare at jeg fikk "tilbud" om å bruke mer penger hos OneCall. Litt småmorsomt bare.

Poenget var vel at dere ønsket å bruke mindre penger men det var tydligvis ikke så viktig siden dere streamer youtube hele måneden utenom wifi

Endret av NakenPanda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 10.18):

Når alle plutselig er hjemme samtidig og alle holder på med noe som krever nett samtidig, opplevde vi hakking på 500/500 fiber, derfor økte vi til 1000/1000. Så nei, vi har ikke unødvendig mye data, både fiber og GB etter behovet vårt. At DU ikke trenger det er sikkert riktig.

Hva er flaut? At jeg ler av vilt fremmede folk som tror de vet hvor mange GB familien min trenger? 😂😂

Lol, da har du en særdeles ræva internettleverandør i så fall. 

DU er flau, er rettere sagt svarene dine. 'Cringeworthy AF' på godt norsk. 

Anonymkode: e0840...b0d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke behov for å bevise hvorfor jeg trenger GB for å få gjort jobben min.

Nei vel, likevel er det nettopp du som maser om hvor mange GB du og familien din trenger, og på tross av dette så er du altså ikke villig til å akseptere et knallgodt tilbud på ubegrenset bruk av GB (data) til kun 35 kroner mer i måneden? Du virker ikke helt i vater for å si det mildt. 

Anonymkode: e0840...b0d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette stusser jeg også på. Hvorfor fortelle om noe man har opplevd, når man allikevel ikke bryr seg om hva de man forteller det til synes? Virker som en veldig egosentrisk holdning. Og svarene utover i tråden hjelper ikke på, akkurat...

Anonymkode: 2d8d0...9d3

Ok, historien min ble ikke så artig. Men egosentrisk? Fordi jeg ikke sier meg enig i de som gang på gang repeterer at vi bruker for mye GB? Jeg svarer gang på gang at forbruket er som det er mye pga min jobb pluss at alle pendler og da jobber med sine ting på reise. Likevel er det flere her som ikke tror det stemmer, de har bestemt seg for at vi sløser, bruker for mye, skryter osv. Det er jo så dumt at jeg kan ikke annet enn å le. Like dumt som at jeg skulle påstå ovenfor en kirurg at hun ikke trenger skalpell og at hun bare kan gjøre jobben sin hjemme for der har hun brødkniv. Jeg reiser mye i jobben min og skal jeg få utført den MÅ jeg ha GB for å motta og sende bl a mediefiler. Jeg fatter altså ikke hvorfor dette er så fremmed for folk i 2023, det er MANGE som reiser mye i jobb og da har mobil og laptop som arbeidsverktøy. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...