AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Andre som også har det sånn? Anonymkode: e2e92...216
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Sikkert mange det. Men du kan jo endre på dette, men du må gjøre noe med det. Anonymkode: d4af6...052 2
Jonas95 Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Nesten.... men jeg er en veldig introvert person så jeg liker det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkert mange det. Men du kan jo endre på dette, men du må gjøre noe med det. Anonymkode: d4af6...052 Hvordan? Hvor møter man folk? Anonymkode: cd06f...c46 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Den eneste som kan endre det er deg selv. Og den eneste måten å gjøre det på, er å ta initiativ. Anonymkode: d78e0...c84 1
norw Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan? Hvor møter man folk? Anonymkode: cd06f...c46 Kommer an på kjønn og alder. Jeg merker selv at det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker nå som jeg er M39 og fremstår som yngre. Om fem år er det kanskje greiere, ettersom det er mange på 45-55 som treffes via Facebook-grupper. Trolig lettere å bli kjent med folk som dame, men om man kommer i kontakt med menn er det gjerne noe mer enn vennskap man har i kikkerten. Ikke at jeg er ensom eller noe, jeg har jevnlig kontakt med folk på tlf, treffer venner hver uke osv, men tenker at det skulle vært flere arenaer for å treffe folk på ca 25-40.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 Jonas95 skrev (På 4.7.2023 den 14.40): Nesten.... men jeg er en veldig introvert person så jeg liker det. Samme her. Liker veldig godt å holde på med mine ting alene, og savner ikke venner. Men har en del familie til gjengjeld, noe sosialt behov utover det har jeg ikke. Anonymkode: 60cf6...879 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Jeg har et sosialt liv utenom jobb, men sliter faktisk litt med dem som er «gift» med jobben. Jeg merker dem har lite å ta seg til utenom jobb, så de finner allslags påskudd til å finne på noe sammen med kollega etter jobb. Teambuilding, avslutninger (altså.. vi trenger ikke teambuilding en gang i mnd og ut å spise etter jobb en gang i mnd). Det er noe hver mnd etter jobb som vi blir invitert på sammen med kollega Sikkert hyggelig for dem som har lite sosialt liv, men for meg blir det er ork. Og jeg mer dem pusher at jeg må bli med (de ønsker tettere bånd og knytte mer kontakt med de ansatte) jo mer trekker jeg meg unna. Jeg liker i prinsippet ikke å omgås kollega utenom jobb. Anonymkode: e19ae...78b 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Ja, samme her. Er alenemamma, så jeg kommer meg ikke ut for å møte folk heller. Anonymkode: 3af5e...ff3
Tvist Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Jeg trener med andre, en sosial idrett. Frivillig arbeid er også en god måte.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Jeg sosialiserer med mann og barn. Treffer mine foreldre 1-2 ganger i måneden. Blir kanskje litt prat om ungene ved henting/levering i bhg av og til. Har en slags venninne som jeg prater med 4-5 ganger i året. Så ja, utenom mann og barn er jobben min største sosiale arena. Jeg fikk ny jobb for et års tid siden, og her sitter alle bare på hjemmekontor, har aldri møtt noen av kollegaene mine fysisk... og ingen er interessert i å prate om annet enn jobb, og da kortest mulig, som regel bare på 15-min standup-møter daglig.. Så null sosial kontakt. Og DET merker jeg godt. Jeg ser nå etter andre jobber, for nå har jeg jo INGEN sosial kontakt utenom mannen og ungene omtrent.. Anonymkode: 6e7c3...de9 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Jeg synes ikke arbeidslivet er sosialt... Der møter man jo folk man ikke har valgt selv, for å tjene penger til å overlever. Hva er sosialt med det? Anonymkode: 5d5c8...7d6
cisco1 Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Samme her, men har en fysisk jobb. Orker ikke å gjøre noe spesielt med noen etter jobb.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 cisco1 skrev (Akkurat nå): Samme her, men har en fysisk jobb. Orker ikke å gjøre noe spesielt med noen etter jobb. Arbeidslivet er slitsomt, mange orker ikke noe mer den dagen.. Anonymkode: 5d5c8...7d6 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, samme her. Er alenemamma, så jeg kommer meg ikke ut for å møte folk heller. Anonymkode: 3af5e...ff3 Har du undersøkt om det finnes foreninger der du bor? Enestående familier dekker ganske bredt. Anonymkode: 74521...189
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har et sosialt liv utenom jobb, men sliter faktisk litt med dem som er «gift» med jobben. Jeg merker dem har lite å ta seg til utenom jobb, så de finner allslags påskudd til å finne på noe sammen med kollega etter jobb. Teambuilding, avslutninger (altså.. vi trenger ikke teambuilding en gang i mnd og ut å spise etter jobb en gang i mnd). Det er noe hver mnd etter jobb som vi blir invitert på sammen med kollega Sikkert hyggelig for dem som har lite sosialt liv, men for meg blir det er ork. Og jeg mer dem pusher at jeg må bli med (de ønsker tettere bånd og knytte mer kontakt med de ansatte) jo mer trekker jeg meg unna. Jeg liker i prinsippet ikke å omgås kollega utenom jobb. Anonymkode: e19ae...78b Jeg er så enig med deg. Selvsagt er det trist at folk ikke har et sosialt liv utenfor jobben, men jeg syns ikke de kan regne med at kollegene skal stille opp heller. Man kan faktisk ikke tvinge folk til å være sosiale. Jeg har vært åpen om dette på min arbeidsplass ettersom det legger et uforholdsmessig stort press på oss andre og på fritiden vår. Som noen har skrevet over her, så har man et ansvar selv for å ha et sosialt liv. Man kan også skaffe seg ting å holde på med når man er alene. Selv er jeg sosial på jobb, men har venner og egne hobbier/interesser. Jeg forventer at kolleger også har det, faktisk. Anonymkode: 37895...64a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 15.45): Hvordan? Hvor møter man folk? Anonymkode: cd06f...c46 Vel, hvordan tror du folk møter folk? (Det er ikke et retorisk spørsmål. Hva tror du selv? Du kan jo begynne med å sjekke ut hvordan dine foreldrene traff sine venner? Hvordan traff slektningene dine sine venner? Hvordan traff folk du jobber med sine venner?) Anonymkode: 5d96e...b24
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, hvordan tror du folk møter folk? (Det er ikke et retorisk spørsmål. Hva tror du selv? Du kan jo begynne med å sjekke ut hvordan dine foreldrene traff sine venner? Hvordan traff slektningene dine sine venner? Hvordan traff folk du jobber med sine venner?) Anonymkode: 5d96e...b24 Jeg forstår heller ikke dette. Jeg er selv både usosial og introvert, og oppsøker ikke folk aktivt i det heletatt. Men venner har jeg jo. Hvordan går det an at man ikke har venner? Fungerer man da sosialt, og kan man forvente at kolleger skal stille opp? Anonymkode: 37895...64a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår heller ikke dette. Jeg er selv både usosial og introvert, og oppsøker ikke folk aktivt i det heletatt. Men venner har jeg jo. Hvordan går det an at man ikke har venner? Fungerer man da sosialt, og kan man forvente at kolleger skal stille opp? Anonymkode: 37895...64a En kollega skal jo ikke stille opp for deg utenom jobben. Anonymkode: 5d5c8...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En kollega skal jo ikke stille opp for deg utenom jobben. Anonymkode: 5d5c8...7d6 Jeg er helt enig. Anonymkode: 37895...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå