AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Del Skrevet 4. juli 2023 Mitt barn begynner på stor avdeling i barnehage denne høsten. Til nå har hun hatt hel parkdress og regndress. Lurer på om vi skal kjøpe todelt utetøy eller ikke. Hva er det vanlige? Forstår at begge deler er helt fint, men vil at hun ikke skal skille seg unødig ut. Da hun var på tilvenning var det så varmt at ingen hadde på seg uteklær, så fikk ingen tips der. Setter pris på svar fra både foreldre og barnehageansatte. Anonymkode: ac056...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Del Skrevet 4. juli 2023 Pedagog her Ser oftere enn før at barna har todelt, særlig vår og høst. Jeg liker det, også på vinteren. Sørg for å kjøpe en bukse med seler som går litt opp på ryggen om du velger det. Jeg hadde kjøpt det om jeg skulle kjøpt uteklær til mitt barn. Anonymkode: 40feb...f20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Del Skrevet 4. juli 2023 Siste året i barnehagen Anonymkode: 6f8d5...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Del Skrevet 4. juli 2023 De fleste har hel dress ut barnehagen og ofte i både første og andreklasse også, er min erfaring. Men regntøy har jeg alltid hatt todelt, ofte trenger de feks bare regnbukse, kan bli klamt med hel dress om det ikke regner med bare er vått på bakken.. Anonymkode: afe76...fd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Del Skrevet 4. juli 2023 Begge våre har heldress vinterdress (eldste er 5) Men begge har brukt todelt om vår/simmer/høst fra de var 3 ca. Anonymkode: c3427...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Del Skrevet 4. juli 2023 Hadde begge deler fra 4 år Anonymkode: 2101c...de4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Del Skrevet 4. juli 2023 På høst/vår todelt, men vinterdress bør være hel frem til barneskolen eller 2. klasse. Det tar mye lengre tid å kle på seg både bukse med seler og jakke med glidelås enn å bare hoppe i dressen. Anonymkode: 75290...02b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Del Skrevet 4. juli 2023 Regntøy bør iallfall være todelt Anonymkode: d19a5...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Del Skrevet 4. juli 2023 Hadde både dress og jakke/bukse høst/vår siste året i barnehagen, brukte kun det todelte. Begge dele hang i barnehagen, så gutten eller de voksne der valgte todelt hele tiden. Vinteren derimot, er dress bedre da de uansett må ha på over/underdel, og går fortere å ha på seg. Gutten som nå er ferdig i 1.klasse, har todelt skalljakke/bukse. Men på skolen ser jeg de stort sett springer ut med kun jakke så lenge det ikke regner. Så buksen er lite brukt. Gutten vil og ha heldress til vinteren; går fortere å ta på seg. Friminuttene er jo ikke så lange, så greit å hoppe inn i dressen. Han hadde også vinterregndress til våte dager, og ønsker nå kun å bruke dress til regntøy også. Går fortere enn å ha på seg todelt sier han. Anonymkode: 73bb7...f19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Del Skrevet 4. juli 2023 Eneste heldress vi har brukt er vinterdressen og vinterregndressen. Ellers har det vært todelt fra start her. Anonymkode: 324f3...8ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 4. juli 2023 #11 Del Skrevet 4. juli 2023 Vi har brukt heldress ut første klasse. Regndressen blir brukt til hun vokser ut av den nå, og så blir det vel todelt. På små barn er helt regntøy definitivt best. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå