AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 En stund siden skulle jeg og kjæresten min egentlig i selskap hos pappa, stemamma og barna deres. Det var veldig mye som skjedde rett før. Jeg sendte meld at jeg ikke kom, men de ga seg ikke. Pappa ringte meg og sendte meld. Jeg orket ikke å svare, det ble for mye og jeg orket ikke å forklare. Men nå svarer ikke pappa. Ikke på meld eller når jeg ringer. Ting er bedre nå med meg, men jeg føler meg misforstått og tilsidesatt. Jeg sa ihvertfall ifra at jeg ikke kom og de burde ha respektert det. Jeg driver ikke på med silent treatment, men det ble rett og slett for mye på engang. Jeg synes det er barnslig at pappa ikke vil snakke med meg nå. Det har vært mye annet også som gjør at jeg tenker å kutte kontakten. Anonymkode: ad5b9...339
Tantemor Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Oppsøk ham hjemme hos ham davel og forklar hva som skjedde med deg. Tullete å ignorere deg ja, sin egen datter, men han vet jo ikke at du hadde en knekk av noe slag. Han vil nok tilgi i allefall, men vær nå snar med å oppsøke ham og få det ut av verden, for det blir verre jo lengre tid som går.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Tantemor skrev (2 minutter siden): Oppsøk ham hjemme hos ham davel og forklar hva som skjedde med deg. Tullete å ignorere deg ja, sin egen datter, men han vet jo ikke at du hadde en knekk av noe slag. Han vil nok tilgi i allefall, men vær nå snar med å oppsøke ham og få det ut av verden, for det blir verre jo lengre tid som går. Jeg orker ikke å forklare eller bruke masse energi på å oppsøke han. Jeg har også lite penger som gjør det vanskelig å dra til han. Jeg synes også det er tullete. Jeg skal ikke måtte forklare meg ver gang det oppstår noe. Han vet jeg har det vanskelig og lite med penger, men hjelper meg ikke med noe. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Går ut i fra du er voksen når jeg svarer: han gjør jo bare det samme med deg som du gjorde mot han? Du orket ikke svare skriver du, kanskje ikke han orker nå. Anonymkode: 32b72...1eb 11 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går ut i fra du er voksen når jeg svarer: han gjør jo bare det samme med deg som du gjorde mot han? Du orket ikke svare skriver du, kanskje ikke han orker nå. Anonymkode: 32b72...1eb Men jeg sa jo først at jeg ikke kunne komme. Og det burde de ha respektert. Det var jo ikke akkurat silent treatment fra meg. Men når de maser og skal finne løsninger så orket jeg ikke. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Også er det jo ikke bare dette, men mye annet også. Som at han ikke hjelper oss, blir sur hvis jeg spør om hjelp, kommer ikke så ofte på besøk, involverer meg ikke så mye i livet deres, virker irritert over meg osv. Stemamma virker også irritert over meg og sur på meg. Jeg sliter mye med penger da jeg har lite. Leier i et nedslitt hus som skal rives. Har ikke penger til mat og drivstoff. Og har det vanskelig psykisk. Jeg får masse hjelp av mamma. Hun kommer med mat jeg trenger når hun kommer på besøk. Mens pappa tar kanskje med seg noen boller og brus. Mamma og stepappa kommer ofte på besøk, hjelper til med flytting og jeg er ofte hos dem. Jeg prøver så godt jeg kan å være positiv og blid. Se løsninger og gjøre det beste ut av ting. Men føler pappa drar meg ned. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Silent treatment, er det noe han pleide å gjøre i barndommen din også? Ellers så er det jo det samme DU gjorde. Du svarte ikke han, og han svarer ikke deg. Du mener at du hadde en god grunn, og at det dermed ikke er det samme. Men kan godt hende at han mener han har en god grunn. Kanskje ble han veldig lei seg for at du meldte avbud (igjen?), og bare svarte deg med samme mynt. Barnslig, av dere begge, men er vel resultatet av sterke følelser både hos han og deg. Når du ikke ville diskutere saken mer kunne du sagt at du meldte avbud pga x og y, og at du ikke vil diskutere det mer, og at du ikke kommer til å svare på meldinger ang det. Anonymkode: 402b4...593 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Det er ingen selvfølge at foreldre skal hjelpe barna sine økonomisk når de er voksne. Det er bare en bonus. Supert at moren din hjelper deg. Men du kan ikke bli uvenner med faren din fordi han ikke hjelper deg økonomisk og med praktiske ting. Vær heller glad for boller og brus. Det kunne vært verre, at de forventet mat når de kom på besøk. Anonymkode: 402b4...593 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Silent treatment, er det noe han pleide å gjøre i barndommen din også? Ellers så er det jo det samme DU gjorde. Du svarte ikke han, og han svarer ikke deg. Du mener at du hadde en god grunn, og at det dermed ikke er det samme. Men kan godt hende at han mener han har en god grunn. Kanskje ble han veldig lei seg for at du meldte avbud (igjen?), og bare svarte deg med samme mynt. Barnslig, av dere begge, men er vel resultatet av sterke følelser både hos han og deg. Når du ikke ville diskutere saken mer kunne du sagt at du meldte avbud pga x og y, og at du ikke vil diskutere det mer, og at du ikke kommer til å svare på meldinger ang det. Anonymkode: 402b4...593 Han ble alltid stille når han ble sur når jeg var yngre. Jeg sa hvorfor jeg ikke kunne komme, men det holdt visst ikke. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ingen selvfølge at foreldre skal hjelpe barna sine økonomisk når de er voksne. Det er bare en bonus. Supert at moren din hjelper deg. Men du kan ikke bli uvenner med faren din fordi han ikke hjelper deg økonomisk og med praktiske ting. Vær heller glad for boller og brus. Det kunne vært verre, at de forventet mat når de kom på besøk. Anonymkode: 402b4...593 Men i stede for å ta med boller og brus kunne han i stede tatt med noe vi trengte. Melk, brød, pålegg.... Man hjelper vel barna sine. Jeg føler at mye av skylden for at jeg sliter er pga stemamma og pappa. De har også mye penger. Ihvertfall kunne de ha hjulpet med andre ting. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men i stede for å ta med boller og brus kunne han i stede tatt med noe vi trengte. Melk, brød, pålegg.... Man hjelper vel barna sine. Jeg føler at mye av skylden for at jeg sliter er pga stemamma og pappa. De har også mye penger. Ihvertfall kunne de ha hjulpet med andre ting. Anonymkode: ad5b9...339 Har du spurt om han heller kan ta med seg mat? Kanskje han tenkte at du ikke tok deg råd til kosemat, og at derfor tok han med? Kanskje han selv hadde satt pris på boller og brus, og at han tror du også blir glad for det. Jeg skjønner hva du tenker. Mat hadde vært mye mer verdt for deg enn søtsaker. Men tenker at hvis det ikke er lett å kommunisere med faren din, så ville jeg bare sett på det som en bonus alt han gir deg, selv om du heller vil ha noe annet. Hvis noen tigger penger utforbi en butikk en kald dag, og jeg gir de et skjerf, så hadde jeg blitt rimelig paff hvis de hadde sagt at de heller vil ha penger for å spare til en vinterdress. Anonymkode: 402b4...593 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Han ble alltid stille når han ble sur når jeg var yngre. Jeg sa hvorfor jeg ikke kunne komme, men det holdt visst ikke. Anonymkode: ad5b9...339 Det er sånn han takler ubehagelige situasjoner. Han har gjerne vokst opp med foreldre som driver med silent treatment. Og dette har du også lært. Du svarte ikke når han tok kontakt. Anonymkode: 402b4...593 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du spurt om han heller kan ta med seg mat? Kanskje han tenkte at du ikke tok deg råd til kosemat, og at derfor tok han med? Kanskje han selv hadde satt pris på boller og brus, og at han tror du også blir glad for det. Jeg skjønner hva du tenker. Mat hadde vært mye mer verdt for deg enn søtsaker. Men tenker at hvis det ikke er lett å kommunisere med faren din, så ville jeg bare sett på det som en bonus alt han gir deg, selv om du heller vil ha noe annet. Hvis noen tigger penger utforbi en butikk en kald dag, og jeg gir de et skjerf, så hadde jeg blitt rimelig paff hvis de hadde sagt at de heller vil ha penger for å spare til en vinterdress. Anonymkode: 402b4...593 Nei, han har sagt at jeg ikke får noe mer av han og må slutte å "mase". Han mener jeg er manipulerende. Alt jeg gjør er å si at jeg har dårlig råd og noen ganger så har jeg spurt om litt hjelp. Jeg ble sint på han, og sa da det med boller og mat. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er sånn han takler ubehagelige situasjoner. Han har gjerne vokst opp med foreldre som driver med silent treatment. Og dette har du også lært. Du svarte ikke når han tok kontakt. Anonymkode: 402b4...593 Nei, jeg pleier ikke å gjøre det akkurat. Nå sa jeg ifra. Og det burde være mer enn nok. Hadde han tatt telefonen nå så kunne jeg ha forklart hvis han måtte ha mer forklaring på hvorfor jeg ikke kom. Han burde vite bedre. Har aldri hørt om voksne foreldre som holder på sånn. Anonymkode: ad5b9...339
lillevill Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 Silent treatment er en manipuleringstaktikk. Ja han er veldig barnslig og selvopptatt.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Det er da helt vanlig å måtte avlyse besøk. Herregud så barnslig han er. Anonymkode: 2637b...33e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 Unnskyld meg, men du høres bortskjemt ut. Ingen av mine foreldre har hjulpet meg med mat, flytting, penger eller noe som helst etter at jeg flyttet hjemmefra. Du er storforlangende. Forstår at faren din reagerer. Anonymkode: 55525...c9d 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 lillevill skrev (13 minutter siden): Silent treatment er en manipuleringstaktikk. Ja han er veldig barnslig og selvopptatt. Ja, enig. Synes dette er skikkelig teit av han. Anonymkode: ad5b9...339
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 For meg så høres det litt ut som at du mener at alle andre skal stille opp for deg, men du ikke trenger å stille opp for noen. Jeg hadde det litt sånn med en venninne en gang. Vi snakket hver dag i flere år om hennes problemer. Jeg var hennes terapeut, hjalp henne masse, skrev tom store deler av bacheloroppgaven hennes. Så skulle jeg møte en halvbror for første gang, og ba henne være med. Det var veldig stort for meg, noe hun visste. Hun sa ja, men trakk seg en halvtime før (så sent at jeg ikke kunne spørre noen andre). Etter det ble vennskapet egentlig over fra min side. Hun forsto aldri greia, og mente jeg overreagerte. Anonymkode: dda6a...b93 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er da helt vanlig å måtte avlyse besøk. Herregud så barnslig han er. Anonymkode: 2637b...33e I know. Det burde holde. Han klarer ikke å respektere et nei og bare la det være. Anonymkode: ad5b9...339
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå