Gå til innhold

Får ikke tak i et sted å bo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ut av leiligheten her i løpet av sommeren, og jeg sliter noe vanvittig med å finne en ny leilighet. Har kontaktet mange utleiere, men de fleste ønsker ikke dyr (som jeg har), og resten velger noen andre enn meg. Leter i store deler av fylket mitt, hadde vurdert å reist lengre dersom jeg ikke hadde dyr som hater reising. Har dessuten ganske lav inntekt, så det også begrenser utvalget en del...

Begynner å bli bekymret for at jeg kanskje blir hjemløs. Har ikke noen jeg kan flytte inn hos heller. Noen råd? Tenker å kontakte NAV og forhøre meg der, men mistenker at det er lite hjelp å få, og er redd for å bli plassert i en nødbolig der verken jeg eller dyrene mine er trygge, man vet jo aldri.

Anonymkode: 0fb1b...0fa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du må kvitte deg med dyrene. Veldig vanskelig å leie med dyr. Og det kan jeg forstå. Det kan bli veldig mye slitasje, riper og naboklager. En venninne har en nabo som lar hunden bjeffe fra morgen til kveld og holder på å bli gal av det. Det burde komme en lov om hvor mye støy fra dyr som er lov. Da hadde det vært lettere for de med dyr som er rolige å få leie. Nå må utleiere ta høyde for at det potensielt kan bli mye spetakkel. 

Anonymkode: f88c3...62b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Let lenger bort. At dyrene hater reising, betyr ikke at de ikke kan reise. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags livssituasjon er du i ellers? Er det mulig for deg å øke inntekten din?

Elefanten i rommet er nok dyrene dine. Å leie ut til person med dyr betyr vanligvis mer støy og økt slitasje. I tillegg er dyr ekstra utgifter for deg. Uten dyr trenger du ikke betale for veterinær, for og utstyr, og kanskje du trenger mindre plass i boligen også.

Jeg har stor forståelse for at dyrene dine er familiemedlemmer. Men jeg synes det er enda viktigere at du har et sted å bo.

Anonymkode: a6fc8...8b1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nok lite hjelp å få fra NAV, du får ikke nødbolig om du kan klare å leie selv. Og om du omplasserer dyrene så klarer du nok å leie... Det er kjipt, men også godt kjent at det er vanskelig å leie med dyr, det må man nesten ta med i beregningen når man skaffer dyr.

Har du flere eller bare ett? Med ett dyr som er stille og rolig og ikke utgjør noen særlig fare for ekstra slitasje eller støy, bør det ikke være helt umulig. Legg ut annonse selv, hvor du presenterer deg og dyret. Skriv en god tekst som er nøye korrekturlest. IKKE nevn lav inntekt eller dårlig økonomi, da blir du valgt bort. Se heller om du kan klare leia om du skulle få noen tilbud, og ta valget da. Om alt du får tak i er utenfor ditt prissjikte, så må du øke inntekten eller velge bort dyrene, sånn er det bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn en mann å flytte inn med, om du ikke er kresen er det mange å velge mellom.

Anonymkode: 43d88...dad

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Prøv å legge ut en annonse på finn.no selv under ønskes leie. Ikke gi opp, jeg har selv funnet et sted med mine to katter. Men ja, det er ikke enkelt.

Endret av Tvist
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg må ut av leiligheten her i løpet av sommeren, og jeg sliter noe vanvittig med å finne en ny leilighet. Har kontaktet mange utleiere, men de fleste ønsker ikke dyr (som jeg har), og resten velger noen andre enn meg. Leter i store deler av fylket mitt, hadde vurdert å reist lengre dersom jeg ikke hadde dyr som hater reising. Har dessuten ganske lav inntekt, så det også begrenser utvalget en del...

Begynner å bli bekymret for at jeg kanskje blir hjemløs. Har ikke noen jeg kan flytte inn hos heller. Noen råd? Tenker å kontakte NAV og forhøre meg der, men mistenker at det er lite hjelp å få, og er redd for å bli plassert i en nødbolig der verken jeg eller dyrene mine er trygge, man vet jo aldri.

Legg ut annonse på Finn selv. Gi en god beskrivelse av deg og dyr du har. Husk å legge ved gode bilder 😊

Jeg har leid i de 13 årene jeg har hatt hund. Pluss et par år til med forrige hunden min. Jeg har aldri hatt noe problemer med å finne sted å bo. Men jeg/vi har valgt å legge ut en utfyllende annonse selv og sist gang fikk vi vel 4-5 forskjellige svar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd annonse i lokalavisa? Ikke alt ligger på Finn eller hybel.no

Anonymkode: 76c57...628

AnonymBruker
Skrevet

Går du på en støtte fra NAV?

Har du lønnet arbeids som inntekt kan ikke NAV hjelpe deg med bolig.

Skal endel til for å få en kommunal bolig, stilles egne krav til dette.

Dyrene kan du kvitte deg med, om det er løsningen.

Anonymkode: baed0...ac8

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, Mardina said:

Legg ut annonse på Finn selv. Gi en god beskrivelse av deg og dyr du har. Husk å legge ved gode bilder 😊

Jeg har leid i de 13 årene jeg har hatt hund. Pluss et par år til med forrige hunden min. Jeg har aldri hatt noe problemer med å finne sted å bo. Men jeg/vi har valgt å legge ut en utfyllende annonse selv og sist gang fikk vi vel 4-5 forskjellige svar. 

Dette er et veldig godt råd. Vi leide ut i mange år tidligere og vi kikka alltid på annonsene på Finn.no på dem som ønska å leie. Fant stort sett alle leietakerne våre på den måten. Vi har flere ganger leid ut til folk med dyr. 

Anonymkode: 27342...302

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Finn en mann å flytte inn med, om du ikke er kresen er det mange å velge mellom.

Anonymkode: 43d88...dad

what the actual fuck.....................

Anonymkode: bd112...7ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til Finn.no så legg også ut på hybel.no, det er jo ikke bare for de som skal ha hybel.

Husk at mange utleiere ikke annonserer selv, de leser ønskes leid annonsene.

Anonymkode: eaad1...52c

AnonymBruker
Skrevet

Kvitt deg med dyrene, er umulig å leie med dyr dessverre

Anonymkode: c2df2...925

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du dyr selv eller? Det er ikke bare å kvitte seg med dyr. Herregud.. og nei, det er ikke umulig å leie med dyr. Vanskeligere ja, men ikke umulig.

Anonymkode: 4f22c...1f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er overhode ikke umulig 🙄 Jeg har leid med hund i over 10 år og har aldri hatt problemer med å finne et sted å bo. 

Ikke driv å skrem ts unødig på den måten 🙄

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 12.33):

Har du funnet en løsning ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...