Gå til innhold

Ekte menn har skjegg...?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies så, at ekte menn har skjegg. Men jeg er en mann på 35 som fremdeles ikke har ordentlig skjeggvekst. "3 dagers" skjegget mitt bruker jeg 3 uker på å skaffe. Orker heller aldri la det gro så lenge, for det er 2 uker med "mopedbart" først. Og det er kun slik 'goatee skjegg' jeg får. Får flekkvis skjegg på halsen og kinnet. Både min bror og far har full skjeggvekst, egentlig alle menn i min slekt har det. Føler nesten det er litt urettferdig at jeg ikke får det. Er det noen tiltak jeg kan gjøre for å få bedre skjeggvekst? Eller må jeg bare leve for alltid med smooth babyface? 

Anonymkode: 30042...25f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekte menn defineres ikke av hårvekst i ansiktet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ekle menn har skjegg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke menn med skjegg. 

Anonymkode: 2d412...200

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting som heter ekte menn eller ekte kvinner for den saks skyld. Vi er i 2023, det er på tide å fjerne slike diskriminernde utrykk som dette og andre slik som "ta det som en mann" osv.

Fantastiske menn kommer i alle former og farger og hårvekst har ingenting med det å gjøre. En hårløs kvinne er like mye kvinne som en med vakre lange lokker.

Anonymkode: 72f86...deb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er vel alle på et spektrum. Det finnes jo mange kvinner som har mer skjegg enn ts også. Har vel mye med kjønnshormoner og gjøre.

Anonymkode: c4b82...c8f

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er menn som har sagt for å undertrykke andre menn. Alt det der "ekte menn" greiene er toxic masculinity.

Personlig liker jeg ikke skjegg på menn. Noen få kler det i mine øyne men ikke mange og det er upraktisk og ubehagelig i forbindelse med kyssing og oralsex

Anonymkode: f0871...782

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sies så, at ekte menn har skjegg. Men jeg er en mann på 35 som fremdeles ikke har ordentlig skjeggvekst. "3 dagers" skjegget mitt bruker jeg 3 uker på å skaffe. Orker heller aldri la det gro så lenge, for det er 2 uker med "mopedbart" først. Og det er kun slik 'goatee skjegg' jeg får. Får flekkvis skjegg på halsen og kinnet. Både min bror og far har full skjeggvekst, egentlig alle menn i min slekt har det. Føler nesten det er litt urettferdig at jeg ikke får det. Er det noen tiltak jeg kan gjøre for å få bedre skjeggvekst? Eller må jeg bare leve for alltid med smooth babyface? 

Jeg fikk ikke skikkelig skjegg (eller hår på brystet) før jeg rundet 40. Plutselig så kom det bare. 

Anonymkode: 5de16...ba6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull :) Noen har mye, noen har lite, noen liker det og noen liker det ikke. 

Anonymkode: 05b22...803

• Liker 1
Skrevet

Helst ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk ikke skikkelig skjegg (eller hår på brystet) før jeg rundet 40. Plutselig så kom det bare. 

Har faktisk kommet ett enkelt hårstrå på brystet mitt i de senere år her. Kanskje det er håp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 2 år eldre enn deg.

Kinnene mine er nesten glatt som en barnerumpe. Skjegget ellers er pistrete og tynt. så jeg barberer meg hele tiden. Generelt dårlig med hårvekst på kroppen min.

Har til gode å se voksne menn med mindre skjeggvekst enn meg. Tipper det må være noe hormonelt som er feil.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har faktisk kommet ett enkelt hårstrå på brystet mitt i de senere år her. Kanskje det er håp.

Det kommer nok når du mister ungdommen, som er rett rundt hjørnet. Da blir kroppen blir mer grov. Du får rynker. Grå hår. Det er tøft å bli middelaldrende. Triste greier. 

Skrevet

Absolutt ikke. 

Jeg har hatt kraftig skjeggvekst siden tenårene, men det er ikke før de siste årene at jeg har anlagt 7-dagersskjegg. Føler likevel at jeg, i slutten av 30-årene, er en av veldig få menn på min alder som har skjegg, og jeg føler meg ikke akkurat mer mann enn resten. 

Skrevet

Det har vel vært in med skjegg en stund, men egenlig ingen tvang. Så bare vær barbert.

Så kan du jo gjøre litt stas ut av barberingen, med varme håndkkær, såpe og høvel eller kniv osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt skjegg. Synes det får menn til å se 30 år eldre ut enn deres egentlige alder, og er ekkelt å kjenne mot ansiktet.

Andre liker det, men man kan jo ikke gjøre alle tillags.

Anonymkode: a6d0b...ad9

AnonymBruker
Skrevet

ingen skjegg, ingen mann.

Anonymkode: e188f...66c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...