AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Hei! Har en sykkel som ikke har vært i orden siden den ble kjøpt for ett år siden. Var innom butikken første gang i høst, de fant ikke noe feil på den. Var innom igjen da våren kom og oppdaget at den samme feilen var høyst aktuell.. De "reparerte" den og fikk 500 kr. Leverte den inn igjen etter en uke med samme feil. De holdt den i tre uker. Skulle hente den nå. Da hadde de byttet noen deler og skulle ha 1200 kr. Kan de bytte deler uten å ringe meg først og informere? Må jeg betale? Kan jeg evt heve kjøpet nå eller må jeg ta den tilbake først og oppdage feilen på nytt? Noen som vet hva loven sier? Anonymkode: eec5c...cf4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Vent litt... Du har betalt for reparasjoner? Kjøpte du sykkelen brukt, eller er det en annen grunn til at dette ikke går på garanti? Anonymkode: fb88c...24b
Babyyoda Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Kjøpte den ny.. Var ikke jeg som hentet den gang nr2, så ble litt sjokka over at vedkommende måtte betale.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Babyyoda skrev (1 minutt siden): Kjøpte den ny.. Var ikke jeg som hentet den gang nr2, så ble litt sjokka over at vedkommende måtte betale. Men hva slags skade dreier det seg om? Er det du som har ødelagt den? Eller har den bare gått i stykker? Hvis du har krasjet den gir det mening at du skal reparere, men hvis det er feil på varen skal du selvfølgelig ikke betale! Hvis det er feil på varen og de har reparert samme feil tre ganger har du faktisk krav på ny vare... Anonymkode: fb88c...24b
Babyyoda Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Nei, den har vært slik siden kjøpet. Og nå hadde de byttet deler for å se om det kunne ha noe for seg. Ikke slitasje..
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Da ville jeg krevd pengene for reparasjon tilbake, samt hevet kjøpet. Jeg hadde nok heller kjøpt sykkel av noen seriøse som kjenner loven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§30 Anonymkode: fb88c...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå