Gå til innhold

Sur når han ikke får sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånn er det. Vi er 40 år og vært gift i 15. Vi har tre barn der yngste er 5 og eldste har spesielle behov og krever ganske mye i hverdagen. Når kveldene kommer er jeg dessverre helt utslitt, så det blir sjelden sex på kvelden. Heldigvis er vi begge selvstendig næringsdrivende og jeg har hatt mulighet til å reise hjem på dagtid for å ha sex… Det er i gjennomsnitt én gang i uka. Vi har god sex, men altså ikke så ofte.

Dessverre er det mismatch i våre behov. For min del kunne det gått vært hver 14. dag, mens mannen min helst vil ha sex nesten hver dag. Jeg får ofte høre at jeg må være nesten unormal- én dag i uka er ekstremt sjeldent, mener han. Jeg føler dagene flyr og jeg er generelt veldig sliten av å følge opp barn, jobb og hus. Han bidrar absolutt hjemme, men med barn med spesielle behov blir det uansett mye. 

Når det har gått noen dager siden forrige sex begynner surmulingen. Han blir mutt, svarer surt, er urimelig kranglete osv. Jeg har sagt i klartekst at jeg trenger god stemning i alle fall i timene før sex, men dette skjønner han ikke. Han må ha sex for å klare å være i et ok humør. Og der står vi. Til slutt strekker jeg meg og blir med, noen ganger mest for at jeg ikke orker det dårlige humøret. 

Hva gjør vi i en sånn situasjon? Er virkelig én gang i uka så sjeldent med tre barn og full jobb? 

Anonymkode: af593...cd0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, 1x per uke det er ikke så sjeldent. Det er vel rett under snittet om man skal tenke sånn.

Anonymkode: f41da...af1

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, sånn er det. Vi er 40 år og vært gift i 15. Vi har tre barn der yngste er 5 og eldste har spesielle behov og krever ganske mye i hverdagen. Når kveldene kommer er jeg dessverre helt utslitt, så det blir sjelden sex på kvelden. Heldigvis er vi begge selvstendig næringsdrivende og jeg har hatt mulighet til å reise hjem på dagtid for å ha sex… Det er i gjennomsnitt én gang i uka. Vi har god sex, men altså ikke så ofte.

Dessverre er det mismatch i våre behov. For min del kunne det gått vært hver 14. dag, mens mannen min helst vil ha sex nesten hver dag. Jeg får ofte høre at jeg må være nesten unormal- én dag i uka er ekstremt sjeldent, mener han. Jeg føler dagene flyr og jeg er generelt veldig sliten av å følge opp barn, jobb og hus. Han bidrar absolutt hjemme, men med barn med spesielle behov blir det uansett mye. 

Når det har gått noen dager siden forrige sex begynner surmulingen. Han blir mutt, svarer surt, er urimelig kranglete osv. Jeg har sagt i klartekst at jeg trenger god stemning i alle fall i timene før sex, men dette skjønner han ikke. Han må ha sex for å klare å være i et ok humør. Og der står vi. Til slutt strekker jeg meg og blir med, noen ganger mest for at jeg ikke orker det dårlige humøret. 

Hva gjør vi i en sånn situasjon? Er virkelig én gang i uka så sjeldent med tre barn og full jobb? 

Nei, det tror jeg ikke. I småbarnsfasen er sex en gang i uka faktisk ikke så halvgæli. Mange som har betraktelig mindre enn det. Men "Problemet" er ikke mengden sex, det er kanskje mer ulikt ønske og at dere ikke har funnet noe felles "ordning" på det. Det høres også ut som en stor mismatch i energi og tenningsmønstre... særlig om du trenger god stemning FØR sex og han først er villig til å lage god stemning ETTER sex.

Kanskje dere burde ta en lang og seriøs samtale om dette. Snakke om hvordan dere vil ha det og hva dere begge kan gjøre for å oppnå det.

En god start er å bruke morgenen og formidagene... å satse på kveldssex med barn er egentlig nokså tett. Man er gjerne så sliten at det utgår med høye kneløft. "Fuck first"-filosofien er en god ting :)

Syns derimot ikke du burde "strekke deg" om du absolutt ikke vil. Sex skal være noe man ønsker, noe man vil ha, og ikke føle man blir presset til (selv om det noen ganger er mer "dørstokkmil" enn faktisk ulyst ... og da hjelper det å bli dratt i gang).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Til slutt strekker jeg meg og blir med, noen ganger mest for at jeg ikke orker det dårlige humøret. 

Du har pliktsex altså. Du lærer han at sutringen hans gjør at du gir etter.

For at denne sutringen og surmulingen i det hele tatt skal stoppe, må du faktisk sette foten kraftig ned. Han har ikke rett på sex. Det er det ingen som har.

Anonymkode: 56082...932

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så sjeldent, men forstår begge sidene. Når testosteron bygger seg opp i kroppen med påfølgende sæd produksjon er det sunt med utløsning. Om det ikke kommer via sex så er det jo alternativ både sammen eller han kan ordne seg selv. Prat om løsninger som passer for dere begge.

Anonymkode: e24b2...e32

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sorry. Mannen din er en douche.

Anonymkode: 62945...7a6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sorry. Mannen din er en douche.

Anonymkode: 62945...7a6

Hadde han vært det så hadde det ikke vært noe problem, en douche velger man selv når man putter i seg, og den maser aldri.

800px-Vaginal_bulb_syringe.jpg.4ba33ccb1dc2c60059f7f24aa63ad2a1.jpg

Anonymkode: 0803c...0a5

Skrevet

Får bare lyst til å lappe til mannen din. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (2 minutter siden):

Får bare lyst til å lappe til mannen din. 

Ja, virker som om han har hull i hodet, en lapp kunne vært en god idé for å hindre mer hjernemasse å flyte ut.

Anonymkode: 0803c...0a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hensiktsmessig for ham å bli sur, men det er kjipt å bli avvist.

Han savner ikke at hun skal ha pliktsex. Det er ikke det han vil. Han savner at hun skal føle deg samme som han føler når han ser på henne. Frustrasjonen kommer ut på feil måte.

Derfor er mitt råd å være "the bigger person". Ikke straff ham selv om han er sur. Ikke ha pliltsex. Ikke avvis kos utenom sex.

Prøv å gi bekreftelse og litt forståelse uten å ha dårlig sex.

Anonymkode: f41da...af1

• Liker 1
Skrevet

Vel, når jeg nærmer meg mensen, har jeg kortere lunte. Det har med hormoner og gjøre. På samme måte tror jeg det fungerer for en mann. Når han ikke har hatt sex på en stund, så kan han få kortere lunte. Det har med hormoner å gjøre.

Jeg skjønner greia med at det ikke alltid er lett å ha overskudd nok til sex. Jeg har det på samme måte som deg. En sur mann er ikke akkurat noe som tenner meg. 

Men. Kan han ikke ha litt sex med seg selv som «vedlikehold»? Det gir jo de samme hormonene… 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Testosteron er i alle fall ikke årsaken..Vi er mange kvinner som blir like sur av menn som bare ønsker sex ukentlig og annenhver uke. Dere er jo rett og slett bare ikke sa kompatible, seksuelt, så dere må vel egentlig bestemme dere for om dere greier leve med forskjellene og sette pris på hverandre likevel, fremfor å forsøke endre den andre.

Anonymkode: d9ac3...eb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noe fra kondomeriet til ham for å runke med. Ser stadig reklame for slike ting. Da får han ut testosteronet sitt daglig 😃😛

Anonymkode: 62d6a...3d8

AnonymBruker
Skrevet

Standardproblemet. La han ta noen andre, så løser det seg.

Anonymkode: 38e52...f95

• Liker 2
Skrevet

Du skal aldri ha sex uten å ha lyst. Aldri.
Da får han heller leve med syra si. Ignorer det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde synst en gang i uka var for lite.  Jeg kan vel også bli litt mutt hvis det går lenge mellom hver gang. Mest fordi det er sårt å føle på at den jeg elsker ikke har mer lyst på meg. Samtidig som at det selvsagt er et fysisk behov som bygger seg opp når man går i dagesvis og er kåt. 

Men det er jo ingen fasit her. 1 ganfg i uka er passe for  noen, for mye for noen, og for lite for andre.

Hilsen mann som gjør husarbeid 😅

Anonymkode: 4dbeb...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis man får følelsen av at partneren bare deler ut sex eller holder igjen, og styrer det hele, at det ikke er et samspill, da kan man bli frustrert.  sier ikke at det er tilfelle her, men kan han oppleve det sånn...det handler om hormoner hos begge - og en bekreftelse på at man er elsket. 

Anonymkode: ac61e...c86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde synst en gang i uka var for lite.  Jeg kan vel også bli litt mutt hvis det går lenge mellom hver gang. Mest fordi det er sårt å føle på at den jeg elsker ikke har mer lyst på meg. Samtidig som at det selvsagt er et fysisk behov som bygger seg opp når man går i dagesvis og er kåt. 

Men det er jo ingen fasit her. 1 ganfg i uka er passe for  noen, for mye for noen, og for lite for andre.

Hilsen mann som gjør husarbeid 😅

De kvinnene som sier at husarbeid er nøkkelen til kvinners sexlyst, juger. Men det har du gjerne alt oppdaget😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De kvinnene som sier at husarbeid er nøkkelen til kvinners sexlyst, juger. Men det har du gjerne alt oppdaget😂

Avlastning med husarbeid og oppfølging av barn bidrar til mindre sliten kone og mer overskudd til annet, som sex, jo. 

Anonymkode: 215a1...656

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

😅

for å si det sånn: hadde man satt det opp som et polynom der sex var en funksjon av husarbeid, så hadde du i alle fall kunne plottet en graf med adskillige vendepunt etterpå 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...