Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger (hund)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en tispevalp for et år siden, stor rase. hun har hatt så mye småtteri av sykdom oppigjennom. Som liten fikk hun øyekatarr og urinveisinfeksjoner flere ganger.. har alltid spist rått (vom) og høykvalitets tørrfor, frukt,grønnsaker, samt diverse tilskudd som fiskeolje. Når hun var rundt 6 mnd fikk hun kraftig ørebetennelse, og fikk medisin for dette. 1 mnd senere kom den tilbake, så ny runde med medisin igjen. Noen uker etterpå kom den tilbake igjen, og jeg byttet dyrlege for den dyrlegen skrev kun ut medisin, og jeg ville sjekke henne for allergi. Til ny dyrlege startet vi med utredning av allergi og nytt for, hun reagerte på medisinen og ble knallrød og huden flasset av i øret. må si det har kostet mye med allergiutdredningen, for vi har vært på undersøkelser 2-3 ganger i mnd siste 2 mnd + foret og medisinene er dyre.. og hun har gått på mye medisin. Renset ørene i narkose 2 ganger osv. 

ikke nokk med det så skader hun foten sin under lek med ball på gresset. Og blir undersøkt av vetrinær men vetrinær finner ikke noe annet enn at hun har «tråkket over». Halter i 2 uker, og jeg bestiller røntgen. Der har korsbåndet blitt revet av og vi blir henvist til en annen klinikk for operasjon, 40 tusen skulle de ha, noe som er greit for det går på forsikringa. Hunden min opereres på ene bakfoten i dag (TPLO) og klinikken tok flere røntgenbilder av begge føtter, der ser de at det andre korsbåndet er revet av også, og at hun må operere igjen om 6-8 uker.

Jeg har en forsikring som dekker 60 tusen i året, og etter alt som har vært sitter jeg igjen med rundt 10 tusen i dekning etter i dag, og de må nok gå på å rehabilitere den ene foten ihvertfall. Jeg har brukt 15 tusen + det siste halvåret på henne, utenom forsikringen da jeg alltid må betale 15% i egenandel uansett.

men om ca 2 mnd må jeg ut med 40 tusen igjen. Har ikke råd til det, og vet ikke hva jeg skal gjøre.. min stakkars hund har vært så uheldig. Hun har i tilegg en tannfeil, og må operere ut ei tann senere også. 

Anonymkode: 46505...804

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men det er ofte sånn at det er mye galt med hundene det første året, så er de friskere når de er voksen før det går nedover igjen når de blir gamle. Så det trenger ikke å være sånn alltid. 

Har du ingen muligheter for å skaffe penger? Det er jo dessverre så brutalt at du enten må finne en måte å få tak i de 40 tusen på, eller så må du avlive..  Nå i sommerferien er det mange desperate folk som gjerne betaler for hundepass for eksempel, er det noe du kunne gjort?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Gliffy skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men det er ofte sånn at det er mye galt med hundene det første året, så er de friskere når de er voksen før det går nedover igjen når de blir gamle. Så det trenger ikke å være sånn alltid. 

Har du ingen muligheter for å skaffe penger? Det er jo dessverre så brutalt at du enten må finne en måte å få tak i de 40 tusen på, eller så må du avlive..  Nå i sommerferien er det mange desperate folk som gjerne betaler for hundepass for eksempel, er det noe du kunne gjort?

Takk for svar. Jeg håper på det beste, og at jeg klarer å skaffe de 40 tusen. men jeg vet at jeg trenger så mye mer. hun må inne på røntgen 2 ganger etter operasjonen + fysioterapi og rehabilitering, så det blir også dyrt. 

desverre kan jeg ikke passe noen andre dyr, for min hund må være i ro lang tid fremover, og min hund er også veldig glad i andre dyr, så jeg tror ikke det vil gå desverre, men takk for tipset likevell❤️

AnonymBruker
Skrevet
Gliffy skrev (4 minutter siden):

Føler ikke det er rett å avlive en ellers «frisk hund» om du forstår meg rett, operasjonen har en veldig god prognose, men den er så himla dyr

AnonymBruker
Skrevet

Noen i familien som vil bidra litt?

Anonymkode: 4d2f5...eb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen i familien som vil bidra litt?

Anonymkode: 4d2f5...eb6

Begge foreldrene mine er døde desverre, og har heller ingen andre å spørre…

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler ikke det er rett å avlive en ellers «frisk hund» om du forstår meg rett, operasjonen har en veldig god prognose, men den er så himla dyr

Jeg er jo enig i det altså! Men dessverre i vårt kapitalistiske samfunn så er det jo av og til det som skjer. 

Håper virkelig du klarer å finne pengene og at uflaksen tar slutt. For du har virkelig hatt uflaks, det må jeg si. Forresten kom jeg på en ting, i Oslo har det blitt åpnet en dyreklinikk for de som ikke har råd til dyrlege, Lisaklinikken. Kunne du ha sett om det er en mulghet?

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du kreve noen penger tilbake fra oppretter? Med alle disse allergiene kan hun nok ikke brukes til avl, og verdien hennes blir mye lavere.

Anonymkode: b8515...644

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gliffy skrev (3 minutter siden):

Jeg er jo enig i det altså! Men dessverre i vårt kapitalistiske samfunn så er det jo av og til det som skjer. 

Håper virkelig du klarer å finne pengene og at uflaksen tar slutt. For du har virkelig hatt uflaks, det må jeg si. Forresten kom jeg på en ting, i Oslo har det blitt åpnet en dyreklinikk for de som ikke har råd til dyrlege, Lisaklinikken. Kunne du ha sett om det er en mulghet?

Kan prøve å høre, takk❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

På forsikringen vår er det 4 uker karantene før de dekker ny behandling. Hvis du øker beløpet på nåværende forsikring, kan du da klare å få dekket den kommende operasjonen? 
Jeg skjønner godt frustrasjonen😅 vår nå ett år gamle valp har kostet oss 56k i år🙈 infeksjon i galleblæra og tannbehandling med trekking av melketenner og korrrigering av tenner som vokste feil. Hund er dyrt😱 heldigvis har vi fått dekket på forsikring. 

Anonymkode: c821b...a15

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På forsikringen vår er det 4 uker karantene før de dekker ny behandling. Hvis du øker beløpet på nåværende forsikring, kan du da klare å få dekket den kommende operasjonen? 
Jeg skjønner godt frustrasjonen😅 vår nå ett år gamle valp har kostet oss 56k i år🙈 infeksjon i galleblæra og tannbehandling med trekking av melketenner og korrrigering av tenner som vokste feil. Hund er dyrt😱 heldigvis har vi fått dekket på forsikring. 

Endret av Nuppidu
Skrevet
Nuppidu skrev (1 minutt siden):

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Korrigering og trekking av tenner, fikk du det på forsikringen også? Min valp må trekke en melketann og helst korrigere en tann. Men jeg får det ikke på forsikringen😫

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Korrigering og trekking av tenner, fikk du det på forsikringen også? Min valp må trekke en melketann og helst korrigere en tann. Men jeg får det ikke på forsikringen😫

Vet ikke enda, vetrinæren sa det ikke var noe hastverk. Dette er ikke melketennene da

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (7 minutter siden):

Jeg har det inne i forsikringen. Mulig jeg betaler litt ekstra for det, men det var det verdt! Har forsikring i tryg. 

Skrevet

Tanna kan da kanskje vente til neste år? Regner med at det da blir dekket på det nye året. Mye uflaks, men jeg vil tro at det ikke vil bli like dyrt hvert år, bare nå i starten. Om jeg ikke hadde sett andre muligheter, ville jeg tatt operasjonen på kredittkort. Du har vel kanskje litt feriepenger, lønnsøkning, desemberlønning, julegaver. Ønsk deg penger til alt, så får du betalt det ned igjen raskt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har det inne i forsikringen. Mulig jeg betaler litt ekstra for det, men det var det verdt! Har forsikring i tryg. 

Jeg tror Tryg er en av de få forsikringen som har tenner inkludert i forsikringen. 

TS, har du mulighet til å låne penger i banken til operasjonen? Du har jo vært maks uheldig, også med første veterinær, virker det som. Håper det snur og blir bedre nå!

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (6 minutter siden):

Jeg tror Tryg er en av de få forsikringen som har tenner inkludert i forsikringen. 

TS, har du mulighet til å låne penger i banken til operasjonen? Du har jo vært maks uheldig, også med første veterinær, virker det som. Håper det snur og blir bedre nå!

Desverre har jeg ikke, brukt de pengene jeg hadde på henne til nå. Er student også så får ikke inn så mye. Samboer har rotet til i økonomien sin, så det går nok ikke med kredittkort 😭

AnonymBruker
Skrevet

Du Har jo vært skikkelig. uheldig. Hva slags rase er dette? Har hunden allergi? Det kan man jo ikke styre,  men andre problemer som ørebetennelser kan man jo minske risikoen for med tiltak. Og så rive 2 korsbånda... i lek.. 🙈 

Anonymkode: 878b8...a95

AnonymBruker
Skrevet

Lag en spleis :) 

Anonymkode: 3335d...e98

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...