Gå til innhold

Normalt å føle seg mentalt utslitt og stresset de første dagene av ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett frem til ferie da jeg ikke har hatt ferie på ett år nå grunnet ekstra personalansvar og nedbemanning. Det siste året har vært tøft og det har vært mye stress på jobb. Gikk ut i ferie på fredag, men kjenner stresset fremdeles i kroppen. Har en del ting å fikse før vi reiser bort og jeg hadde sett for meg noen rolige dager hvor jeg får unnagjort de tingene. Nå føles selv et par små oppgaver overveldende, og jeg sliter med å lande. Føler meg mentalt tom og utslitt, samt at stresset fremdeles sitter i. Er det normalt?

Anonymkode: 5111b...2b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har sett frem til ferie da jeg ikke har hatt ferie på ett år nå grunnet ekstra personalansvar og nedbemanning. Det siste året har vært tøft og det har vært mye stress på jobb. Gikk ut i ferie på fredag, men kjenner stresset fremdeles i kroppen. Har en del ting å fikse før vi reiser bort og jeg hadde sett for meg noen rolige dager hvor jeg får unnagjort de tingene. Nå føles selv et par små oppgaver overveldende, og jeg sliter med å lande. Føler meg mentalt tom og utslitt, samt at stresset fremdeles sitter i. Er det normalt?

Ja.

Anonymkode: 36fa5...6a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja.

Anonymkode: 36fa5...6a0

Glemte å si at jeg nesten føler meg mer stresset nå enn i jobb. Det gir jo ikke helt mening.. kanskje jeg bare må roe ned og gi det litt tid. Noen tips eller erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Da reduserer du må  lista di. Du må feks ikke vaske gulv før du drar. Selv om det er digg komme hjem til.  Men føler du som du gjør nå, går sånt helt fint å droppe.  Lurt å få tømt vaskemaskinen og bære ut stinke søppel.  Resten kan stå. 

Til neste gang. Første dag av ferie skal gå til ingenting.  Da skal du drikke kaffe eller te, nyte en stol ute  med en god bok og et glass rødvin evnt. Eller bare binge en serie på sofaen om du ikke klarer å lande av deg selv

Anonymkode: df362...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan ta noen dager før det slipper. 

Jeg liker å ta ferie litt seint i juli, for det er en rolig måned på jobb og da trapper jeg på en måte ned og roer ned mentalt inn mot ferien, i stedet for å jobbe som bare det og stupe utslitt inn i den og føle på at det er løse tråder og at stresset er der fremdeles. 

La deg selv få lov til å slappe av, drit nå i de oppgavene om det ikke er noe som brenner på dass. Det er sikkert gjort på null komma niks, utsett det til du har hentet deg litt inn. Noe kan du sikker utsette til du kommer tilbake med mer energi.

Anonymkode: 7d4f4...59d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Til neste ferie, prøv å ikke legge masse planer helt i starten. Ta deg noen dager til å lande helt. Akkurat nå reduserer du på planene dine, og gjør kun det du absolutt må.

Anonymkode: b50a1...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...