AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Litt undrende til hvordan jeg skal starte, det nærmeste ordet jeg finner for å beskrive situasjonen min er tomhet. Mye om ikke mesteparten av det står på meg, da det er jeg som har det tungt i utgangspunktet, mannen min sier alt er greit for han sin del. Jeg er som alle andre, har barn og jobb og alt som følger med, det har vært en tung tid pga sorg relatert til plutselig dødsfall i nær relasjon. Jeg er dårlig til å kommunisere følelsene mine, jeg har i hvertfall blitt det, så jeg får ikke uttrykt hva som foregår i tankemønsteret eller følelseslivet mitt. Det er en stor avstand i mellom meg og min mann nå, selvom han sier det er noe jeg føler mer på enn han, og at jeg må være litt mer positiv. Jeg føler meg til gjengjeld fremmed, for mannen min, gjenværende familie, venner og ikke minst meg selv. Det føles ut som jeg bare e r, ikke noe mer enn det. Har noen noe tips? Anonymkode: 320c0...9f2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Psykolog 🙂 Hjelp til å sortere tankene dine 🙂 Anonymkode: 3ea67...5d2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Psykolog 🙂 Hjelp til å sortere tankene dine 🙂 Anonymkode: 3ea67...5d2 Ja, det tar jeg i bruk, om jeg er så dreven på å dele alt der er nok en annen sak Anonymkode: 320c0...9f2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 For å komme i bedre kontakt med egne følelser har det for meg hjulpet å lese litt emosjonell litteratur. Ikke krim og den slags, men bøker som går mer på familiære relasjoner. Jeg trengte på en måte litt hjelp, eller noen eksempler, på hvordan man kan forklare følelser med ord. Man må selvsagt være forsiktig med å speile seg i fiksjon, men for meg var det til hjelp. I tillegg har jeg lest om temaet i bøker og artikler skrevet av psykologer. Ellers så er jo psykolog et godt tips. Anonymkode: e532c...177
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å komme i bedre kontakt med egne følelser har det for meg hjulpet å lese litt emosjonell litteratur. Ikke krim og den slags, men bøker som går mer på familiære relasjoner. Jeg trengte på en måte litt hjelp, eller noen eksempler, på hvordan man kan forklare følelser med ord. Man må selvsagt være forsiktig med å speile seg i fiksjon, men for meg var det til hjelp. I tillegg har jeg lest om temaet i bøker og artikler skrevet av psykologer. Ellers så er jo psykolog et godt tips. Anonymkode: e532c...177 Takk for tips, jeg skal prøve når jeg kommer meg litt i normal form, så må jeg finne ut partner er "langt borte" ubevisst eller ei. Vi snakker ikke.. Krangler ikke heller forsåvidt. Anonymkode: 320c0...9f2 1
GrønnNellik68 Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Psykolog 🙂 Hjelp til å sortere tankene dine 🙂 Anonymkode: 3ea67...5d2 Og hvor lang vente tid er det der nå til dags??
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 GrønnNellik68 skrev (5 minutter siden): Og hvor lang vente tid er det der nå til dags?? Kommunene har et lavterskeltilbud hvor det ikke er så lang ventetid. Ta en tur til fastlegen og få henvisning: https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/psykisk-helsehjelp-for-voksne/ Anonymkode: 3ea67...5d2
PM75 Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Når du er langt nede, så er rådet om å være mer positiv ufattelig malplassert!! Jeg har også mistet en nær meg for kort tid siden & kjenner at ting føles meningsløst. Jeg har vært gjennom det før så jeg vet at det blir bedre, men det er tungt. For min del så handler det om å få lov til å føle, gjøre små ting som føles ok og ta tiden til hjelp. Og huske at det er lov å være litt egoistisk og sette seg selv først noen ganger. Stor klem sendes, ts! Det vil bli bedre.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 PM75 skrev (3 minutter siden): Når du er langt nede, så er rådet om å være mer positiv ufattelig malplassert!! Jeg har også mistet en nær meg for kort tid siden & kjenner at ting føles meningsløst. Jeg har vært gjennom det før så jeg vet at det blir bedre, men det er tungt. For min del så handler det om å få lov til å føle, gjøre små ting som føles ok og ta tiden til hjelp. Og huske at det er lov å være litt egoistisk og sette seg selv først noen ganger. Stor klem sendes, ts! Det vil bli bedre. Takk, jeg tror det er flere lag, dynamikken vår har vært vanskelig en god stund nå, jobber med saken så må håpe på det beste. Egoisme er en sånn rar ting, jeg kan føle jeg er det om jeg tar ti minutter for meg selv midt på dagen, men da er det akkurat som om jeg kompanserer for det resten av dagen, håpløst. Anonymkode: 320c0...9f2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 Du må la deg selv få sørger. Anonymkode: 5758b...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå