Kokeplate Skrevet 8. juli 2023 #81 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei vel, likevel er det nettopp du som maser om hvor mange GB du og familien din trenger, og på tross av dette så er du altså ikke villig til å akseptere et knallgodt tilbud på ubegrenset bruk av GB (data) til kun 35 kroner mer i måneden? Du virker ikke helt i vater for å si det mildt. Anonymkode: e0840...b0d Poenget med å forhandle pris er ofte å få prisen ned, ikke opp, hvilket det i dette tilfellet kom et tilbud om. TS trenger omtrent datamengden vedkommende har i dag, ikke fri bruk til høyere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #82 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei vel, likevel er det nettopp du som maser om hvor mange GB du og familien din trenger, og på tross av dette så er du altså ikke villig til å akseptere et knallgodt tilbud på ubegrenset bruk av GB (data) til kun 35 kroner mer i måneden? Du virker ikke helt i vater for å si det mildt. Anonymkode: e0840...b0d Vi trenger ikke ubegrenset. Anonymkode: 67b2e...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #83 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lol, da har du en særdeles ræva internettleverandør i så fall. Anonymkode: e0840...b0d Vi er ikke 100% fornøyde nei. Hastigheten er aldri 1000 ned når vi måler, godt under dessverre. Vi byttet fra Nextgentel, hvor man deler fiberbredbånd med naboene, til Altibox, da de kom på banen for noen år siden og tilbød fiberbredbånd for hver enkelt husstand. Ble bedre da, men under korona, da alle var hjemme fungerte ikke 500/500, selv om kun vi i husstanden hadde tilgang, det hakket og falt ut da alle holdt på med sine ting, så da økte vi til 1000/1000. Nå er det aldri problemer, men hastigheten er altså ikke der den skal være. Fortsatt kun disse to tilbyderne her, så det et ingen konkurrent å bytte til. Anonymkode: 67b2e...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 8. juli 2023 #84 Del Skrevet 8. juli 2023 Jeg har 5 gb og klarer aldri å bruke det opp. Jeg sitter veldig mye på tlf når jeg er på jobb, pluss en del hjemme. Spiller litt på mobilen også, some og nyheter. Jeg har wifi hjemme og på jobb, så bruker jo nesten ikke noe gb. Hvis dere har så dårlig råd, så er vel mobilbruk noe dere bør redusere en del først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 8. juli 2023 #85 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) Eva-Lena skrev (7 minutter siden): Jeg har 5 gb og klarer aldri å bruke det opp. Jeg sitter veldig mye på tlf når jeg er på jobb, pluss en del hjemme. Spiller litt på mobilen også, some og nyheter. Jeg har wifi hjemme og på jobb, så bruker jo nesten ikke noe gb. Hvis dere har så dårlig råd, så er vel mobilbruk noe dere bør redusere en del først. TS har ikke skrevet at de har dårlig råd, men at de har det trangere enn før. Da er det fornuftig å først og fremst reforhandle priser på det man faktisk trenger/vil ha. Det bør man for øvrig gjøre jevnlig uansett. Endret 8. juli 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #86 Del Skrevet 8. juli 2023 On 7/5/2023 at 12:29 AM, AnonymBruker said: Mange fattige over her. Glad jeg har ubegrenset 4G, men kanskje dere bare sitter hjemme hele tiden? Anonymkode: 680a7...289 Eller vi ikke sitter på telefonene når vi er ute i "verden" Anonymkode: 1ef8e...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #87 Del Skrevet 8. juli 2023 Eva-Lena skrev (1 time siden): Jeg har 5 gb og klarer aldri å bruke det opp. Jeg sitter veldig mye på tlf når jeg er på jobb, pluss en del hjemme. Spiller litt på mobilen også, some og nyheter. Jeg har wifi hjemme og på jobb, så bruker jo nesten ikke noe gb. Hvis dere har så dårlig råd, så er vel mobilbruk noe dere bør redusere en del først. Les tråden. 😊 Anonymkode: 67b2e...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #88 Del Skrevet 8. juli 2023 Kokeplate skrev (6 timer siden): Poenget med å forhandle pris er ofte å få prisen ned, ikke opp, hvilket det i dette tilfellet kom et tilbud om. TS trenger omtrent datamengden vedkommende har i dag, ikke fri bruk til høyere pris. Dine forsøk på å forsvare TS er ikke særlig gode. 35 kroner er ingenting. Anonymkode: e0840...b0d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 8. juli 2023 #89 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dine forsøk på å forsvare TS er ikke særlig gode. 35 kroner er ingenting. Anonymkode: e0840...b0d 35 kroner er mer enn hva TS betalte i utgangspunktet. Når man forhandler om pris så er det nokså selvsagt at det er reduksjon i pris man er ute etter, ikke noe annet. Endret 8. juli 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #90 Del Skrevet 8. juli 2023 Ja de er sleipe. Jeg spurte nylig min leverandør om det samme, trenger bare 1 GB og betaler for 2 GB, men de kunne bare gi meg ente 0,5gb eller 2gb, og 0,5gb abonnementet dems var dyrere enn 1 GB hos andre leverandører. De påstår de har prisgaranti men kunne ikke møte meg på prisen så da prøvde de å selge meg et abonnement med ubegrenset data til flere hundre kroner mer i stedet fordi dét abonnementet var billigere enn konkurrentenes dyreste abonnementer. Anonymkode: 46f1b...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #91 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 9.04): Vi er ikke 100% fornøyde nei. Hastigheten er aldri 1000 ned når vi måler, godt under dessverre. Vi byttet fra Nextgentel, hvor man deler fiberbredbånd med naboene, til Altibox, da de kom på banen for noen år siden og tilbød fiberbredbånd for hver enkelt husstand. Ble bedre da, men under korona, da alle var hjemme fungerte ikke 500/500, selv om kun vi i husstanden hadde tilgang, det hakket og falt ut da alle holdt på med sine ting, så da økte vi til 1000/1000. Nå er det aldri problemer, men hastigheten er altså ikke der den skal være. Fortsatt kun disse to tilbyderne her, så det et ingen konkurrent å bytte til. Anonymkode: 67b2e...b42 Det er ikke hastigheten som er/var problemet at det hakket på 500/500 vs 1000/1000. Det er oppsettet/utstyret. Kobler du til med kabel tipper jeg du får opp i mot den hastigheten en skal ha. En kan gjerne overbevise seg selv at en virkelig trenger så og så mye. En kan på den andre siden også forsøke å begrense seg. En MÅ ikke benytte over 1GB mobildata om dagen, samtlige i familien. Selvfølgelig kan en på en annen side si at en MÅ. Fritt valg og opp til den enkelte som skal betale det det. Anonymkode: a5072...1b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. september 2023 #92 Del Skrevet 6. september 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: er ikke hastigheten som er/var problemet at det hakket på 500/500 vs 1000/1000. Det er oppsettet/utstyret. Kobler du til med kabel tipper jeg du får opp i mot den hastigheten en skal ha Trenger ikke nødvendigvis kablet, man trenger bare noe som takler arbeidspresset. Ubiquiti lager bra utstyr for mesh hjemme. Deco X90 er også ganske habile enheter for hjemmet, hvor man kan ha kablet backhaul med 2,5GB kobling mellom mesh-enhetene for økt stabilitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #93 Del Skrevet 6. september 2023 newman01 skrev (1 minutt siden): Trenger ikke nødvendigvis kablet, man trenger bare noe som takler arbeidspresset. Ubiquiti lager bra utstyr for mesh hjemme. Deco X90 er også ganske habile enheter for hjemmet, hvor man kan ha kablet backhaul med 2,5GB kobling mellom mesh-enhetene for økt stabilitet Nevnte kabel pga enkelhetens skyld, og at det er enkleste og rimeligste måten å teste hastigheten på 😀 Kjører selv fiber rett i egen router og Ubiquiti aksesspunkter rundt om i huset. Anonymkode: a5072...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #94 Del Skrevet 6. september 2023 Her har vi 15GB mobildata delt på 5 personer. 250/250 linje fra Altibox. På den linjen kan det f.eks være 2-3 som spiller og 2 som ser film/serie. Hakker gjør det ikke. De som spiller kjører trådløst, men de har hvert sitt aksesspunkt. Vi kunne gått ned på hastigheten på Altiboxen, men de har valgt å ikke tilby så rimelig abonnement. Mobildataen er kanskje litt lite, men det har seg vel slik at ungene bruker opp mobildataen uansett hvor mye de får? Hvis en da velger å la de få bruke så mye de vil, ja, da får en bare betale for det behovet de har da? Eller sette begrensninger. Når det kommer til mobiloperatør så har det kommet dit at jeg ikke tar 5øre for å forsøke et annet selskap. Anonymkode: a5072...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #95 Del Skrevet 6. september 2023 Herregud,så typisk kg... Hvorfor tenker dere at dere har krav på å få vite hva ts jobber med? En totalt fremmed,anonym person,som dere aldri kommer til å vite hvem er. Hva spiller det for rolle,liksom? Poenget var at "tilbudet" hun fikk var dyrere enn det hun hadde. Og det er helt vanlig og be om bedre tilbud fra diverse. Dette blir man da oppfordret til av økonomer o.l Anonymkode: c3974...dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #96 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 9.45): 🤣🤣 Samme for meg hva du og alle andre tror, ingen har noe med verken hva jeg jobber med (helt irrelevant for det tråden egentlig handler om), hva forbruket vårt er eller om vi evt sløser. Behovet og forbruket er som det er, jeg gidder bare ikke å betale unødvendig mye. Tror kanskje jeg er bedre i stand til å vurdere hva jeg trenger av GB og hastighet for å utføre jobben min enn fremmede folk på et forum er. Eller tenker du at 5GB får være nok uansett? 🤣🤣 Anonymkode: 67b2e...b42 Du skal ha ha cred for å fortsette å skrive lange og helt meningsløse innlegg i en tråd som etterhvert handler om ingenting. Anonymkode: 2e625...010 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #97 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud,så typisk kg... Hvorfor tenker dere at dere har krav på å få vite hva ts jobber med? En totalt fremmed,anonym person,som dere aldri kommer til å vite hvem er. Hva spiller det for rolle,liksom? Poenget var at "tilbudet" hun fikk var dyrere enn det hun hadde. Og det er helt vanlig og be om bedre tilbud fra diverse. Dette blir man da oppfordret til av økonomer o.l Anonymkode: c3974...dc5 TS skjønte vel at Onecall ikke kunne gi noe tilbud på det abonnementet h*n hadde? Men fikk et tilbud på et helt annet abonnement om h*n ville. Hva er oppstyret her egentlig? Er det noe å lage en overskrift av? Er en ikke fornøyd med at de ikke kunne gi avslag og vil ha rimeligere abonnement så har en alltids muligheten å bytte selskap. Basert på informasjon som har kommet frem her i tråden ville jeg sagt at TS kanskje hadde hatt mer nytte av å takke ja til 35kr mer pr mnd for fri mobildata og heller gått ned til 500/500 linje på Altiboxen. Tatt helt ut av det blå selvfølgelig. Regner jo egentlig med at TS har bedriftsbehov både på hjemmenettverk og mobil, så redusere på noe er vel lite aktuelt. Anonymkode: a5072...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #98 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS skjønte vel at Onecall ikke kunne gi noe tilbud på det abonnementet h*n hadde? Men fikk et tilbud på et helt annet abonnement om h*n ville. Hva er oppstyret her egentlig? Er det noe å lage en overskrift av? Er en ikke fornøyd med at de ikke kunne gi avslag og vil ha rimeligere abonnement så har en alltids muligheten å bytte selskap. Basert på informasjon som har kommet frem her i tråden ville jeg sagt at TS kanskje hadde hatt mer nytte av å takke ja til 35kr mer pr mnd for fri mobildata og heller gått ned til 500/500 linje på Altiboxen. Tatt helt ut av det blå selvfølgelig. Regner jo egentlig med at TS har bedriftsbehov både på hjemmenettverk og mobil, så redusere på noe er vel lite aktuelt. Anonymkode: a5072...1b9 Det er jo ikke ts som lager oppstyr,men alle andre som skal fortelle henne hva hun gjør feil,og krever å få vite hva hun jobber med osv. Ts syns bare det var morsomt å få et tilbud som faktisk kostet mer enn det hun hadde,det var ikke noe annet enn det! Og,jo da,man kan forhandle seg fram til billigere avtaler. Feks kan man si til banken at man har tenkt å flytte lånet,da kan de skru ned renten littegrann, for at de skal beholde deg som kunde. Helt vanlig og anbefalt. Anonymkode: c3974...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #99 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke ts som lager oppstyr,men alle andre som skal fortelle henne hva hun gjør feil,og krever å få vite hva hun jobber med osv. Ts syns bare det var morsomt å få et tilbud som faktisk kostet mer enn det hun hadde,det var ikke noe annet enn det! Og,jo da,man kan forhandle seg fram til billigere avtaler. Feks kan man si til banken at man har tenkt å flytte lånet,da kan de skru ned renten littegrann, for at de skal beholde deg som kunde. Helt vanlig og anbefalt. Anonymkode: c3974...dc5 Men TS fikk altså ikke avslag, og burde da kanskje ta det til seg? Dette er forsåvidt ganske så vanlig oppførsel når det kommer til mobiloperatører. Sier ikke at det ikke er ok å gi det et forsøk, men at det kommer så overraskende på en, når en attpåtil har avslag fra før, så er heller det noe overraskende for meg. At de da kan komme med et annet tilbud burde en jo bare ta som positivt, tenke noe over det og bare avlevere svaret sitt? For tilbudet var jo åpenbart bra det, selv om h*n ikke vil benytte seg av det. Kanskje en har veldig forskjellig humor, for sliter noe med å se hva som egentlig er så artig med dette, men vi er jo alle forskjellige 😀 Regner jo nesten med at TS her byttet operetør ettersom det ble en stor sak ut av dette. Spennende hvem det ble til, Telia eller Telenor kanskje? Det er helt greit å forsøke å presse prisen ned, men forventningen en har på forhånd burde jo stå i stil med prisnivået rundt omkring? En ringer f.eks til banken med den rimeligste renta og forventer bedre rentevilkår? Men de kan jo gjerne tilby en annen løsning som kan være bedre, hvis en vil benytte seg av den. Anonymkode: a5072...1b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #100 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.29): Mange fattige over her. Glad jeg har ubegrenset 4G, men kanskje dere bare sitter hjemme hele tiden? Anonymkode: 680a7...289 Man trenger da ikke å være fattig fordi man er økonomisk smart. Jeg har et abonnement fra Telia uten binding, lav månedlig GB, bare 3 GB, (men blir egentlig nærmere 6 GB pga data rollover). Når jeg skal ut på utenlandsreiser så øker jeg opp til fri data, og tilbake til 3 GB når jeg kommer hjem. Hvis folk hadde vært flinkere til å tilpasse tjenester etter forbruket sitt så hadde de sluppet å betale for mye. (Det hadde jo ikke vært noe poeng at jeg skal ha fri data hele tiden når jeg bruker så lite i periodene jeg er i Norge). Anonymkode: 5e5a9...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå