AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Jeg (k35) og kjæresten har vært sammen i snart to år. I begynnelsen slet han med ereksjonen. Den var ikke vanskelig å få opp, men han slet med å holde den oppe under samleie. Jeg tenkte det var prestasjonsangst eller utrygghet, og det ble faktisk mye bedre etter hvert. Han har et helt annet tenningsmønster enn meg. Jeg kan bare se på han og bli skikkelig kåt, mens han trenger å være i rette "mooden", og da hjelper det nesten ikke i det hele tatt hvor mye jeg tar initiativ. Før har jeg tenkt at det har noe med hans mentalitet å si, at når han har hodet andre plasser, som for eksempel planlegge ferie 4 uker frem i tid, så klarer han ikke å slippe disse tankene, og derfor heller ikke klarer/ønsker å ha sex. Men nå begynner jeg å føle meg mindre og mindre begjæret. Og bygger sakte men sikkert opp en frustrasjon rundt dette. Jeg begynner rett og slett å lure på om han kanskje ikke blir tent av meg. Hvis jeg ikke føler meg begjæret etter kun to år sammen, så grøsser jeg over hvordan fremtiden blir.. Noen som har vært i lignende situasjon? Ble det bedre eller gikk det bare nedover? Anonymkode: 2948e...9f9 2
kjekkfyr Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Dette er visst en veldig kjent problemstilling.. Det er veldig mange av oss, i samme situasjon hvor tenningen, lysten eller behovet er ulikt. Tror det er ganske jevnt om det er hun eller han som har mest lyst. Gjenganger-svaret her inne, og som sikkert er riktig nok, er at man må snakke sammen. Men i en del tilfeller så er dessverre ikke det helt nok. Så er neste svar gjerne, dere passer ikke sammen - move on. Men det er nå som oftest ikke bare å trykke på knappen det heller, det er mange faktorer. Skjønner deg utrolig godt mtp. at frustrasjonen bygger seg opp. Håper det løser seg på en eller annen måte 😕♥️
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Sånn er det i vårt forhold også. Jeg har lært meg at det ikke er meg som er grunnen, han bare er ikke like interessert i sex som meg. Og da jeg lærte det så klarte jeg å akseptere det litt mer. Vi lever fint sammen allikevel selv om det er litt mindre enn ønskelig Anonymkode: 58cd2...420 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Vi har samme problem, jobber stadig med det og føler hver gang at vi kommer nærmere en løsning - noe som har gjort at vi nå har vært sammen i flere år og har barn sammen. Har innsett at jeg nok burde ha avsluttet og gått allerede etter 1 år. Men nå er vi en familie og har det bra ellers, så nå må jeg bare håpe at vi klarer å få ett sexliv som jeg kan leve med. Min klare anbefaling er å gå. Jeg leste om andre som hadde dette problemet når vi var tidlig i forholdet og tenkte at vi var annerledes, vi pratet om det og jobbet med det. Men selv om vi har pratet og jobbet med det i flere år, har vi fortsatt ikke klart å løst problemet. Anonymkode: f2117...205 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 kjekkfyr skrev (3 timer siden): Dette er visst en veldig kjent problemstilling.. Det er veldig mange av oss, i samme situasjon hvor tenningen, lysten eller behovet er ulikt. Tror det er ganske jevnt om det er hun eller han som har mest lyst. Gjenganger-svaret her inne, og som sikkert er riktig nok, er at man må snakke sammen. Men i en del tilfeller så er dessverre ikke det helt nok. Så er neste svar gjerne, dere passer ikke sammen - move on. Men det er nå som oftest ikke bare å trykke på knappen det heller, det er mange faktorer. Skjønner deg utrolig godt mtp. at frustrasjonen bygger seg opp. Håper det løser seg på en eller annen måte 😕♥️ Takk for omtanke og råd. Ja jeg har prøvd å snakke om dette. Men det blir utrolig nok vridd om på en måte (og da ikke på en stygg manipulerende måte) , at det er jeg som overdriver, og at han selvfølgelig alltid har lyst på sex. Men ord og viste handlinger er ikke i samsvar. Så jeg får ikke ut av han hva dette er. Ja kanskje vi ikke passer sammen, hvertfall ikke seksuelt. Men ellers er vi som skapt for hverandre. Samme interesser, verdier, humor, samarbeid med dine-mine barn osv. Barna fungerer fint sammen. Det er de seksuelle behovene som vi ikke har til felles. Så det er ikke så enkelt å gå heller. Men jeg kommer tidligere fra et sexløst ekteskap, der min eksmann heller ikke var særlig glad i sex og nærhet. Og jeg vil nødig tilbringe resten av mine "gode år" uten å få dekket mine seksuelle (og ganske egosentrisk viktige) behov. Mye pros and cons... Anonymkode: 2948e...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Var i samme situasjon. Ble helt slutt på sex etter ca 3 år. Holdt ut i 10 år uten sex. Nå er vi nettopp skilt. Anonymkode: 465e7...571 1 2
kjekkfyr Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for omtanke og råd. Ja jeg har prøvd å snakke om dette. Men det blir utrolig nok vridd om på en måte (og da ikke på en stygg manipulerende måte) , at det er jeg som overdriver, og at han selvfølgelig alltid har lyst på sex. Men ord og viste handlinger er ikke i samsvar. Så jeg får ikke ut av han hva dette er. Ja kanskje vi ikke passer sammen, hvertfall ikke seksuelt. Men ellers er vi som skapt for hverandre. Samme interesser, verdier, humor, samarbeid med dine-mine barn osv. Barna fungerer fint sammen. Det er de seksuelle behovene som vi ikke har til felles. Så det er ikke så enkelt å gå heller. Men jeg kommer tidligere fra et sexløst ekteskap, der min eksmann heller ikke var særlig glad i sex og nærhet. Og jeg vil nødig tilbringe resten av mine "gode år" uten å få dekket mine seksuelle (og ganske egosentrisk viktige) behov. Mye pros and cons... Anonymkode: 2948e...9f9 Ja nettopp - kjenner meg veldig igjen i hele beskrivelsen. Det er ikke bare å pakke kofferten og stikke.. Det er en skikkelig vanskelig situasjon å være i, så føler med deg
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Var i samme situasjon. Ble helt slutt på sex etter ca 3 år. Holdt ut i 10 år uten sex. Nå er vi nettopp skilt. Anonymkode: 465e7...571 Akkurat samme historie her. Anonymkode: ef7fd...5b4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for omtanke og råd. Ja jeg har prøvd å snakke om dette. Men det blir utrolig nok vridd om på en måte (og da ikke på en stygg manipulerende måte) , at det er jeg som overdriver, og at han selvfølgelig alltid har lyst på sex. Men ord og viste handlinger er ikke i samsvar. Så jeg får ikke ut av han hva dette er. Ja kanskje vi ikke passer sammen, hvertfall ikke seksuelt. Men ellers er vi som skapt for hverandre. Samme interesser, verdier, humor, samarbeid med dine-mine barn osv. Barna fungerer fint sammen. Det er de seksuelle behovene som vi ikke har til felles. Så det er ikke så enkelt å gå heller. Men jeg kommer tidligere fra et sexløst ekteskap, der min eksmann heller ikke var særlig glad i sex og nærhet. Og jeg vil nødig tilbringe resten av mine "gode år" uten å få dekket mine seksuelle (og ganske egosentrisk viktige) behov. Mye pros and cons... Anonymkode: 2948e...9f9 Hvor ofte har dere sex, og hva slags sex? Hvor mye kos, nærhet, intimitet har dere utenom sex? Flørter dere? Anonymkode: 32752...273
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Anbefaler å ta kontakt med kommunens familieværnkontor. Vi fikk gode råd og samtaler med en familieveilder, som reddet forholdet vårt. Tilbudet der er gratis, ofte noe ventetid. Evt kan sexolog også være aktuelt. Det er lett å tenke at det er unødvendig, men barna kan ha god nytte av stabilitet og voksne får hjelp til å forstå hverandre bedre. Det hjelper faktisk å ha en 3.person å snakke med med faglig tyngde. M45 Anonymkode: 06bb7...a95
Master1 Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Du må prøve å tenne han da En må være minst to for ett godt velfungerende sexliv M@ster 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 I god KG stil: Gjør du din del av husarbeidet da? Anonymkode: d6fe6...187 2 3
Vera Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 Det verste her er ikke selve problemet - men det at han ikke anerkjenner at dette er et problem for deg og forholdet deres. Det blir vanskelig å finne løsninger når den ene parten mener det ikke foreligger et problem. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 3 hours ago, Vera said: Det verste her er ikke selve problemet - men det at han ikke anerkjenner at dette er et problem for deg og forholdet deres. Det blir vanskelig å finne løsninger når den ene parten mener det ikke foreligger et problem. Ikke ofte man ser sånne svar i lignende tråder der mannen i forholdet får for lite sex. Da er det hans feil og lite kvinnen skal anerkjenne av problemer. Men jeg er forsåvidt enig i det du skriver altså. Anonymkode: d6fe6...187
Vera Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke ofte man ser sånne svar i lignende tråder der mannen i forholdet får for lite sex. Da er det hans feil og lite kvinnen skal anerkjenne av problemer. Men jeg er forsåvidt enig i det du skriver altså. Anonymkode: d6fe6...187 Jeg pleier ikke å henge meg opp i hvilket kjønn som har problemer..problemet er det samme uavhengig kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 Hvordan er fordelingen av husarbeid? Vi menn må ha overskudd til å bli seksuelle. Anonymkode: 20e6b...0fb 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan er fordelingen av husarbeid? Vi menn må ha overskudd til å bli seksuelle. Anonymkode: 20e6b...0fb Ja jeg tenker også litt på det. For kvinner som har stort overskudd til sex kan umulig gjøre særlig husarbeid hvis jeg har skjønt andre KG tråder riktig? For gjør man det blir man jo sliten og da vil man jo ikke ha sex. Eller var det ikke helt sånn sammenhengen var alikevel kanskje….🤔 Anonymkode: d6fe6...187 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 6 hours ago, Vera said: Jeg pleier ikke å henge meg opp i hvilket kjønn som har problemer..problemet er det samme uavhengig kjønn. Bra. Skulle ønske flere kvinner tenkte som deg rundt dette problemet. Anonymkode: d6fe6...187 1
Coachshinny Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 Vera skrev (6 timer siden): Jeg pleier ikke å henge meg opp i hvilket kjønn som har problemer..problemet er det samme uavhengig kjønn. Woow så kult💚💛🧡
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå