Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig tykk hud under føttene da jeg går mye barbeint. Har ikke tørr eller sprukket hud, den er bare veldig tykk, så tykk at det føles stivt.

Har vært til fotpleie, men det er ikke noe å gjøre, jeg kjenner ikke strukturer i gulv og kjenner det er godt å gå på grove harde underlag som feks asfalt, det føles som å bli klødd på ryggen, det klør under tåballene når jeg går på grove underlag, tar derfor ofte av sko  når jeg går tur, bare få å få den følelsen.Her om dagen tråkket jeg på en tegnestift uten å merke noe.Vet ikke hvor lenge jeg hadde gått med tegnestiften i hælen når jeg oppdaget den, ble veldig øm i flere dager etterpå.

Er det andre her som har veldig tykk hud og har  funnet ut en måte og komme tilbake til normalen. Min største skrekk er at noen skal legge merke til det, holder alltid føttene plantet godt på gulvet når jeg er ute blant folk eller er på besøk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke file ned huden da? Men sånn fotfil?

Anonymkode: ed087...2f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du jo sjekke ut normal og se hva de har. Jeg har kjøpt filer,kremer og div "høvler" der som man kan få bort hard hud med. Om du ikke gjør noe så blir det jo bare værre.

Anonymkode: eb5f5...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte noen shcoll-produkter for tykk hud. En krem, og fotbad. Det funka! 

Min hud er så tykk at den sprekker. 

Anonymkode: 1eb92...7ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan du ikke file ned huden da? Men sånn fotfil?

Anonymkode: ed087...2f4

Filer, men det er ikke hard hud jeg har, den er tykk og frisk, nytter ikke å file dette

• Liker 1
Skrevet

Du jo sjekke ut normal og se hva de har. Jeg har kjøpt filer,kremer og div "høvler" der som man kan få bort hard hud med. Om du ikke gjør noe så blir det jo bare værre.

Anonymkode: eb5f5...714

Smører meg med fotkrem 2 ganger til dagen, passer godt på føttene, alltid velpleide føtter og negler siden jeg går så mye barbeint.

Skrevet

Jeg kjøpte noen shcoll-produkter for tykk hud. En krem, og fotbad. Det funka! 

Min hud er så tykk at den sprekker. 

Anonymkode: 1eb92...7ea

Er det hard hud du har, jeg har ikke det, bare tykk hud.

Skrevet

Du bør gå til ortoped eller fotterapeut og få spesialsåle. Dette kan ha med ganglaget og anatomien i føttene dine å gjøre, som gjør at du får for høy trykkbelastning, og kroppen vil da kompensere med å lage tykkere hud.

Jeg er fornøyd med Basisfot, de gjorde en grundig analyse før de produserte såler til meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby foot fotmaske

Anonymkode: b03f3...03e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Baby foot fotmaske

Dette. Helt genialt.

Anonymkode: 8a26c...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Huden blir jo tykk når man går mye barbeint. Kroppen tilpasser seg og lager tjukkere hud for å beskytte beina da. Det er akkurat det samme som at folk får tykk hud på trykkpunktene i sko.

Anonymkode: 46945...862

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hedda-78 skrev (11 timer siden):

Du bør gå til ortoped eller fotterapeut og få spesialsåle. Dette kan ha med ganglaget og anatomien i føttene dine å gjøre, som gjør at du får for høy trykkbelastning, og kroppen vil da kompensere med å lage tykkere hud.

Jeg er fornøyd med Basisfot, de gjorde en grundig analyse før de produserte såler til meg.

Har ingen problem med vekt, ganglaget eller anatomi med føtter :)

Endret av Squidgirl
Skrevet

Hvis du virkelig ikke merket at du hadde en tegnestift i hælen tror jeg at jeg ville fått sjekket følsomheten osv hos legen? 

• Liker 1
Skrevet
Squidgirl skrev (1 time siden):

Har ingen problem med vekt, ganglaget eller anatomi med føtter :)

Nei, det trenger ikke å være noe som du merker selv. Jeg har heller ikke problemer med vekt, ganglag eller noe som helst som indikerer at det er noe galt. Ikke vondt i føttene, kne, rygg. Ikke unormal slitasje på sko, ikke vansker med å finne sko som passer. Ingenting. Bare tykk hud under føttene.

Likevel fant fotterapeuten ut at jeg ville ha nytte av såler. Analyse av ganglaget mitt viste at jeg belastet enkelte områder under foten mer enn andre. F.eks at noen av tærne trykker hardt mot underlaget når jeg går, mens andre nesten ikke brukes. Hun så også at jeg er litt hulfot, det ante jeg ikke i det hele tatt på forhånd. 

Sålene ble utformet slik at trykket mot føttene ble mer riktig fordelt utover fotbladet, og det reduserte dannelsen av tykk hud.

Og som du skriver selv: å gå barbeint gjør at det danner seg tykk hud. Hvis du slutter å gå barbeint, vil det bedre seg. Men det vil selvsagt ta tid.

Skrevet
Hedda-78 skrev (11 timer siden):

Nei, det trenger ikke å være noe som du merker selv. Jeg har heller ikke problemer med vekt, ganglag eller noe som helst som indikerer at det er noe galt. Ikke vondt i føttene, kne, rygg. Ikke unormal slitasje på sko, ikke vansker med å finne sko som passer. Ingenting. Bare tykk hud under føttene.

Likevel fant fotterapeuten ut at jeg ville ha nytte av såler. Analyse av ganglaget mitt viste at jeg belastet enkelte områder under foten mer enn andre. F.eks at noen av tærne trykker hardt mot underlaget når jeg går, mens andre nesten ikke brukes. Hun så også at jeg er litt hulfot, det ante jeg ikke i det hele tatt på forhånd. 

Sålene ble utformet slik at trykket mot føttene ble mer riktig fordelt utover fotbladet, og det reduserte dannelsen av tykk hud.

Og som du skriver selv: å gå barbeint gjør at det danner seg tykk hud. Hvis du slutter å gå barbeint, vil det bedre seg. Men det vil selvsagt ta tid.

Jeg har veldig høy fotbue, mulig det kan være noe av problemet, takk for utfyllende svar😁

Skrevet
Rumle skrev (12 timer siden):

Hvis du virkelig ikke merket at du hadde en tegnestift i hælen tror jeg at jeg ville fått sjekket følsomheten osv hos legen? 

Jeg har ikke problemer med følsomhet, kjenner kulde å varme, er bare huden som er veldig tykk, dette var en tegnestift som er litt kortere i nålen en det som er vanlig, men likevel :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 18.19):

Baby foot fotmaske

Den tar bare bittelitt av det aller ytterste laget for min del. Som å spytte i Sahara. 

Anonymkode: 3c144...ac4

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Prøver igjen jeg.

Jeg har et problem med veldig tykk hud under føttene mine, har velstelte og pene tær, men huden under føttene mine er så tykk at de fleste underlag kjennes like ut, hender ofte jeg klør under føttene, går jeg barbeint på grov asfalt er det himmelsk 😍akkurat som å bli klødd på ryggen.Huden er ikke tørr og hard, eller sprukket, bare veldig gulaktig og tykk, kjennes veldig stivt ut når jeg kjenner på det.Jeg går regelmessig til fotpleie, og jeg smører føttene hver dag, men likevel føles det som huden bare blir tykkere og tykkere.Min fotpleier  sier jeg bare må leve med det. Noen andre som kjenner seg igjen i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...