AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Vi skal snart reise på ferie med fly til Danmark. Men eldste har nettopp sluttet med bleie på dsagtid. Han har litt uhell med nr2 men tisser alltid i potte/do. Men han får litt panikk når han må på do og vi ikke er hjemme eller i bhg, men han kan fint tisse ute. Og han vil ikke ha på bleie. Men mannen min vil at vi tar på han bleie når vi er på ferie for å slippe uhell. Men jeg syns det blir helt feil, når gutten selv ikke vil ha på bleie. Og ja jeg vet det blir litt mer styr, men vil ikke forvirre ungen med bleier av og på. Hva burde vi gjøre? Hvordan kan jeg besteme at han skal slippe bleie uten å ha surmulende gubbe med på turen? Anonymkode: 290f6...9db
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Vi var i samme situasjon i fjor, bare at det var tiss det ble uhell med i blant og aldri nr. 2. Vi hadde med "kladder"/tisseunderlag som vi brukte på offentlige steder i blant hvis vi ikke var helt sikre på at det ville gå bra. Blant annet hadde vi det i flysetet. Det gikk fint, men hadde bare vært så veldig kjipt med et tisseuhell der. Ellers hadde vi et sammenleggbart toalettsete med oss, fordi barnet var redd for fremmede toaletter, og kunne få helt panikk og nekte å gå på do. Med det trygge setet, gikk det fint. Anonymkode: b4726...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Dette går bra, TS, bare pass på å ha med en del skiftetøy. Og det med underlag i flysete var en god ide. Hvis det skal så lite til før mannen din surmuler på tur så har du et mye større problem enn pottetrening. Anonymkode: 1b15d...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Vi fant en annen type up&go en han var vant til, og kalte disse for reisebukser. Og hadde på disse på flyreisen, og lange bilturer der han antageligvis ville sovne osv. Han var 2 og trekvart år den sommeren. Å tisse ut flysete / bilen osv oppleves mer ubehagelig enn det å ta på en up&go-bleie. Selv om alle vil hjelpe, tar det tid å komme seg på do på flyet hvis det er kø. Og hvis flyet har begynt innflyving så kan det gå lang tid før man får lov til å gå fra setet. Ta med tisselaken eller noe annet dere kan ha i sofa der han sitter og ser barne-tv eller lignende situasjoner. Legg håndkle selv i stoler der dere sitter med solkrem på osv, så blir det likt for alle. Og ta med godt med skift av undertøy/shorts. Anonymkode: e7f50...d67 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Ikke ta på bleie, det blir bare tull. Kjøp kladder til flyturen. Anonymkode: 2489e...c73 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Da mini sluttet med bleie (2 år og 9mnd), to uker før vi skulle til syden, var jeg veldig usikker. Men valgte å ha på bleie på bil/flyturene + på natta. Forklarte hvorfor - at det kunne være kø på do eller at vi ikke kunne tisse der vi var om deg ikke var do/egnet sted i nærheten. Samtlige bleier på hele turen var tørre. Han sa i fra når han måtte på do, og holdt seg om han måtte vente litt. Men for min del kunne jeg slappe av og vite at det ikke var krise om vi ikke rakk frem i tide. Bortsett fra nattbleie (for sikkerhets skyld) gikk han uten bleie på hele ferien😊 Så anbefaler å ta på bleie på reisen frem og tilbake, men å uten resten av tiden. Alltid ha med skift i tilfelle uhell😊 Anonymkode: 29bc9...f6b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Kunne du prøvd badebleier på flyturen? Vet ikke hvor lang flyturen er, men de kan gjerne gå ca to timer. + mellom hver dotur. Så gå på do før dere går inn på flyet. Forklar at dere tar på flybleier tilfelle doen er opptatt. Gjør som når han går uten bleie ved å ta ham til toalettet, eller om han sier ifra. Ta av bleien når dere kommer av flyet. Er det bajsingen han har uhell med, så vet ikke hvor ofte han bajser? Man kan gjerne se på kroppsspråket når de må bæsje, min blir litt urolig og blir litt sånn i øynene. ( noen blir kalde i hendene). Pass på å ha med en bok eller noe moro så han kan ha som doleke 😊 da er det litt lettere for ham. Anonymkode: 51c1d...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå