Gå til innhold

Jeg spurte OneCall om bedre pris på abonnementet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan du ikke svare på hvorfor dere har så behov for kjapt internett og så mye mobildata per måned?

Anonymkode: 46dce...c27

Det er jo selvfølgelig fordi TS ikke vil betale for bredbånd/fiber eller hva det er hos henne og forventer å få stor pakke av OneCall til prisen av liten.

Den neste hun skal ringe er Tesla hvor hun forventer å få ny X til prisen av en brukt 3'er....

Den skal hun kjøre til penthousen hun skal kjøpe for samme pris som kjellerhybelen.

Anonymkode: 634ed...f62

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
newman01 skrev (8 timer siden):

Burde du ikke da få kostnaden dekt av arbeidsgiver? Både internett fastnett og mobildata? 

Kanskje jeg ikke har arbeidsgiver? Kanskje jeg har forhandlet høyere lønn mot å dekke mobil, abonnement og pc selv for å slippe å bruke f eks iPhone? Hvem vet? 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva spiller det for noen rolle? Så lenge dere har internett hjemme og på jobben så er det fortsatt unødvendig mye data pr mnd. 

Anonymkode: 86bf1...db9

Skjønner ikke helt hvorfor jeg trenger å forklare hvorfor vi bruker relativt mye GB og hvorfor flere her mener de vet bedre enn meg hva behovet vårt er. 🤣 Er du sikker på jeg har fast arbeidsplass? Vi er mye på farten, det jobbes mye på reisefot og spesielt jeg trenger hastighet når jeg jobber. Når alle plutselig er hjemme samtidig og alle holder på med noe som krever nett samtidig, opplevde vi hakking på 500/500 fiber, derfor økte vi til 1000/1000. Så nei, vi har ikke unødvendig mye data, både fiber og GB etter behovet vårt. At DU ikke trenger det er sikkert riktig.

Zidji skrev (8 timer siden):

Det som er flaut i denne tråden er jo svarene du gir 🤭🤭🤭 

Hva er flaut? At jeg ler av vilt fremmede folk som tror de vet hvor mange GB familien min trenger? 😂😂

Anonymkode: 67b2e...b42

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo selvfølgelig fordi TS ikke vil betale for bredbånd/fiber eller hva det er hos henne og forventer å få stor pakke av OneCall til prisen av liten.

Den neste hun skal ringe er Tesla hvor hun forventer å få ny X til prisen av en brukt 3'er....

Den skal hun kjøre til penthousen hun skal kjøpe for samme pris som kjellerhybelen.

Anonymkode: 634ed...f62

Åh, jorde du et forsøk på å drite meg ut? 😂 Opp til deg om du gjør et forsøk på å forhandle priser eller ikke. Jeg gjør det innimellom. Selv i butikker spør jeg om bedre pris på dyrere ting fra tid til annen. Tenk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 100GB (dvs. fri bruk men strupes til 3Mbit/s etter 100GB) og klarer til tider nesten å bruke det opp. Har 4 SIM-kort på abonnementet, bruker det både i iPad og på hytta f.eks. Noen dager med strømming av TV-programmer på hytta eller i campingvogna stjeler fort en del titalls GB. Ser jeg har brukt 33,8GB hittil denne måneden, men skal "heldigvis" hjem fra hytta om 3 dager ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

🤣🤣🤣 Det vet du jo absolutt ingenting om! Vi har fiberbredbånd hjemme med 1000/1000 hastighet men det spiller veldig liten rolle når vi samlet sett ligger på 100-120 GB pr mnd på mobilene. Og nei, det er ikke aktuelt å gå ned på forbruket. 😊

Poenget med historien var bare at jeg fikk "tilbud" om å bruke mer penger hos OneCall. Litt småmorsomt bare.

Hvordan i alle dager klarer dere å bruke så mye mobildata da? Oppriktig nysgjerrig… 

Anonymkode: d9016...244

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke falt deg inn at forbruket kan ha med jobb- og skolesituasjonene våre å gjøre da? At det jobbes og streames relativt mye i den sammenheng og også  v/ reise og pendling? Den som bruker mest GB på "unødvendige" ting er 16-åringen men hun bruker også minst GB av oss.

Kreves det bruk av mobildata i jobb sammenheng, så er dette noe arbeidsgiver dekker 

Anonymkode: eca82...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan i alle dager klarer dere å bruke så mye mobildata da? Oppriktig nysgjerrig… 

Du kan spare deg. Akkurat dét er en dypt bevoktet hemmelighet som TS vil ta med seg i graven. Men det har noe med den superviktige jobben uten arbeidsgiver å gjøre. Den hun pendler VELDIG mye til.

Anonymkode: 2d8d0...9d3

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kreves det bruk av mobildata i jobb sammenheng, så er dette noe arbeidsgiver dekker 

Ikke om du bruker det til pendlingen til/fra jobb. Jeg ser ofte på serier den timen jeg sitter på toget hver vei, og bruker som regel mobildata. Wifien på toget er som regel ustabil eller treg, og jeg husker aldri å laste ned episoder på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, -jk- said:

Ikke om du bruker det til pendlingen til/fra jobb. Jeg ser ofte på serier den timen jeg sitter på toget hver vei, og bruker som regel mobildata. Wifien på toget er som regel ustabil eller treg, og jeg husker aldri å laste ned episoder på forhånd ;)

Men da har det jo ikke noe med jobb å gjøre? Da er det jo noe du gjør frivillig utenfor jobb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har jeg svart på mange ganger; for min del jobbing som utføres mye på reisefot/hotell, de andre pendler og jobber med sitt på reisen. Ene ungdommen går på en skole hvor nettet tydeligvis ikke matcher antall elever, så hun bruker heller privat, hvis mulig. Er det virkelig helt fjernt for mange av dere at mediefiler, som film, kan være en del av arbeidet? 🙊🙊

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Les tidligere innlegg, det kan være flere grunner til at arbeidsgiver ikke betaler. F eks at man faktisk ikke har arbeidsgiver eller at man har forhandlet høyere lønn mot å dekke utstyr og abonnement selv, f eks for å få det utstyret man selv ønsker. Bruk fantasien!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men da har det jo ikke noe med jobb å gjøre? Da er det jo noe du gjør frivillig utenfor jobb

Ja, men noen bruker tiden på jobb/skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.29):

Mange fattige over her. Glad jeg har ubegrenset 4G, men kanskje dere bare sitter hjemme hele tiden?

Anonymkode: 680a7...289

Nei, men sitter ikke bare på mobilen når jeg går ut. Er jo gjerne ute med familie eller venner. Mobilnettet bruker jeg mest til og fra jobb. 

Anonymkode: aea61...917

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det stemmer, men det er også i forbindelse med jobb. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg jo brukt wifi. 

Anonymkode: 99bee...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har jeg svart på mange ganger; for min del jobbing som utføres mye på reisefot/hotell, de andre pendler og jobber med sitt på reisen. Ene ungdommen går på en skole hvor nettet tydeligvis ikke matcher antall elever, så hun bruker heller privat, hvis mulig. Er det virkelig helt fjernt for mange av dere at mediefiler, som film, kan være en del av arbeidet? 🙊🙊

Les tidligere innlegg, det kan være flere grunner til at arbeidsgiver ikke betaler. F eks at man faktisk ikke har arbeidsgiver eller at man har forhandlet høyere lønn mot å dekke utstyr og abonnement selv, f eks for å få det utstyret man selv ønsker. Bruk fantasien!

Ja, det kan være mange grunner til det, men du vil allikevel ikke oppgi en, på tross av at du er anonym. Det er derfor alle tror at du er et sløsete luksusdyr som fint kunne klart deg med betydelig mindre data, det er bare viljen det står på.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det kan være mange grunner til det, men du vil allikevel ikke oppgi en, på tross av at du er anonym. Det er derfor alle tror at du er et sløsete luksusdyr som fint kunne klart deg med betydelig mindre data, det er bare viljen det står på.

🤣🤣 Samme for meg hva du og alle andre tror, ingen har noe med verken hva jeg jobber med (helt irrelevant for det tråden egentlig handler om), hva forbruket vårt er eller om vi evt sløser. Behovet og forbruket er som det er, jeg gidder bare ikke å betale unødvendig mye.

Tror kanskje jeg er bedre i stand til å vurdere hva jeg trenger av GB og hastighet for å utføre jobben min enn fremmede folk på et forum er. Eller tenker du at 5GB får være nok uansett? 🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg ikke helt skjønner, er hvorfor du mener at du har et slags krav eller rett på billigere mobildata enn alle andre, bare fordi du ønsker det/mener du har dårlig råd? Når du ikke er villig til å gjøre det mest åpenbare: Kutte ned på forbruket. Så hva klager du egentlig på? Jeg har lyst på en Ferrari men har bare råd til en VW, så jeg ringer Ferrari og spør om de kan gi meg en til prisen av en ID4?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤣🤣 Samme for meg hva du og alle andre tror, ingen har noe med verken hva jeg jobber med (helt irrelevant for det tråden egentlig handler om), hva forbruket vårt er eller om vi evt sløser. Behovet og forbruket er som det er, jeg gidder bare ikke å betale unødvendig mye.

Tror kanskje jeg er bedre i stand til å vurdere hva jeg trenger av GB og hastighet for å utføre jobben min enn fremmede folk på et forum er. Eller tenker du at 5GB får være nok uansett? 🤣🤣

Du skjønner vel at du pirrer nysgjerrigheten til folk når du holder på sånn. Får du et kick av oppmerksomheten folk gir deg når de lurer så fælt på hva du bruker all GB'en på? Best å holde den på pinebenken litt til. Mye morsommere å være litt mystisk, med en spennende jobb uten arbeidsgiver hvor du har forhandlet deg til spennende fordeler, enn å være en grå mus med litt for høy databruk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg ikke helt skjønner, er hvorfor du mener at du har et slags krav eller rett på billigere mobildata enn alle andre, bare fordi du ønsker det/mener du har dårlig råd? Når du ikke er villig til å gjøre det mest åpenbare: Kutte ned på forbruket. Så hva klager du egentlig på? Jeg har lyst på en Ferrari men har bare råd til en VW, så jeg ringer Ferrari og spør om de kan gi meg en til prisen av en ID4?

Jeg har aldri sagt jeg har et krav om det. Jeg forhandlet pris, som er fullt lov å gjøre. Jeg gjør det jevnlig på renter, forsikringer og div abonnementer. Mange slike instanser kan gi bedre priser på forespørsel enn de oppgitte prisene på hjemmesidene deres. Jeg har fått en bedre deal av nettopp OneCall tidligere, denne gangen kunne de ikke tilby dette. Helt greit!

Sånn generelt er jeg ikke så interessert i å måtte betale mer enn jeg må for ting. Du må gjerne gjøre det, jeg har spart mange tusen opp gjennom årene på å forhandle priser, både på varer og tjenester. Vil ikke du det, er det helt opp til deg. 

Jeg og min familie har behov for relativt mye GB pr mnd, så det er ikke aktuelt å gå ned i forbruk og da til et rimeligere abonnement, selv om det er fryktelig tungt for deg og enkelte andre å forstå. Vi må nesten ha nok GB til det vi trenger det til. Det har heller aldri vært snakk om at jeg ikke har råd til abonnementet, JEG FORHANDLET PRIS.

Uavhengig av om du skal kjøpe Ferrari eller VW, for å bruke ditt eksempel, er det direkte idioti å ikke spørre om en bedre deal enn den annonserte prisen. 

Jeg klager ikke heller, jeg bare lo litt av "tilbudet" de kom med, som var en dyrere deal for meg enn det jeg betaler i dag. Det var poenget med innlegget. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du skjønner vel at du pirrer nysgjerrigheten til folk når du holder på sånn. Får du et kick av oppmerksomheten folk gir deg når de lurer så fælt på hva du bruker all GB'en på? Best å holde den på pinebenken litt til. Mye morsommere å være litt mystisk, med en spennende jobb uten arbeidsgiver hvor du har forhandlet deg til spennende fordeler, enn å være en grå mus med litt for høy databruk.

Jeg koser meg hvertfall skikkelig med å irritere deg! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg koser meg hvertfall skikkelig med å irritere deg! 🤣

Ja, når man ikke kan være interessant i virkeligheten, skjønner jeg at man må være det anonymt på nettet 😊

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...