Gå til innhold

Brekkbønner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan beskrive for meg hva brekkbønner smaker? Har hørt det skal være så bra å spise, men har ikke smakt det før. Og hvor får jeg kjøpt det? Har de det i vanlige matbutikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De smaker litt mer grønt enn sukkererter.

De er veldig gode, smaker best når de bare er dampet sånn at de akkurat blir varme.

Butikkene bruker å ha dem i nærheten av sukkerertene, men har aldri sett det på Rema/rimi. Har sett det på obs safari og litt mer velassorterte butikker.

Jeg handler mine i min lokale innvandrere butikk.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Finnes også i frysedisken. Brekkbønner er godt! Gjerne smørdampet som tilbehør til alt kjøtt. Absolutt verd å prøve!

Skrevet

Da må det prøves ;) Noen som vet en pris på disse? billig, dyrt? student her :ler:

Skrevet

Vet ikke hva de frosne koster,men ferske koster 29 kr kiloen hos min lokale tyrker( ja, han er faktisk tyrker).

Skrevet

Jeg liker å surre lettkokte brekkbønner og aspargesbønner i olivenolje sammen med finhakket hvitløk. :)

Ellers er nok ikke friske grønne bønner den billigste grønnsaken nå på vinterstid, de jeg kjøpte forrige helg var importert fra Kenya og kostet drøyt 20 kr for en liten pakke.

Gjest Fruktfat
Skrevet

vel, mine svigerforeldre forteller at tenåringsguttene der faktisk synes det er GODT! jeg sunes det smaker som vanlige grønnsaker jeg. bedre enn brokkoli, men ikke like godt som gulrøtter :kgblunk:

vi har kjøpt en diger pose i sverige, der ligger det i frysedisken med andre grønnsaker (heter haricot verts der)

Skrevet

Jeg syns brekkbønner bare smaker grønt, jeg :kvalm:

Skrevet

Jeg må ha dem i stuing med hvit saus for at jeg skal like dem, men da er de veldig gode! Aner ikke hva de koster da de jeg spiser alltid kommer fra hagen til mamma

Skrevet

Jeg er veldig glad i de fleste grønnsaker, men ikke i brekkbønner. Jeg synes de knirker mellom tennene selv når de er lettkokt. Og koker jeg dem mer, blir de bare ekle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...