AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Jeg tok celleprøve for 3 år siden, og fikk nettopp påminnelse i posten om at det var på tide med ny time. Jeg pleier gå hos gynekolog, men de hadde ikke ledig før august pga ferie. Jeg tok vel i slutten av juni for 3 år siden. Ble litt stresset når jeg ikke fikk time nå, men hvor krise er det egentlig å gå 2 måneder over? Jeg har aldri hatt celleforandringer før + fast partner i mange år. Anonymkode: e525c...e2f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tok celleprøve for 3 år siden, og fikk nettopp påminnelse i posten om at det var på tide med ny time. Jeg pleier gå hos gynekolog, men de hadde ikke ledig før august pga ferie. Jeg tok vel i slutten av juni for 3 år siden. Ble litt stresset når jeg ikke fikk time nå, men hvor krise er det egentlig å gå 2 måneder over? Jeg har aldri hatt celleforandringer før + fast partner i mange år. Anonymkode: e525c...e2f Det er ikke krise i det hele tatt https://www.kreftregisteret.no/screening/livmorhalsprogrammet/oftestiltesporsmal/ta-livmorhalsprove-regelmessig.-hvor-ofte-er-det/#:~:text=Kvinner mellom 25 og 69,flere celleforandringer vil bli oppdaget. Anonymkode: 01d17...459 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er ikke krise i det hele tatt https://www.kreftregisteret.no/screening/livmorhalsprogrammet/oftestiltesporsmal/ta-livmorhalsprove-regelmessig.-hvor-ofte-er-det/#:~:text=Kvinner mellom 25 og 69,flere celleforandringer vil bli oppdaget. Anonymkode: 01d17...459 Men jeg tok ikke hpv test sist jeg da, bare den "gamle" testen.. Anonymkode: e525c...e2f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg tok ikke hpv test sist jeg da, bare den "gamle" testen.. Anonymkode: e525c...e2f Fortsatt ingen krise med 2-3 mnd fra eller til Anonymkode: b0749...f81
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Hvordan gjør man det med celleprøve? Jeg har også fått påminnelse om det i posten og nevnte det for fastlegen men det ble ikke fulgt opp av fastlege. Hvor går man å tar celleprøve egentlig? Tidligere har det vært fastlege som fulgte opp dette, uten at jeg spurte engang, så jeg er litt forvirret nå.. Anonymkode: 0fcf0...7d8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan gjør man det med celleprøve? Jeg har også fått påminnelse om det i posten og nevnte det for fastlegen men det ble ikke fulgt opp av fastlege. Hvor går man å tar celleprøve egentlig? Tidligere har det vært fastlege som fulgte opp dette, uten at jeg spurte engang, så jeg er litt forvirret nå.. Anonymkode: 0fcf0...7d8 Du booker time og skriver du vil ha celleprøve. Eller går til gynekolog privat. Anonymkode: 01d17...459
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men jeg tok ikke hpv test sist jeg da, bare den "gamle" testen.. Anonymkode: e525c...e2f Det går helt fint! Anonymkode: 01d17...459
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvordan gjør man det med celleprøve? Jeg har også fått påminnelse om det i posten og nevnte det for fastlegen men det ble ikke fulgt opp av fastlege. Hvor går man å tar celleprøve egentlig? Tidligere har det vært fastlege som fulgte opp dette, uten at jeg spurte engang, så jeg er litt forvirret nå.. Anonymkode: 0fcf0...7d8 Bestiller time hos fastlegen. Det er ikke noe de trenger å følge opp, du må bestille time selv. Anonymkode: 48b2c...1bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå