Gå til innhold

I Norge kler folk seg som dasser når de er på opera og klassisk konserter!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes egentlig litt synd på folk som legger merke til hva folk har på segi operaen, jeg. Som regel er jeg bergtatt av det jeg hører og ser på scenen. 

Anonymkode: 644fc...cc3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke pentøy i skapet, og heller ikke joggebukser. Og jeg går i Operaen ofte. 

Du lyver.

Anonymkode: 7b461...734

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (26 minutter siden):

Virkelig? Så man bør bygge opp en garderobe av «riktige» klær før man skal få vise seg på operaen? Greit for meg, dette er den type klær jeg bruker daglig, men andre er kanskje ikke like heldige. Hvorfor skal man ikke få glede seg over Svanesjøen eller La Traviata, om alt man har i skapet er jeans, t-skjorte og joggesko?

Har jeg sagt det? En pen kjole eller bukse og skjorte holder lenge. Kler du deg i grå joggebukse i juleselskap, 17. mai, konfirmasjon, dåp?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes egentlig litt synd på folk som legger merke til hva folk har på segi operaen, jeg. Som regel er jeg bergtatt av det jeg hører og ser på scenen. 

Du, absolutt ingen sitter og ser på de andre i mørket når forestillingen pågår. Skjønte du virkelig ikke at observasjonen gjelder folk man ser før forestillingen og i pausen. Er du «bergtatt» av det som skjer på scenen da også?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Komfort > Fesjå, er på sånne tilstelninger for å se/lytte, ikke bli sett på.

Bryr meg katta om folk rynker på nesen når jeg kommer i olabukse og t-skjorte 🙂

Anonymkode: a8b57...358

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (52 minutter siden):

Har jeg sagt det? En pen kjole eller bukse og skjorte holder lenge. Kler du deg i grå joggebukse i juleselskap, 17. mai, konfirmasjon, dåp?

Ja, det er mer eller mindre det du har sagt, altså at folk som ikke er i besittelse av fine nok klær bør holde seg hjemme. Ikke rart opera er døende, med denne typen ovenfra-og-ned holdninger fra svært privilegerte mennesker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Du lyver.

Nope. Har sesongkort i operaen, og ingenting som kvalifiserer som pentøy. Men aldri eid en joggebukse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope. Har sesongkort i operaen, og ingenting som kvalifiserer som pentøy. Men aldri eid en joggebukse.

Og før noen rekker å reagere på at jeg kalte det sesongkort, så mente jeg abonnement :D har sesongkort til et fotballag også. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (20 minutter siden):

Ja, det er mer eller mindre det du har sagt, altså at folk som ikke er i besittelse av fine nok klær bør holde seg hjemme. Ikke rart opera er døende, med denne typen ovenfra-og-ned holdninger fra svært privilegerte mennesker. 

Alle har en fin kjole eller en pen bukse og skjorte.

Og du, vennligst ikke tillegg meg meninger. Det klarer jeg selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Nei, alle har ikke det, noe som helt klart virker utrolig når man selv er ufattelig privilegert. Disse menneskene uten finklær fortjener også å få nyte opera, ballett og klassisk musikk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (2 minutter siden):

Nei, alle har ikke det, noe som helt klart virker utrolig når man selv er ufattelig privilegert. Disse menneskene uten finklær fortjener også å få nyte opera, ballett og klassisk musikk. 

Hva kler du deg i når det gjelder festdager da? Det er jo bare å kjøpe seg et pent plagg når det er salg. Det går fint an å handle et pent antrekk på f eks SparKjøp når de har salg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Hva kler du deg i når det gjelder festdager da? Det er jo bare å kjøpe seg et pent plagg når det er salg. Det går fint an å handle et pent antrekk på f eks SparKjøp når de har salg.

Festdagene mine kan du holde deg unna, det vi snakker om er tilgjengeligheten til et par  kunstformer som allerede sliter. Svaret er nok HELT GARANTERT å gi folk dårlig samvittighet for å ikke møte opp i klær godkjent av klesmafiaen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (22 minutter siden):

Festdagene mine kan du holde deg unna, det vi snakker om er tilgjengeligheten til et par  kunstformer som allerede sliter. Svaret er nok HELT GARANTERT å gi folk dårlig samvittighet for å ikke møte opp i klær godkjent av klesmafiaen. 

Hvorfor så aggressiv?:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Honey Dew skrev (45 minutter siden):

Selvsagt har ikke alle det

Anonymkode: 21ee2...8a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri tenkt over hva jeg har på meg i operaen eller på konserter i foreks konserthuset. Men jeg bryr meg heller aldri om hva folk har på seg hvis jeg står på scenen og synger. At folk er der er det vesentlige. 

Anonymkode: 54871...b6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...