Gå til innhold

Surdeigstarter skiller seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva jeg gjør feil? 

Anonymkode: 9811c...594

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du gjør feil, men jeg sliter med at den begynner å lukte maling selvom jeg gjør alt riktig… Har du prøvd Skillebekks nødhjelp?

Anonymkode: cb6b3...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Når skiller den seg da? I kjøleskapet når den har stått en stund eller når du har matet den og den skal være klar til baking?

Anonymkode: e8f27...07b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når skiller den seg da? I kjøleskapet når den har stått en stund eller når du har matet den og den skal være klar til baking?

Er på dag 5 av å lage en, følger Matprat sin fremgangsmåte 😊 

Så den står på benken og er blitt matet fem dager på rad nå (den skilte seg i går, jeg tok av "vannet" og matet på nytt), og nå skiller den seg igjen 😄🙈 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet ikke hva du gjør feil, men jeg sliter med at den begynner å lukte maling selvom jeg gjør alt riktig… Har du prøvd Skillebekks nødhjelp?

Anonymkode: cb6b3...fa0

Huff! 

Takk for tips, skal sjekke ut 😀 

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ingenting feil, det er helt normalt at den skiller seg når du er i oppstartfasen. Bare rør det inn igjen og fortsett slik som du har gjort etter oppskrift. Min var også slik når jeg laget min for snart 2 år siden, men rundt dag 10 så skjedde det en tydelig endring og den både luktet og så rett ut, om du skjønner.

Nødhjelp tror jeg ikke du trenger å tenke på ennå. Gi det et par dager og se om det ikke kommer seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...