AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Jeg bare lurer. Jeg blir stadig kontaktet pr.tlf bla når folk knekker sammen pga et eller annet. Eller får besøk som ønsker råd og hjelp. Det går bra, og får de fleste til å føle seg litt bedre. Men jeg lurer på. Skal jeg egentlig spørre hvordan det går etterpå, eller bør jeg ikke gjøre det. Føler det mulig kan føles for den det gjelder å bli minnet på den knekken når det er over. Opplever ofte at folk kommer og vil være nære , når de har det vanskelig. Men når det vanskelige er over, kutter de kontakten , fordi jeg tror jeg blir en påminner på det som var kjipt. For når jeg blir dratt inn i sånt, så tenker jeg jo på de etterpå og lurer på hvordan det går. Og har tenkt at jeg bryr meg jo såpass at jeg spør. Men så lurer jeg litt på pm det kanskje er litt dumt. Og at det er bedre å late som ingenting til de sier noe selv. Så lurer på fra dere som har fått en knekk, og ringt en venn om hjelp og bistand. Hva ønsker du vennen gjør etterpå? Skjønner jo at det kan også føles litt flaut å vise seg så sårbar. Og at man kanskje ikke vil ha fokus på det, når det ble bra igjen. Så spm er kort. Vil du vennen skal late som ingenting eller vil du ha en tlf med spm om hvordan det går? Anonymkode: 575eb...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Ta ein telefon! ❤️ Husk at den i andre enden har delt masse masse av seg sjølv, så det er fint å snakke litt også i ettertid. Anonymkode: 85c1f...c3e
lillevill Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Kansje du kan ta de med ut på tur eller kaffe og snakke om helt andre ting? Tulle og le litt, og så får du en helt annen assosiasjon knyttet til deg. Hadde droppa helt å spørre om knekken, men heller bare lytte om de vil fortelle om det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 lillevill skrev (1 time siden): Kansje du kan ta de med ut på tur eller kaffe og snakke om helt andre ting? Tulle og le litt, og så får du en helt annen assosiasjon knyttet til deg. Hadde droppa helt å spørre om knekken, men heller bare lytte om de vil fortelle om det. Jeg tenker det jeg også. Men litt vanskelig å gå over i tøys rett etterpå også, har jeg erfart. Mulig bedre å vente noen dager evnt. Anonymkode: 575eb...8e0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Spør etterpå hvordan det går. Da viser man at man bryr seg og tenker på personen. Veldig rart å støtte seg på en når man har det tøft, også spør man ikke etterpå hvordan det går. Ofte føler man seg som en belastning når man lener seg på noen når man har det tøft. Da er det godt med en melding eller noe etterpå. Anonymkode: c2828...c18
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Det høres mer ut som at de bruker deg når de trenger deg, som en søppelbøtte. Jeg hadde aldri orket å ha relasjoner til folk som kun ønsker kontakt når de har det tøft… du fortjener bedre. Anonymkode: 4fb40...837
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det høres mer ut som at de bruker deg når de trenger deg, som en søppelbøtte. Jeg hadde aldri orket å ha relasjoner til folk som kun ønsker kontakt når de har det tøft… du fortjener bedre. Anonymkode: 4fb40...837 For disse som sliter kan denne personen være en avgjørende faktor i en vanskelig periode. Vi lever i ett nokså kaldt samfunn, så det at det finnes folk som ts gjør ting litt varmere. Man trenger flere som bryr seg, eller sender den meldingen til den vennen som kanskje går igjennom en knekk. Man vet aldri om livet går plutselig imot en, og da ha venner/familie/bekjente som stiller opp for hverandre er viktig. Anonymkode: afdc3...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For disse som sliter kan denne personen være en avgjørende faktor i en vanskelig periode. Vi lever i ett nokså kaldt samfunn, så det at det finnes folk som ts gjør ting litt varmere. Man trenger flere som bryr seg, eller sender den meldingen til den vennen som kanskje går igjennom en knekk. Man vet aldri om livet går plutselig imot en, og da ha venner/familie/bekjente som stiller opp for hverandre er viktig. Anonymkode: afdc3...4ca Men er det riktig av dem å kutte ut TS etterpå? Hun skriver jo at de kutter kontakten. Man vet aldri når livet går i mot en nei, så TS bør finne seg bedre venner, som ikke bruker henne for å så droppe henne... Anonymkode: 281d7...821
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det høres mer ut som at de bruker deg når de trenger deg, som en søppelbøtte. Jeg hadde aldri orket å ha relasjoner til folk som kun ønsker kontakt når de har det tøft… du fortjener bedre. Anonymkode: 4fb40...837 Ja jeg er litt søppel bøtte. Men tenker det ikke betyr så mye når de klarer å stable seg på beina. Jeg tenker ikke at de i utgangspunktet tenker jeg skal være det. Men blir det på sett og vis. Det som jeg føler er mest vanskelig er å vite at når det går bra, så går også vennskapet over. Og alene igjen. Fordi jeg føler jeg blir en påminner om en vanskelig tid. Så tenker at jeg kanskje ikke bør bry meg så mye når de selv ikke tar kontakt og sier noe om det. Mulig lettere å late som det ikke har vært noe. Frem til nå har jeg jo ringt og spurt om det går bra. Men er litt usikker på om det kanskje ikke er så lurt. Hvis de klarte å komme over det, og er i riktig humør. Også kommer det spm fra meg og muligens drar de litt tilbake kanskje. Føles litt kaldt å ikke spørre. Men godt mulig det er bedre. Litt derfor jeg spør her, iht de som sliter litt og ringer en venn når det røyner på. Hva de foretrekker. Hvis jeg ikke vil risikere å være søppelbøtte, må jeg jo sile litt folk mer ut i utgangspunktet. Men jeg er nå den jeg er, og tenker alle har en plass . Det har selvfølgelig ført meg inn i noen merkelige relasjoner. Og folk. Langt utover å bli kjent med noen som sliter litt. Men opplever mye da Anonymkode: 575eb...8e0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er det riktig av dem å kutte ut TS etterpå? Hun skriver jo at de kutter kontakten. Man vet aldri når livet går i mot en nei, så TS bør finne seg bedre venner, som ikke bruker henne for å så droppe henne... Anonymkode: 281d7...821 Men de gjør det jo for å komme seg videre selv. Så tenker at jeg kanskje ikke skal spørre hvordan det går. Og heller prate om andre ting. Prøvde foresten det engang. Men jeg gjorde det nok litt feil, og ble beskyldt for å ikke bry meg da. Så litt usikker på hvotdan. Eller bare inse at det ikke går an å gå tilbake til vanlig vennskap igjen Anonymkode: 575eb...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå