AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Hadde keisersnitt for 16 dager siden. Tok av stripsene igår og hadde en rar pølseaktig vev rett over arret/stingene. Magen er helt flat nå selv om huden er mer elastisk så klart, jeg er egentlig ganske fornøyd, BORTSETT fra denne rare harde pølsen som bare er der. Det ser så unaturlig ut. Keisersnitt er jo unaturlig men.. forventa ikke et slikt arr akkurat. Jordmor sa at det fortsatt er hovent og at væsken/blodet kommer til å trekke seg ut av arrvevet etterhvert og det vil bli helt flat igjen, men jeg er skeptisk. Hadde vært fint om noe av det forsvant (er ikke noe perfeksjonist og er sånn sett realistisk), men akkurat nå så ser det ganske ekstremt ut. Hvordan var det med dere andre mødre som har hatt keisersnitt? Ble arvevet mindre etterhvert som tiden gikk? Eller ser den helt lik ut som noen uker etter operasjonen? Hjelper det å massere rundt området for å mobilisere arrvevet eller kaster jeg bort tiden min? Anonymkode: d8e75...a48
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Du, det er 16 dager siden. Arret blir mye finere, dette tar opptil ett år. Ikke stress med det. Anonymkode: 795e4...9bf 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Mitt var stort hele tiden. Sydd skeivt ig. 15 pr etter fikk jeg dekket bukplastikk pga ks-arret Anonymkode: c550c...fc4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Arret mitt (4 år gammelt nå) har sett likt ut som første gangen jeg så det, men det har selvsagt blitt lysere i fargen. Nå er mitt arr bortimot perfekt da, rett og slett bare en strek uten noe ekstra hverken over eller under, så jeg er kanskje ikke representativ sånn sett. Jeg hadde aldri noe hevelse etc noen gang. Anonymkode: 04704...642
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 8 uker siden ks her. Merker den pølsa blir mindre og mindre nå. Hos meg så det helt tragisk ut de første 6 ukene, men ser at det begynner å bedre seg nå. Gi det tid. Ikke stress❤️ Anonymkode: 65c22...6dd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Husker at jeg også syns den pølsen var litt ekkel, og var redd den skulle forbli sånn. Husker ikke hvor lenge det var sånn, men jeg kan love deg at den kommer til å flate ut og bli helt fin igjen ☺️ Anonymkode: e7c48...e83
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Det blir bedre! Var slik her også men det gikk mer og mer bort, er stort sett slett her nå. Anonymkode: 18e71...da5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Ser at enkelte helseinfluensere på Instagram snakker om arrmobilisering, kanskje det kan hjelpe? Anonymkode: 6ee32...974
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det blir bedre! Var slik her også men det gikk mer og mer bort, er stort sett slett her nå. Anonymkode: 18e71...da5 Kjentes det hardt ut hos deg og? 😊 Anonymkode: d8e75...a48
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du, det er 16 dager siden. Arret blir mye finere, dette tar opptil ett år. Ikke stress med det. Anonymkode: 795e4...9bf Jeg har kommet meg ganske fint etter fødsel og er vandt med å være aktiv å ha "full" kontroll kan man si 😅 Så dette er jo litt uvandt såklart, er fint å være litt i forkant ift forventninger til arret. Også er det disse hormonene som følger med da, som sikkert gjør meg ekstra sensitiv. Ellers føles jo den nye tilværelsen som helt magisk ❤☺ Jeg går ikke rundt og obsesser over dette. Anonymkode: d8e75...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå