AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Syns samboer kom med en helt merkelig kommentar, om at han føler det er upassende å skifte bleie på vår jentebaby på 3 måneder. Han sier også at han tenker når hun blir 1-2 år må han slutte å skifte bleie for det blir merkelig. Syns det er veldig spesielt, er dette normalt å si fra menn? Han kan også si når han tørker henne at hun lager rart ansikt, men jeg ser ikke på ansiktet når jeg tørker men heller hva jeg holder på med? Er det flere som hadde reagert her? Anonymkode: 3c1f1...161 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Be han om å ta seg sammen. Eller er han redd for å få upassende tanker? Anonymkode: b6300...521 24
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Ja, definitvt rar kommentar. Det er snakk om et spedbarn. De fleste har ikke slike tanker om spedbarn. Anonymkode: 6a838...9f5 22
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Var dette jeg reagerte på og å forklarer at det er jo en baby. Syns det er meget spesielt av han å si, på grensen til at jeg lurer på om jeg bør bli bekymret? Anonymkode: 3c1f1...161 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Jeg hadde lurt på om han var pedofil, fy faen for noen tanker Anonymkode: 507d1...696 17 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Hvorfor mener han det er upassende og merkelig? Overfor hvem? Jeg hadde stusset veldig om samboeren min hadde sagt noe slik om sitt eget barn. Anonymkode: d7115...f95 23
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Tror jeg ville ønsket å vite mer om dette ja. Hva er han redd han skal tenke på?? Anonymkode: 0747e...7d9 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 https://detfinneshjelp.no/ Husk at man noen ganger får ubehagelige tanker uten at det er noe mer bak. F.eks at man går over en bro og tenker, tenk hvis jeg plutselig kaster mobilen i elva. Eller man står på kjøkkenet og skjærer opp grønnsaker og får plutselig en tanke om, tenk hvis jeg stikker kniven i samboeren min. Det er bare invaderende tanker, det er ikke noe man vil gjøre eller kommer til å gjøre. Anonymkode: eac63...0fc 6 20
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Men hvordan skal jeg ta det opp? Han er meget uengasjert i bleiebytting, men har lagt merke til at baby gråter noen ganger når han skal bytte. Med meg ler hun og liker tiden på stellebordet Anonymkode: 3c1f1...161
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 Her synes jeg folk reagerte vel kraftig. Han er sikkert vare usikker og synes det er rart. Kanskje han tenker når hun er eldre at det er naturlig at forelder av samme kjønn skifter bleie på lik linje som at barn etterhvert går i «riktig» garderobe i svømmehallen. Jeg må innrømme at heeeelt i starten lurte jeg litt på det samme. Syntes det var rart at jeg skulle stelle en gutt. Vaske tissen hans osv. føltes på et vis unaturlig. mvh guttemamma som overhodet ikke har pedofile tanker Anonymkode: ed2c3...f95 6 12
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan skal jeg ta det opp? Han er meget uengasjert i bleiebytting, men har lagt merke til at baby gråter noen ganger når han skal bytte. Med meg ler hun og liker tiden på stellebordet Anonymkode: 3c1f1...161 Prøv å spør litt rundt det? Om han hadde syntes det var rart om du byttet bleier dersom dere fikk en gutt? Det er vel ikke rart om babyen gråter under bytte dersom han gjør det sjeldent og ikke er trygg på oppgaven. Anonymkode: eac63...0fc 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://detfinneshjelp.no/ Husk at man noen ganger får ubehagelige tanker uten at det er noe mer bak. F.eks at man går over en bro og tenker, tenk hvis jeg plutselig kaster mobilen i elva. Eller man står på kjøkkenet og skjærer opp grønnsaker og får plutselig en tanke om, tenk hvis jeg stikker kniven i samboeren min. Det er bare invaderende tanker, det er ikke noe man vil gjøre eller kommer til å gjøre. Anonymkode: eac63...0fc Ja , tvangstanker. Det kan komme av angst/panikkangst. Det er ikke farlig. Anonymkode: 23576...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 Har han vært utsatt for noe selv? Anonymkode: fb5b5...dc4 2
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Sånn var pappa rundt meg også når jeg var en baby. Greia hans var at Bjugn-saken nettopp hadde eksplodert i nyhetene og han turte ikke å røre meg i tilfelle noen ville tro og beskylde han for å være pedofil.... 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja , tvangstanker. Det kan komme av angst/panikkangst. Det er ikke farlig. Anonymkode: 23576...8ef Akkurat. Så noen ganger må man bare huske, det er bare tanker. Man trenger ikke tro på alt man tenker og man trenger ikke å handle på dem Anonymkode: eac63...0fc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Betyr det at jeg kan be mannen ta alt bleiestellet så snart veslemann blir 1-2 år? Gutter går jo gjerne med bleier til skolealder hvis man skal tro det man leser rundt omkring, så det hadde vært digg. Anonymkode: 74dab...afb 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 Bålkaffe skrev (6 minutter siden): Sånn var pappa rundt meg også når jeg var en baby. Greia hans var at Bjugn-saken nettopp hadde eksplodert i nyhetene og han turte ikke å røre meg i tilfelle noen ville tro og beskylde han for å være pedofil.... Akkurat samme var det med meg. Pappa har sagt nå som jeg er voksen at det var jo helt merkelig, men akkurat da var det så voldsomt rundt den saken, så han ville ikke at det skulle være noe som helst spørsmål rundt det her. Anonymkode: d61bb...02e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 Betyr det at han har tenkt å ta alle bleieskiftene hvis dere får en gutt neste gang? Og hvordan i all verden ser han for seg at menn i det hele tatt kan ha pappapermisjon? Tror han at jentebabyer går rundt med fulle bleier til mamma kommer hjem? Jeg hadde mistenkt at dette var et særdeles dårlig påskudd for å slippe å skifte bleier. Anonymkode: 5add7...d78 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 Mannen og sa noe liknende da vår var veldig liten, at det var mer "naturlig" at jeg som var kvinne vasket tissen hennes, men han kom fort over det når han ble vant til å stelle og at det var barnet hans liksom. Han var og skeptisk til at vi skulle bruke termometer og opptatt av å ikke dele bilder av barnet på nett pga redsel for at noen misbrukte dem... Tror ikke han er pedofil men han hadde 0 erfaring med barn da. Har tenkt på at bleieskift er litt rart selv jeg, eller å se andres barn nakne, og jeg er ikke pedofil. Men jeg har generelt mye invaderende tanker pga angst. Anonymkode: df2d5...574
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 Jeg synes ikke du skal hoppe på pedofil-toget sånn med en gang. Invaderende tanker kan føre til at man føler seg utilpass i situasjoner som andre synes er helt uproblematiske. Vi kvinner slipper jo å bekymre oss for å bli mistenkt for slike tanker og adferd. Vi kan gå bak andre folk på gaten på natten uten å føle oss mistenkelige. Vi kan sitte på en benk i en park og se på barn som leker uten å bekymre oss for hva andre rundt oss tenker. Derfor opplever vi også sjeldent invaderende tanker rundt akkurat dette. I første omgang bør du bare prate med han. Skift bleie sammen fremover så han blir vant til det og ting går litt mer automatisk. Det vil sikkert også føles mer komfortabelt når babyen blir vant til at han skifter bleie og ikke lenger skriker. Anonymkode: 16db8...054 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå