AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Noen som har prøvd begge mtp angst og søvnproblem? Hvilken føles «best»? føler truxal var ekkel og skal prøve seroquel istedet Anonymkode: b36c0...69d
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Har prøvd begge ja. Truxal gjorde meg svimmel. Klarte ikke stå på beina hvis jeg måtte på do på natta. Seroquel brukte jeg i flere år, likte den godt. Sluttet fordi jeg ble tørr i munnen av den. 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Har prøvd begge ja. Truxal gjorde meg svimmel. Klarte ikke stå på beina hvis jeg måtte på do på natta. Seroquel brukte jeg i flere år, likte den godt. Sluttet fordi jeg ble tørr i munnen av den. Glemte å skrive at jeg ikke hadde angst, bare søvnproblemer. Så har aldri prøvd dem på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Glemte å skrive at jeg ikke hadde angst, bare søvnproblemer. Så har aldri prøvd dem på dagtid. Skal ta på kvelden. Men følte du deg mindre dopa av den enn truxal? Anonymkode: b36c0...69d
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal ta på kvelden. Men følte du deg mindre dopa av den enn truxal? Anonymkode: b36c0...69d Ja, absolutt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #7 Skrevet 5. juli 2023 Flere erfaringer med seroquel/quetapin? I lav dose for søvn /angst Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #8 Skrevet 5. juli 2023 Jeg bruker Seroquel, har gjort det i en del pr nå, mot angst. De hjelper litt, holder angsten i sjakk men det er det hele. Anonymkode: 53de9...3e6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Flere erfaringer med seroquel/quetapin? I lav dose for søvn /angst Anonymkode: b36c0...69d Brukte det i noen år, men sluttet pga ble veldig svimmel av dem, pluss de hjalp egentlig veldig lite…. Anonymkode: 46220...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 11.05): Skal ta på kvelden. Men følte du deg mindre dopa av den enn truxal? Anonymkode: b36c0...69d Jeg bruker Truxal fast for søvn, to tabl, og det fungerer bra. Blir søvnig en stund etter å ha tatt dem, ca 1,5 timer etterpå, og da timer jeg det med leggetid. Seroquel var helt håpløs. Jeg ble riktignok supersøvnig og sovnet som en stein, men jeg la på meg masse i vekt av dem, så jeg ble nødt til å slutte med dem og gå tilbake til Truxal. Har brukt dem i mange år nå. Anonymkode: 07c68...d50
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 Jeg liker seroquel. Hjelper mot uro og på søvn. Kan gi litt økt sult følelse, men det er ikke verre enn å drikke et glass vann så går det over. Vekten øker ikke av seg selv, problemet er at folk spiser mer. Men mange opplever ikke så mange bivirkninger på de lave dosene. Så anbefaler deg å prøve selv. Jeg har feks bare hatt litt bivirkning den første uken eller to, etter det har jeg kun hatt ønsket effekt. Anonymkode: beb45...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker seroquel. Hjelper mot uro og på søvn. Kan gi litt økt sult følelse, men det er ikke verre enn å drikke et glass vann så går det over. Vekten øker ikke av seg selv, problemet er at folk spiser mer. Men mange opplever ikke så mange bivirkninger på de lave dosene. Så anbefaler deg å prøve selv. Jeg har feks bare hatt litt bivirkning den første uken eller to, etter det har jeg kun hatt ønsket effekt. Anonymkode: beb45...1a9 Ok hva slags bivirkning? Er mest redd for de verste, besvimelse og ufrivillig rykninger i fjeset, alvorlig allergisk reaksjon, depersonalisering og selvmordstanker eller at man føler seg helt dopa Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 Føler dere som har tatt quetiapin/seroquel dere trøtte konstant? Jeg har prøvd en gang nå og fikk sove, men har følt meg trøtt og sliten hele dagen. (tok halv og minste dose). men det skal Sies at jeg har sovet lite/dårlig i en lengre periode pga stress / situasjon osv så er vel for mye for langt at jeg skal føle meg uthvilt etter en natt med litt mer søvn pga den pillen. kroppen slapper endelig litt av- så det kan jo fremkalle en trøtthet også når det egentlig er det som ligger i bunn men man ikke merker det pga høyt stress/angst nivå i kroppen/hodet. vil man vende seg til den veldig raskt? Og vil flere bivirkninger komme etterhvert? (Fortsatt snakk om lavere enn laveste dose) Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 En kan egentlig ikke sammenligne da alle reagerer forskjellig.Men seroquel var ren gift for kroppen min,truxal tar jeg fast hver kveld og den er uten bivirkninger for min del. Anonymkode: 4a202...343
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 Men vil man reagere annerledes på den når man tar den på dag 2 enn på dag 1? Vil man bli slått hardere ut eller få alvorligere bivirkninger osv? skjønner jo at langtidsbruk og høye doser kan gi bivirkninger over tid kanskje, men kn man regne med ca samme reaksjon på dag to av en lav dose som på dag 1? Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 Hvor lenge er man trøtt på en sånn tablett quetiapin ? Føler jeg er trøtt hele dagen etter. Og sovner på kvelden med den, men varierende hvor tungt og føles jo ikke uthvilt nå våkner. Bare trøtt. men skal sies at jeg har mye å ta igjen da kroppen we utslitt Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 20.08): Ok hva slags bivirkning? Er mest redd for de verste, besvimelse og ufrivillig rykninger i fjeset, alvorlig allergisk reaksjon, depersonalisering og selvmordstanker eller at man føler seg helt dopa Anonymkode: b36c0...69d Jeg var litt sulten etter jeg tok de, men ikke ekstremt sulten slik andre blir. Ble litt trøtt om morgenen, men igjen ikke verre enn at det hjalp å drikke en kopp kaffe. Så med andre ord ikke de alvorlige bivirkningene du frykter. Anonymkode: beb45...1a9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg var litt sulten etter jeg tok de, men ikke ekstremt sulten slik andre blir. Ble litt trøtt om morgenen, men igjen ikke verre enn at det hjalp å drikke en kopp kaffe. Så med andre ord ikke de alvorlige bivirkningene du frykter. Anonymkode: beb45...1a9 Takk, tar du fast? Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var litt sulten etter jeg tok de, men ikke ekstremt sulten slik andre blir. Ble litt trøtt om morgenen, men igjen ikke verre enn at det hjalp å drikke en kopp kaffe. Så med andre ord ikke de alvorlige bivirkningene du frykter. Anonymkode: beb45...1a9 Takk, tar du fast? men trøtthet/å få sove bedre er vel også en bivirkning? Rart den ikke går over? Anonymkode: b36c0...69d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 Jeg tar truxal morgen og kveld. Prøvde å bytte til seroquel, men fikk voldsomt "restless legs" av det, så jeg ikke fikk sove. Bytta fort tilbake. Anonymkode: 245dc...194
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå