Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi skal på bilferie fra Drammen til Nederland. Noen som har tips til kjørerute og morsomme overnattingssteder? Både på turen ned/opp og i Nederland? 
Har to barn, på 12 og 14 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste tipset jeg har er å ta Kristiansand - Eemshaven eller Oslo - Kiel minst en av veiene. Veien om Sverige og Danmark er dønn kjedelig tur-retur.

Anonymkode: 4c765...41c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eneste tipset jeg har er å ta Kristiansand - Eemshaven eller Oslo - Kiel minst en av veiene. Veien om Sverige og Danmark er dønn kjedelig tur-retur.

Ikke Kr.sand - Eemshaven, Herregud for ei kjedelig drittferje sammenlignet med Oslo - Kiel. Til og med Stena fra Gøteborg - Kiel er bedre.

Når du er i land i Kiel, tar du A1 eller A 2  litt sør for Hamburg. Da kjører du ned på "en halv dag". Trenger ikke overnatting.

Anonymkode: 637d7...a23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt Color Line sin Superspeed fra Larvik til Hirtshals.  Skal dere raskt til feks Amsterdam derfra så brukes det ca 10 timer. Dessuten kjører dere jo rett forbi Legoland... :)

Anonymkode: 9c69c...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Hei,

vi skal på bilferie fra Drammen til Nederland. Noen som har tips til kjørerute og morsomme overnattingssteder? Både på turen ned/opp og i Nederland? 

ikke tips til selve turen, nå vet ikke jeg hva planen deres er, men med 2 barn på 12 og 14 år ville jeg så absolutt dratt til walibi Holland, og overnatte i husene som ligger i tilknytning til parken. Men dere har kanskje allerede planer om å dra til Walibi siden dere skal til Nederland med ungdommer?

Anonymkode: 53848...541

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Den går ikke lenger til Emmershaven men til Emden som ligger i Tyskland.

Skrevet

Nederland er bra ferieland!

Steder å dra:

1. Jeg har flere ganger kjørt forbi Corpus utenfor Leiden, og hatt veldig lyst å dra dit. Men det har aldri blitt tid til det. Jeg hører det skal være veldig bra: https://corpusexperience.nl/en.

2. Amsterdam er alltid en vinner. Hvis dere vil i Anne Franks hus pleier køen å stå rundt kvartalet. Anbefaler å forhåndskjøpe billetter for å slippe køen. Ellers er jo Rijksmuseum veldig bra, med berømte Rembrandter, men det er kanskje ikke førstevalget når man er 12 og 14 :)

3. Av byer verdt å se er Delft verdt å nevne. Det er her det berømte delft-porselenet kommer fra (og de blå og hvite flisene). Porselensfabrikken er der ennå. Det er en gammel, koselig gamleby, som føles litt som et "mini-Amsterdam". 

4. Haag er en fin by, med hyggelig gamleby. Her ligger også parlamentet og statsministerens kontor (Binnenhof-  verdt en tur i "bygården"). I bydelen Scheveningen har de en veldig lang sandstrand for dem som liker å bade, med promenade og masse restauranter og kafeer. Hvis man skal til Haag, er Eschermuseet også verdt en tur.

Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg vil annbefale en tur innom Wuppertal i utkanten av Ruhrområdet. Og kjøre med byens berømte svevebane. Dette er en jernbane hvor togene henger under skinna. Utrolig kul opplevelse.

Skrevet
Kjetil E skrev (5 minutter siden):

Jeg vil annbefale en tur innom Wuppertal i utkanten av Ruhrområdet. Og kjøre med byens berømte svevebane. Dette er en jernbane hvor togene henger under skinna. Utrolig kul opplevelse.

Ja enig, men wuppertal i seg selv må være Europas kjedeligste by. Med mindre man er ihuga Derrick fan og vil ha det å ha vært i Horst Tapperts føde/hjemby på bucketlisten. Eller tar turen innom dyreparken i Wuppertal. Det er en opplevelse 

AnonymBruker
Skrevet
Bovina sancta skrev (2 timer siden):

Nederland er bra ferieland!

Steder å dra:

1. Jeg har flere ganger kjørt forbi Corpus utenfor Leiden, og hatt veldig lyst å dra dit. Men det har aldri blitt tid til det. Jeg hører det skal være veldig bra: https://corpusexperience.nl/en.

2. Amsterdam er alltid en vinner. Hvis dere vil i Anne Franks hus pleier køen å stå rundt kvartalet. Anbefaler å forhåndskjøpe billetter for å slippe køen. Ellers er jo Rijksmuseum veldig bra, med berømte Rembrandter, men det er kanskje ikke førstevalget når man er 12 og 14 :)

3. Av byer verdt å se er Delft verdt å nevne. Det er her det berømte delft-porselenet kommer fra (og de blå og hvite flisene). Porselensfabrikken er der ennå. Det er en gammel, koselig gamleby, som føles litt som et "mini-Amsterdam". 

4. Haag er en fin by, med hyggelig gamleby. Her ligger også parlamentet og statsministerens kontor (Binnenhof-  verdt en tur i "bygården"). I bydelen Scheveningen har de en veldig lang sandstrand for dem som liker å bade, med promenade og masse restauranter og kafeer. Hvis man skal til Haag, er Eschermuseet også verdt en tur.

Ja  +  Madurodam, "lilleputtbyen".  Slår Legoland ned i støvlene.

Anonymkode: 637d7...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...