AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Vi er en familie på tre, to voksne og en fire-åring. Vi bor sentralt i Oslo nå, og trives godt, bortsett fra at vi ønsker oss hage. Begge jobber nå i Oslo sentrum, men en av oss vil muligens begynne å jobbe i Bærum snart. Vi er innflyttere fra Vestlandet, og vet lite om hvordan det er å bo i Asker og Bærum. Ønskelisten er: * enebolig - budsjett opp til 12 millioner men gjerne mindre * sosialt og nedpå nabolag - enebarnet vårt trenger masse barn rundt seg * godt skolemiljø med lite sosialt press * god pendleforbindelde til Oslo sentrum Bonus: nærhet til sjøen (gang- eller sykkelavstand til strand). Er det noen som har noen gode råd? ☺️ Anonymkode: 7e4e2...688
enkefru Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 ved enebolig opp til 12 mill så begrenser det seg selv. Legg inn søk på Finn og sett begrensninger der, så ser dere raskt at dere antagelig må begrense dere til Bærum vest, dvs vest for Haslum/Gjettum. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Heggedal, Slemmestad f eks. Anonymkode: 703d3...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Hvis dere skal ha god pendlerforbindelse, bør dere bo i nærheten av en togstasjon. Bussene inn til Oslo bruker land tid pga kø, og tidsbruken til jobb blir uforutsigbar. Hvis langt unna avhenger av hvor mye tid dere vil bruke til jobb. Vi bor på Slependen, og bruker ca 40 min til jobb i nærheten av Nationaltheatret (dør til dør). Her er det nært strand (20 min å gå til kadettangen). Man kan også få hus til under 12 mill tror jeg. Vi har nettopp flyttet hit, så vet ikke hvordan skolemiljø er. Anonymkode: 78669...bac 1
tussi84 Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Bo i nærheten av togstasjonen hvis Asker, og i Bærum så bo enten i Sandvika (der togstasjonen er) med kort vel til kadetttangen (sjø, bad, tur) I Bærum er det mulig å bo langs tbane linjen også. Kolsås, Bekkestua som eksempler men er noe lengre vei til sjø. I Asker så har man Feks Heggedal. Har togstasjon, og ferskvann å bade. 10 - 15 min unna med bil så har man sjøen. Hvalstrand, Vollen, Nesbru som gode eksempler. I Asker finner man også Slependen eller Billingstad. Begge disse har egne togstasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Hvis du ønsker nærhet til sjø så slår jeg et slag for Høvik. Vi bor på øvre Høvik med ca 10 min å gå til stranda. Veldig godt nabolag med masse barn og jordnære folk. Anonymkode: 8341f...427
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ønsker nærhet til sjø så slår jeg et slag for Høvik. Vi bor på øvre Høvik med ca 10 min å gå til stranda. Veldig godt nabolag med masse barn og jordnære folk. Anonymkode: 8341f...427 Der får du ikke enebolig til 12 mil. TS, du må sjekke prisene på finn. Men jeg vil tro du har større sjanse for enebolig til denne prisen på Bærum Vest. Det er også ikke så sossete og mer normalt miljø. Du kan titte på Lommedalen og Bærums verk for eksempel som er fine områder med gode barnevennlige nabostrøk i nærhet til naturen. Det er også bademuligheter i Lommedalen (Burudvann) og ekspressbuss fra området til Oslo. Nærhet til sjøen må du bare glemme i Bærum med deres budsjett med mindre dere går for leilighet eller et lite rekkehus. Kolsås er også et bra område hvis dere kaprer enebolig i gåavstand til tbanen. Anonymkode: 69da9...323 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis dere skal ha god pendlerforbindelse, bør dere bo i nærheten av en togstasjon. Bussene inn til Oslo bruker land tid pga kø, og tidsbruken til jobb blir uforutsigbar. Hvis langt unna avhenger av hvor mye tid dere vil bruke til jobb. Vi bor på Slependen, og bruker ca 40 min til jobb i nærheten av Nationaltheatret (dør til dør). Her er det nært strand (20 min å gå til kadettangen). Man kan også få hus til under 12 mill tror jeg. Vi har nettopp flyttet hit, så vet ikke hvordan skolemiljø er. Anonymkode: 78669...bac Tog er det mindre pålitelige fremkomstmiddelet av de to. Det er ofte buss for tog, så jeg ville absolutt satset på buss. Anonymkode: 69da9...323 1
spinner Skrevet 5. juli 2023 #9 Skrevet 5. juli 2023 Heggedal sentrum er i ferd med å bli veldig fint. Skal dere nærmere Oslo for den prisen, se på området Kolsås, Rykkin, Bærums Verk
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #10 Skrevet 5. juli 2023 Stabekk, Jar, Grav, Bekkestua og alt i mellom er fantastiske områderå bo i. Litt usikker på prisnivået men det er nok mulig å gjøre gode kjøp for 12 mill vil jeg tro. Jeg vet i allt fall at vårt hus aldri ville fått så høy takst. Men vi har ikke tenkt å selge da 😅 Anonymkode: 09994...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #11 Skrevet 5. juli 2023 Vardåsen, Dikemark Engelsrud i Asker. Nydelig område, kjapp busstur til Asker stasjon hvor du kan ta regiontog til Oslo (og slipper lokaltoget som tar mye lengre tid). Nydelige områder hvis dere vil ha friluftsliv - både ski og skøytemuligheter om vinteren, og fint å bade i vannene, hvis ferskvann er godt nok. Mange barnefamilier, kjempehyggelig område. Vardåsen skole er god og ligger nydelig til. Her er noen boliger til salgs i området: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=274683041&ci=5 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=303737872 Bjerkås/Vollen er sjønært, men litt mindre sentralt. det går hurtigbåt fra Vollen, eller man kan ta tog og buss. Her er det også mulig å få mye bra innenfor budsjettet deres, men 12 mill gir greit utvalg i hele Asker, egentlig. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=307774568 VI har flyttet fra Bærum til Asker og fikk mye for pengene her. Bærum har jo mange sentrale områder, men eneboligene koster endel mer enn budsjettet deres. Jeg synes Høvik er OK, men det er mye trafikk frem til nye E18 er ferdig, og bor man på øvre Høvik, er ikke spaserturen til sjøen den hyggeligste, akkurat, Jeg opplever ikke Bærum øst som snobbete - men folk har generelt sett god råd, da. Anonymkode: 94896...be0 1
enkefru Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Stabekk, Jar, Grav, Bekkestua og alt i mellom er fantastiske områderå bo i. Litt usikker på prisnivået men det er nok mulig å gjøre gode kjøp for 12 mill vil jeg tro. Jeg vet i allt fall at vårt hus aldri ville fått så høy takst. Men vi har ikke tenkt å selge da 😅 Anonymkode: 09994...7d8 Da blir det nok typ rekkehus eller flermannsbolig om man er heldig. Men enig... flotte områder å vokse opp i! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Jeg bor på Billingstad og det tikker av på alle kriteriene du ramser opp. Tror man får enebolig til 12 mill her også. Kun 20 min med tog til Oslo, rolig og hyggelig nabolag, vi sykler til stranda om sommeren og det er kort vei til marka. Nå er det også mange andre fine steder i Asker, som jeg kjenner best. Men det blir ofte enten lengre å reise til Oslo. Og en del er dyrt, også her jeg bor. Men jeg ville nok satset på enten å finne noe langs en togstasjon i Asker eller langs T-bane i Bærum om dere er opptatt av reisevei til Oslo. De jeg kjenner som tar buss til jobb i Oslo som bor på Bærum vest bruker mye lengre tid til jobb enn vi gjør. Ellers støtter jeg det mange sier om Heggedal, det har blitt bra og det er togstasjon der. Anonymkode: 09a5c...857 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 Jeg vil også legge til Tanum i Bærum. Da kan man sykle eller ta buss til toget i Sandvika, Slependen eller Billingstad. Og det er mer landlig og ikke så aller verst priser, tror jeg. Anonymkode: 09a5c...857 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 Nedre del av Jar som er nærmere sjøen. Gangavstand til sjøen, og bra kollektivtransport. Ikke er det langt til Oslo sentrum heller. Anonymkode: 2bfe7...f64
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #18 Skrevet 5. juli 2023 tussi84 skrev (22 timer siden): ferskvann Blodigler og andre parasitter 🤩 Anonymkode: c0847...eea
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #19 Skrevet 5. juli 2023 Som andre har sagt allerede så kommer man ikke så langt med 12 millioner i Bærum. Jeg fikk opp 25 eneboliger på Finn nå til 12 eller mindre, de fleste av dem i vestre Bærum (med noen unntak, som et oppussingsobjekt på Haslum, hvor jeg selv vokste opp.) Kunne dere vurdert rekkehus? Ikke bare for prisen, men fordi det er så mange hyggelige og sosiale rekkehusområder, tror det er perfekt for et enebarn... Man trenger ikke avtale så mye, alle barna er bare ute på samme område uansett. Ellers skal det mye til for at noe sted i Bærum vil regnes som "nedpå", og det er dessverre masse sosialt press. Det er ikke noe nytt, men tror det er verre enn før. Anonymkode: d391c...2e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #20 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 10.42): Vi er en familie på tre, to voksne og en fire-åring. Vi bor sentralt i Oslo nå, og trives godt, bortsett fra at vi ønsker oss hage. Begge jobber nå i Oslo sentrum, men en av oss vil muligens begynne å jobbe i Bærum snart. Vi er innflyttere fra Vestlandet, og vet lite om hvordan det er å bo i Asker og Bærum. Ønskelisten er: * enebolig - budsjett opp til 12 millioner men gjerne mindre * sosialt og nedpå nabolag - enebarnet vårt trenger masse barn rundt seg * godt skolemiljø med lite sosialt press * god pendleforbindelde til Oslo sentrum Bonus: nærhet til sjøen (gang- eller sykkelavstand til strand). Er det noen som har noen gode råd? ☺️ Anonymkode: 7e4e2...688 Du finner ikke enebolig med gangavstand til strand for under 12mill i Bærum. Jeg tenker Bærums verk kan være et fint alternativ for dere. Det går direkte buss til Oslo, fine områder, og litt billigere enn områdene som er nærmere T-banen eller nærmere Oslo grensen. Anonymkode: 60687...52e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå