AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Jeg irriterer meg vanvittig over ulike bedrifter, som man gjerne har et kundeforhold til, er umulig å nå annet enn ved å ringe på dagtid! Er det så forbanna vanskelig å ha en mailadresse eller et kontaktskjema tilgjengelig og svare skriftlig?? I mitt tilfelle har jeg ikke mulighet til å sette meg i telefonkø i min egen arbeidstid og ei venninne med sosial angst hater å prate i telefonen. Ikke noe debatt her egentlig, kun meg som øser ut av min frustrasjon. Hadde vært gull om noen ledere i diverse bedrifter leste dette og gjorde noe med problemet. Anonymkode: 2f0ee...c7b 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Det kan da ikke være mange bedrifter som er slik nå til dags? Anonymkode: 90b96...c77 3
Million Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Har omtrent samme "problem" selv i dag. Sitter med en papir-resept (fra veterinær) og jeg vet at apotekene oftest ikke har dette legemiddelet inne, men må bestille det inn. Derfor vil jeg gjerne RINGE dagen før eller et par dager før, og bestille det over telefon, slik at jeg sparer meg selv for en halvtimes gåtur frem og tilbake TO ganger. Først for å bestille over disk, og så for å hente dagen etter. Har prøvd å ringe apoteket i dag, men de svarer ikke. Det ringer og ringer. Står i kø, og det er ringesignal. Ikke noe svar. Lette litt på nettet etter en mulighet til å sende en melding til dem om dette legemiddelet til hunden min, og be dem bestille det inn, så jeg slapp å gå to ganger.... men nei. Ingen mulighet til å nå dem skriftlig eller pr noen meldingsform. Er så irriterende å bruke så mye tid på å FÅ TAK I en bedrift! 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan da ikke være mange bedrifter som er slik nå til dags? Anonymkode: 90b96...c77 Det er tvert i mot flere og flere som kun har telefon, evt chat, og ingen mulighet for skriftlig kommunikasjon. Anonymkode: 2f0ee...c7b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er tvert i mot flere og flere som kun har telefon, evt chat, og ingen mulighet for skriftlig kommunikasjon. Anonymkode: 2f0ee...c7b Chat er skriftlig kommunikasjon. Anonymkode: c022a...3b1 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Chat er skriftlig kommunikasjon. Anonymkode: c022a...3b1 Tror du skjønner forskjellen hvis du prøver. Chat krever at du sitter i kø og kan sitte oppmerksom i både køen og under samtalen. Det kan ikke jeg og mange andre i vår egen arbeidstid. Anonymkode: 2f0ee...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du skjønner forskjellen hvis du prøver. Chat krever at du sitter i kø og kan sitte oppmerksom i både køen og under samtalen. Det kan ikke jeg og mange andre i vår egen arbeidstid. Anonymkode: 2f0ee...c7b Det kommer nå helt an på hvordan chaten deres er organisert. Skriftlig er det okke som. Anonymkode: c022a...3b1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Eller de som har mulighet for skriftlig kommunikasjon, og oppfordrer til det, men ikke svarer før lenge etterpå! ( et eksempel-en lokal hudpleiesalong her feks sier at de kun tar i mot bookinger via messenger, og fra de leste meldingen til de svarte om ledig tid gikk det halvannen uke!) Anonymkode: 9e33a...722
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Du kan som regel søke opp siden deres på facebook og kontakte dem på messenger. Anonymkode: 126c2...94c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer nå helt an på hvordan chaten deres er organisert. Skriftlig er det okke som. Anonymkode: c022a...3b1 Men kjære deg, dette er min tråd og min frustrasjon går på at jeg ikke kan sitte i kø med private ting i arbeidstiden. Chat og telefon går derfor for det samme, jeg trenger mailmulighet, evt kontaktskjema. Jeg kan selvfølgelig sende brev pr post, fryyyktelig tungvint for begge parter. Derfor tragisk at de ikke tar imot mail. Anonymkode: 2f0ee...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan som regel søke opp siden deres på facebook og kontakte dem på messenger. Anonymkode: 126c2...94c Flere og flere kutter ut dette også. Anonymkode: 2f0ee...c7b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Hvem er det snakk om? Vi stengte mail-info hvor jeg jobbet før når vi hadde for mye backlog. Det gikk likevel an å sende mail om man hadde adressen fra før. Anonymkode: 54fc6...178
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 Veldig opp og ned føler jeg. Nå har jeg forøvrig et problem med en sveitsisk klokke-produsent. Søker deler og veiledning for service. Gjøres ikke her i landet, merket finnes ikke i Scandinavia i det hele tatt. De har ment tidligere at jeg må sende denne dyre og sjeldne klokka til fabrikken deres i Sveits. Arrogant holdning. Posten? Ikke faen om jeg tør.. Anonymkode: 0f376...ee1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Veldig enig. Ta feks Telenor, som insisterer på at du skal ringe nesten uansett. Tidligere gikk det an å få kontakt på chat, men nå har de bare den idiotiske chatboten sin. Anonymkode: f67d7...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig enig. Ta feks Telenor, som insisterer på at du skal ringe nesten uansett. Tidligere gikk det an å få kontakt på chat, men nå har de bare den idiotiske chatboten sin. Anonymkode: f67d7...2c0 Men chaten deres er jo bare å si at du vil snakke med et menneske. Får kontakt med en gang jeg. Aldri hatt noen problemer med det. Hei hva kan jeg hjelpe deg med? Snakk med et menneske. Vent litt så kommer det en og tar over samtalen. Så enkelt og så fort. Anonymkode: ce7b0...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men chaten deres er jo bare å si at du vil snakke med et menneske. Får kontakt med en gang jeg. Aldri hatt noen problemer med det. Hei hva kan jeg hjelpe deg med? Snakk med et menneske. Vent litt så kommer det en og tar over samtalen. Så enkelt og så fort. Anonymkode: ce7b0...cf5 Dette har ikke vært tilgjengelig hos meg på minst et år. Det må være Norges dummeste chatbot, hos enkelte andre firma har jeg faktisk opplevd at de klarer å svare på ting på egenhånd. Anonymkode: f67d7...2c0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har ikke vært tilgjengelig hos meg på minst et år. Det må være Norges dummeste chatbot, hos enkelte andre firma har jeg faktisk opplevd at de klarer å svare på ting på egenhånd. Anonymkode: f67d7...2c0 Rart. Er bare noen uker siden ei hyggelig dame hjalp meg med mange spørsmål. Anonymkode: ce7b0...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Rart. Er bare noen uker siden ei hyggelig dame hjalp meg med mange spørsmål. Anonymkode: ce7b0...cf5 Du verden, min "Telmi" sier alltid det ikke er mennesker tilgjengelig på chat. Og jeg har prøvd mange ganger, for det er stadig vekk problemer med alt fra nettforbindelse til plutselige fakturaer på ting jeg ikke har bestilt. Anonymkode: f67d7...2c0
mmd Skrevet 5. juli 2023 #19 Skrevet 5. juli 2023 Enig. Skulle gjerne sendt en e-post til dnb, det får ikke lengre.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #20 Skrevet 5. juli 2023 Så enig! Jeg ønsker ofte skriftlig svar. Spesielt hvis det er snakk om problemer med et produkt / kjøp. Hvis man ringer så er det ofte tilfeldig hvem man snakker med og har flere ganger opplevd at de ikke gjør jobben sin. Neste gang treffer man en annen. Og man har ingen bevis. Anonymkode: 58928...f93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå